Avto
1599 ogledov

Volkswagen 1,5 TSI motor uvaja peti takt

Volkswagen 1,5 TSI motor Volkswagen
Volkswagnov novi 1,5-litrski bencinski motor, s katerim nadomeščajo 1,4 TSI, je pravi biser tehnike. Poganjal bo večino koncernskih vozil, njegova glavna lastnost bo skorajda dizelska učinkovitost, tudi zaradi dodanega petega takta.

Pri Volkswagnu so razkrili večino lastnosti, ki jih bo imel njihov novi paradni bencinski motor. Agregat sodi sicer v novo družino EA211 TSI motorjev, v kateri so tako trivaljniki kot štirivaljniki s prostorninami 1,0 in 1,5 litra.

In prav slednji prostornini bo poverjena zelo pomembna vloga v obdobju po aferi Dieselgate, ob kateri je postalo dokončno jasno, da se doba zaljubljenosti Evropejcev v dizelske motorje počasi ohlaja. 

Že podatek o delovni prostornini je zanimiv. Če je bil stari Volkswagnov 1,4 TSI zastavonoša "downsizinga", ko je pometel z atmosferskimi 1,6 in 1,8-litrskimi motorji, je novinec celo za deciliter prostornejši. Za začetek bo na voljo v različici s 96 kW (130 KM) in 110 kW (150 KM). V primerjavi z dosedanjimi (81, 92 in 110 kW) porast moči ne deluje tako velikansko, oziroma ga sploh ni, a je primerljivivo močni novinec kar za desetino varčnejši, obljubljajo pri VW. Hkrati pa je maksimalni navor bistveno prej na voljo, v primeru šibkejšega motorja je vseh 200 Nm na razpolago že pri 1.300 vrtljajih. Za močnejšo različico podatka še ni. 

VW-jevi inženirji so takšne sposobnosti dosegli z različnimi novimi pristopi, med drugim je 1,5 TSI eden prvih bencinskih motorjev poleg 2,0-litrskega v novem porscheju 718, ki uporablja spremenljivo geometrijo lopatic turbine. Močnejši izmed obeh TSI motorjev ima tudi poseben nanos na stene v valjih, ki zagotavlja manj frikcije, nova je oblika batov. Funkcija deaktivacije dveh valjev bo odslej na voljo pri vseh motornih različicah.

Sliši se nelogično - sesalni ventili se ne zaprejo

A najbolj odločilna za tako dobro učinkovitost novega motorja je uporaba Millerjevega cikla delovanja ob hkrati zelo visokem kompresijskem razmerju 12,5:1. V osnovi gre za podoben pristop kot pri Atkinsonovem ciklu, ko v fazi kompresije sesalni ventil ostaja odprt dokaj pozno, tako da prava kompresijska faza traja le okoli 70 odstotkov časa kot pri klasičnem Ottovem ciklu. Oziroma inženirji pravijo, da se faza kompresije razdeli in tako motor pridobi dodaten, peti takt, ko bat sprva del mešanice potisne nazaj v sesalno cev.

Diagram moči | Avtor: Volkswagen Volkswagen
Vendar je Millerjev cikel dodatno prilagojen za motorje s turbinskim polnilnikom zraka, pri čemer krajša faza kompresije pomeni nižjo temperaturo mešanice pri kompresiji in zato boljšo izgorevanje z manj škodljivimi izpusti. Sprva odprti povratni tok mešanice pa pomeni tudi olajšano delovanje za turbopolnilnik, ki se lahko zato zavrti veliko hitreje, s čimer motor ne le izniči grozečo izgubo moči zaradi krajše kompresije, temveč zaradi hitrejšega delovanja polnilnika s seboj prinese tudi precej več moči ob zelo dobri učinkovitosti.

Dodatna novost, ki jo 1,5 TSI uvaja kot prvi VW-jev motor, pa je četrta generacija vbrizgavanja goriva s tlaki vse do 350 barov, kar dodatno sfiltirira škodljive emisije. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 19
  • dr.slo 14:40 02.maj 2016.

    prednjači s tehnologijo, ki jo ima konkurenca že 20 let

  • Chaz 11:09 02.maj 2016.

    Volkswagen, spet prednjači, spet inovativen, spet dober... Fajn je, ko sploh ne rabiš razmišljat katere znamke bo novi avto, samo model izbereš. Ne vem zakaj gre nekaterim toliko v nos. Eni pač neradi čepimo po servisih na stalnih popravilih, ampak ...prikaži več raje kupujemo kvaliteto in se vozimo z užitkom ;-)

  • praufo 17:26 01.maj 2016.

    Nisi me razumel, oz nisi prebral. Ja, uživaj. Uživaj v zvoku, pretikaj, ko bodo obrati ta pravi. Uživaj v zvoku. Nisi edini. In ne bodi užaljen. Prevozno sredstvo ja pa zato, da nekoga prepelje med točkam, ni potrebe da je hrupno in še kaj.