Avto
318 ogledov

Vulkanizerji: Ljudje nimajo denarja za nove pnevmatike

Vulkanizer
1/11
Saša Despot
Pri različnih vulkanizerjih po vsej Sloveniji smo preverili, kolikšna je čakalna doba za menjavo pnevmatik na vozilu. Na cestah se danes začenja letošnja zimska sezona, ko morajo vozila imeti zimsko opremo.


Topla jesen in pomanjkanje denarja sta glavna razloga, da imajo vulkanizerji letos manj dela kot prejšnja leta.

"Na vrsti ste takoj, ko avto pripeljete. Čez od 45 minut do ene ure boste imeli na avtomobilu že zimske pnevmatike," pravijo pri Španu, kjer opažajo, da veliko voznikov zaradi izredno tople jeseni svoje avtomobile še ni pripeljalo preobut: "Lani smo do 15. novembra opravili 95 odstotkov zamenjav letnih pnevmatik za zimske. Letos smo šele pri 55 odstotkih."

Zimske čez vse leto

V Kranju je nekoliko boljše, saj je po podatkih Vulkanizerstva Boltez, kjer je čakalna doba za menjavo ena ura, že okoli 70 odstotkov voznikov poskrbelo za zimsko opremo. Zato pa letos opažajo, da se vse več voznikov kar vse leto vozi z zimskimi pnevmatikami. Nič drugače ni drugod po Sloveniji.

Pri Vulkanizerstvu in prodaji Čakš Franc iz Celja so do zdaj zamenjali 60 odstotkov vseh pnevmatik, čakalna doba za menjavo je ura in pol. Vzrok za manjše število zamenjanih pnevmatik je enak, kot ga navajajo pri vulkanizerstvu Avto Mali iz Črnomlja, kjer čakalne dobe za menjavo pnevmatik ni, in Vulkanizerstvu Cizerl iz Maribora (čakalna doba do štiri ure), kjer pravijo: "Ljudje nimajo denarja za nove pnevmatike, zato se, dokler jih ne obrabijo do konca, kar vse leto vozijo z zimskimi. Za zdaj jih je zamenjala približno polovica, pravi naval pričakujemo pred prvim snegom."

Vulkanizer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Razlika med letno in zimsko pnevmatiko

Zakon določa, da morajo imeti vozila zimsko opremo od danes pa vse do 15. marca, v zimskih razmerah tudi zunaj tega obdobja. Lastnosti zimskih pnevmatik namreč zagotavljajo varnejšo vožnjo v hladnejšem obdobju leta.

Osnovni razliki med zimsko in letno pnevmatiko sta dve: profil pnevmatik in njihova struktura, pojasnjuje Danijel Granda, inštruktor varne vožnje pri AMZS Centru varne vožnje. Profil je pri zimski pnevmatiki globlji in izrazito bolj grob. Njena struktura je takšna, da bolje deluje pri temperaturah, nižjih od sedem stopinj Celzija, torej pri zimskih temperaturah. Letna pnevmatika pri takšnih temperaturah postane trda in neelastična, zato ima izjemno slab oprijem, je povedal Granda.

Komentarjev 2
  • Trovlak 16:18 15.november 2013.

    Grozno, kako so pa zdaj cene visoke, ko hočejo vsi izstavljati račune... Pa kaj je tem ljudem, no? Slišim od mojstra, da bo menjava 36 evrov. "Ja seveda, zdaj morate podpirat to kurčevo državo in njene šerife, a ne?" - ...prikaži več "Ja, tako je." - "Ma veste kaj, ne bova midva nič podpirala šerifov in lopovov... Greva midva za tisto razliko na kavo." Matr je bila dobra..... Pa še fejst kelnarco imajo. :)

  • dostvasmam 15:43 15.november 2013.

    tudi jaz imam gor kar zimske celo leto, med drugim tudi zato ker če bi jih menjal 2x letno, bi za samo menjavo dal toliko kot za 2 pnevmatiki(13col). cene vulkanizerjev kar rastejo.