Avto
594 ogledov

Večina Slovencev bi gume namestila narobe

Vulkanizer Istock photo
Pnevmatike. Po raziskavi AMZS Slovenci trdimo, da znamo zamenjati gume, nato zmrznemo. Okoli dve tretjini voznikov pnevmatike zamenjata pri vulkanizerju, drugi se znajdejo po svoje.

Raziskava. V njej je sodelovalo 889 ljudi, od tega desetina žensk. Med njimi je bilo veliko bralcev Žurnala, ki smo jih pozvali, naj izpolnijo anketo

Tri četrtine vprašanih bi pnevmatike z globljim profilom vedno namestile na prednjo os, je pokazala spletna raziskava razvojno-raziskovalnega centra AMZS

Na AMZS svetujejo ravno obratno: naj bodo boljše pnevmatike zaradi stabilnejšega zadka vedno zadaj.

Ogromna večina, kar 93 odstotkov, jih ima zimske pnevmatike, ki so v povprečju stare tri leta (priporočljivo je, da so stare do pet let). Kar tretjina sicer z zimskimi gumami vozi tudi poleti, sploh ko imajo že premalo profila za še eno zimsko sezono in jih želijo "zvoziti" do konca. AMZS ob tem opozarja, da sta zavorna pot in oprijem zimskih pnevmatik pri višjih temperaturah precej slabša.

Trdijo, da vedo, a ne

Kar 93 odstotkov vprašanih je samozavestno odgovorilo, da vedo, kolikšen je predpisan tlak v njihovih pnevmatikah, a jih nato četrtina na naslednje vprašanje, kolikšen točno, ni znala odgovoriti.

Tudi o najmanjšem dovoljenem profilu je večina (85 odstotkov) trdila, da ga pozna, a so se ocene gibale od dveh do osmih milimetrov. Z zakonom predpisana najmanjša globina profila pnevmatike na avtomobilu v zimskem času je tri milimetre, v letnem pa 1,6 milimetra.

Priporočen tlak najdete v navodilih za uporabo

Na vprašanje ali vedo, kolikšen je priporočen tlak v pnevmatikah v vozilih anketirancev, je spet 93 odstotkov voznikov odgovorilo, da vedo, vendar jih je od teh voznikov samo tri četrtine (78 odstotkov) odgovorilo tudi na naslednje vprašanje, v katerem so tudi navedli vrednosti tlakov. Vrednosti, ki so jih navajali so se gibale med 2 in 3 bari, v povprečju so navedli 2.24 bara za sprednji in 2.21 bara za zadnji par. Pri tem velja izpostaviti, da ima velika večina avtomobilov priporočene vrednosti tlakov navedene na dobro vidnem mestu na voznikovih vratih, karoseriji avtomobila ali pod pokrovom za točenje goriva – če jih ne najdete tam, jih boste zagotovo našli v knjižici z navodili za uporabo.

Rezultati kažejo, da večina vsaj občasno spremlja tlak v pnevmatikah; 89 odstotkov voznikov je npr. poročalo, da so v zadnje pol leta preverjali tlak v pnevmatikah.

Vulkanizer | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Dve tretjini pnevmatik zamenjajo vulkanizerji

Približno dve tretjini voznikov (62 odstotkov) pnevmatike zamenja pri vulkanizerju, četrtina (26 odstotkov) pa pnevmatike menja sama – to velja predvsem za tiste, ki imajo dva ločena kompleta platišč. Manjšemu deležu voznikov pnevmatike zamenja mehanik (7 odstotkov), prijatelj (2 odstotka) ali pa jih ne menjajo (2 odstotka).

Malo manj kot polovica voznikov (42 odstotkov) ima zimske verige za svoje vozilo, približno dve tretjini voznikov (69 odstotkov) pa jih meni, da bi verige znali namestiti, če bi jih imeli.


Danijel Granda, inštruktor varne vožnje AMZS Center varne vožnje na Vranskem še posebej opozarja mlade voznike: "Večkrat opažamo pri mladih voznikih, da želijo svoja vozila spremeniti oziroma predelati v smislu bolj vpadljivega in športnega sloga. Največkrat na vozila namestijo bolj drzna platišča in širše pnevmatike. Pri tem se ne zavedajo posledic takšnih dejanj, saj mora tako predelano vozilo najprej na homologacijski pregled, kjer strokovnjaki pregledajo vozilo in izdajo ustrezno mnenje o predelavi. Večkrat tudi opažamo, da je globina profila pnevmatik nizka saj so nekateri celo prepričani, da takšna guma bolj prime na suhi podlagi kar seveda ne drži."

Komentarjev 7
  • d 07:19 14.november 2013.

    Najbolj vsec mi je pa zadnji odstavek, "kjer strokovnjaki pregledajo vozilo in podajo ustrezno mnenje o predelavi". Ti strokovnjaki so dalec od strokovnjakov, edini namen homologacije pa je dodaten zaslužek, za tist kos papirja zaračunajo celo bogastvo.

  • 6a6330cf643e6297e0f11772a01ce2d9c0c144b1 23:35 13.november 2013.

    Ključna beseda pri profilu je akvaplaning. Če izgubiš prednji del ti zadnje gume ne pomagajo čisto nič. Neštetokrat preizkušeno in v praksi potrjeno je tako da vodo odrivaš s prednjimi, zadnje pa se zgolj šlepajo v sledi prednjih. Na mokri ...prikaži več cesti brez bazenov (na tujih cestah) je stabilnost odvisna samo od vrste materiala ki se stika vozišča in je globina profila čisti larifari.

  • allstarr111 23:01 13.november 2013.

    Ja za hribovce nit pod razno ni MX, za dolince pa je tko da so itak vsi posrani ko je 3 cm snega na cesti in že kolnejo kaj da dela Komunala hahahah. Klošarji ne vedo kaj je pol metra ...prikaži večra snega na makedamu :)