Avto
142 ogledov

Voznik in kolesar si morata tri metre znati deliti

3 m = OK Gregor Prebil
V poletnem času je rekreativnih kolesarjev na cesti več kot običajno. Za varnost lahko največ storimo sami, opozarja strokovnjak za varno vožnjo Andrej Brglez.

Tri metre je OK (3 m = OK) je pobuda, s katero profesionalni kolesar kluba Adria Mobil Radoslav Rogina in strokovnjak za avtomobilizem Andrej Brglez kolesarje, avtomobiliste in ostale udeležence v prometu opozarjata na pasti in nevarne situacije.

Ceste zastarele, avtomobilov bistveno več

"Naše ceste so široke kot leta 1970, frekvenca prometa pa je nekajkrat višja. Strpnost in vzgoja kolesarjev ter voznikov je zato ključnega pomena. V kritičnih situacijah, ki se jih da predvideti vnaprej, bi moral vsak stopiti korak nazaj," je prepričan Bogdan Fink, direktor Kolesarskega kluba Adria Mobil.

3 m = OK | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Strokovnjak za avtomobilizem in pobudnik številnih preventivnih akcij Andrej Brglez zato pravi, da ne pričakuje, da se bo infrastruktura cest v Sloveniji v kratkem bistveno spremenila, in opozarja, da lahko zato za varnost največ naredimo vozniki in kolesarji sami: "Naše glavno sporočilo je, da nič ne moremo narediti hitreje in ceneje, kot da smo strpni eden do drugega. Veliko voznikov je tudi kolesarjev. Poskušati se moramo postaviti v kožo drug drugega. Tudi tri metre širok vozni pas, včasih pa tudi bistveno ožji, je dovolj širok za kolesarja in avtomobilista. Paziti moramo drug na drugega."

Zakaj znamo voziti v tujini, doma pa ne?

Da rezerve so, Brglez navaja klasičen primer slovenskega voznika, ki se z avtomobilom odpravlja na pot v tujino. "Isti voznik z istim vozilom bo v tujini vozil po predpisih. Zakaj drugje zna voziti, doma pa ne? Ta preskok moramo narediti," pravi strokovnjak.

3 m = OK | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Zmagovalec kolesarske dirke po Sloveniji leta 2013 Rogina na leto s kolesom prevozi 30 tisoč kilometrov, stalno pa je v stiku z avtomobili. Na strpnost opozarja tako voznike kot rekreativne kolesarje: "Osebno skušam biti čim bolj pozoren, treba pa je vedeti, da se profesionalni kolesarji v prometu znajdemo veliko bolje od rekreativnih kolesarjev, ki se enkrat ali dvakrat na teden usedejo na kolo. Rekreativci imajo slabši občutek za promet. Mi iz izkušenj točno vemo, kdaj se nam približuje avtomobil, rekreativci pa vozijo bolj levo in desno, zato so nepredvidljivi, vozniki pa zaradi tega prepogosto nejevoljni. Pogosto se jim zdi težko voziti za kolesarjem. Ko morajo prehiteti traktor, se ne pritožujejo toliko."

Rogina pravi, da tri metre širok vozni pas res ni velik, a si ga moramo znati deliti. To pa lahko storimo le s predvidljivo in strpno vožnjo. Rekreativnim kolesarjem še svetuje, naj med vožnjo ne poslušajo glasbe in naj bodo raje osredotočeni na promet.

 

Komentarjev 5
  • lukiluke1 08:12 25.julij 2013.

    plačam cestnino kot avtomobilist in ker avtomobil uporabljam precej manj kot kolo, uničim ceste manj kot ti, torej je moj prispevek sorazmerno večji kot tvoj. Zakaj bi potem imel manj pravic?

  • maresem 19:34 24.julij 2013.

    Seveda pa s tem ne opravičujem tudi nesramnih voznikov!

  • maresem 19:32 24.julij 2013.

    Prvo plačajte cestnino, kot jo avtomobilisti, potem se pa kurčite in naučite voziti po desni in ne po levi in drug ob drugem, pa po čez... itd...