Avto
7 ogledov

Veliko več kot od A do B

Zaslon je na trenutke premalo občutljiv na dotik, zato je treba kar dobro pritis
1/12
Žurnal24 main
Številne sodobne funkcije nüvija 765T in do uporabnika klasično prijazen vmesnik so prvine, ki napravi omogočajo dokaj zanesljivo zanimanje pri kupcih.

Garminova družina aparatov za avtomobilsko navigacijo ima na slovenskem trgu uveljavljen sloves, za katerega pa se mora v zadnjem času zaradi vse številnejše in naprednejše konkurence truditi bolj, kot je bilo to potrebno v preteklosti.

 

PLUSI, MINUSI

Plusi: preprost vmesnik, dostopne glavne funkcije, informativnost, lane assist, text-to-speech

Minusi: (ne)občutljivost zaslona, skrite funkcije po podmenijih.

Nüvi 765T je predstavnik srednjega razreda navigacijskih naprav, v katerem za dostopno ceno poleg običajnega vodenja od točke A do B pričakujemo že več pomoči na cesti, ne smejo pa manjkati seveda niti TMC-sprejemnik in drugi uporabni sladkorčki.

Preprost in jasen vmesnik
Upravljanje 765T je preprosto, četudi gre za prvi stik z Garminovo napravo. Slabih 190 gramov mase je dovolj udobna številka za prenašnje v žepu, 4,3-palčni zaslon pa dovolj velik za prikaz informacij. Vrtljivega nastavka na nosilcu ni mogoče fiksirati, zato utegne na luknjasti cesti naprava nekoliko plesati po svoje. Je pa zaradi takšne rešitve napravo mogoče toliko hitreje umestiti.

Uporabnik bi si želel na dotik bolj občutljiv zaslon, saj je treba za odziv naprave velikokrat močno pritisniti. Uporabniški vmesnik je čist, v ospredju so najbolj uporabljene funkcije, prek lupice hitro skočimo v podmeni za izbiro cilja, s pritiskom na ikono z zemljevidom pa se nemudoma prestavimo na mapo. Že z osnovnega menija lahko prekinemo trenutno pot, skočimo v podmeni z zvokom ali nastavitvami za dodatno brkljanje. Nadvse uporabno, zato preseneča, da večina konkurentov teh uporabnih rešitev še ni dojela. Nekatere nastavitve pa so po drugi strani tudi skrite v labirintu podmenijev, a jih povprečni uporabnik pravzaprav niti ne spreminja vsak dan.

Tudi sicer so slovenski podmeniji jasni, barvne ikonice pa logično funkcionalne, tako kot smo pri Garminu navajeni, zato iskanje interesnih točk ali trenutne lokacije ni nikoli dolg proces. Interesne točke lahko s posebnim programom tudi sami dodajamo. Po želji nam je v pomoč tipkovnica qwerty. Glasovno vodenje poteka v slovenščini.

Pri 765T lahko med drugim izberemo ekološko različico poti in nastavljamo med številnimi podatki, s katerimi želimo zapolniti zaslon. Kot vedno nam dolgčas  preganja potovalni računalnik, med prikazovanimi podatki so tudi hitrostne omejitve.

Prikaz 3D-stavb
Sam zemljevid bi si po našem mnenju zaslužil lepšo grafiko, ki je preveč monotona. Za uteho lahko puščico kurzorja spremenimo in izberemo med številnimi grafikami vozil. Standardni 3D-pogled je nadgrajen s 3D-prikazom pomembnih stavb v velikih mestih, ki pa lahko v praksi nekoliko ovirajo gladko delovanje naprave.

Razvrščanje po pasovih je s funkcijo reality view preprosto. © Garmin

 
Preprosto razvrščanje po pasovih
Uporabnejša in lepše izvedena se nam zdi funkcija pomoči za razvrščanje na voznih pasovih lane assist, saj voznika pravočasno opozori na potrebo po menjavi pasu oziroma zavoju, dodatna funkcija reality view pa grafično prikaže cepitev voznih pasov. Funkcija text-to-speech olajša delo z izgovarjavo imen ulic in krajev.

765T ima vgrajen tudi sprejemnik za prometna sporočila, ki bo v Sloveniji prav v teh dneh začel delovati tudi pri Garminovih napravah. Uporabnost te funkcije bodo znali ceniti vsi, ki so veliko na cesti in si želijo s pravočasnim obvozom mimo zastojev prihraniti dragoceni čas.

Slike s koordinatami
Med drugimi funkcijami in lastnostmi sekundarnega pomena naj omenimo bluetooth, stereozvok, MP3-predvajalnik in prikazovalnik slik, ki si jih lahko s koordinatnimi podatki nalagamo prek USB-povezave (Garmin Connect Photos). Na voljo so tudi različne dodatne igrice ali slovarji, a jih je treba plačati. Posodabljanje zemljevidov poteka prek povezave z računalnikom. Vgrajenega pomnilnika je za 1 GB, ki ga lahko uporabimo kot USB-ključ, prek SD-kartic je razširljiv do 4 GB. Avtonomija baterije ne dosega obljube o štirih urah, veliko realneje je pričakovati za okoli dve uri delovanja brez napajalnega kabla.

Napravo brez naložene slovenske kartografije pri slovenskem uvozniku cenijo na 319 evrov, kar je 40 evrov več od osnovnega modela 765, ki pa nima TMC-funkcije. Cena se zdi še primerljiva s podobno zmogljivimi konkurenti.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.