Avto
5010 ogledov

Zakaj tovornjakov ne spravimo na vlak? To pravi ministrstvo!

Zastoj na primorski avtocesti Prometna kamera (PIC)
Tovornjaki močno obremenjujejo cestno infrastrukturo.

"Predlagam vladi nalaganje kamijonov na vlake pri vstopu v državo," je eden od predlogov na portalu predlagam.vladi.si. "Izmikanje cestninam in prometne nesreče, največkrat s smrtnim izzidom, so stalnica, povrh vsega samo 'gazojo' našo državo in nimamo nič od njih."

Na ministrstvu za infrastrukturo, ki ga vodi Jernej Vrtovec, odgovarjajo, da izvaja Slovenija več projektov na področju modernizacije železniške infrastrukture, kar bo omogočilo delno preusmeritev prometa na železnico. "Tako poskuša vsaj delno razbremeniti cestno infrastrukturo v smislu večje količine prevozov tovora po železnici," pišejo pri MZI. "Modernizacija železniške infrastrukture se izvaja v okviru razpoložljivih finančnih sredstev."

Potreben bi bil nakup dodatnih odprtih vlakov

V zvezi s pobudo za nalaganje kamionov na vlake pri vstopu v državo pa navajajo, da je za to potreben nakup dodatnih kapacitet oprtnih vlakov. "En oprtni vagon lahko naloži en vlačilec s polprikolico," pišejo pri MZI. "Če bi vsak vagon lahko naložili in prepeljali vsak dan »preko države«, bi bilo to precej omejeno število kamionov. Glede na trenutno obremenjenost železniške infrastrukture, ki je na kritičnih odsekih prog praktično na meji izkoriščenosti, glede na številna gradbena vzdrževalna dela in posledično zmanjšano pretočnost prog, menimo, da takih količin, ki se prepeljejo dnevno čez Slovenijo, ni možno preusmeriti na železnico. Postavlja se tudi vprašanje ekonomske upravičenosti takega nakupa. Omenjeni vagoni so zelo dragi (preko 200.000 evrov / vagon) ter zahtevni z vidika vzdrževanja in tekočih popravil."

Tovornjaki in onesnaževanje | Avtor: Profimedia Profimedia

Dodajajo, da tranzitnega prometa tovornih vozil ni možno omejevati niti na podlagi zakonodaje EU s področja prevozov v cestnem prometu. "Iz teh predpisov izhaja, da lahko prevozniki s sedežem v EU opravljajo cestne prevoze znotraj EU z licenco Skupnosti," še pojasnjujejo pri MZI. "Republika Slovenija pa lahko na podlagi sklenjenih bilateralnih sporazumov s tretjimi državami, ki niso članice EU, le deloma omejuje promet, ki ga izvajajo prevozniki s sedežem v omenjenih državah, in sicer preko dogovorjene kvote dovolilnic."

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 14
  • milan87 21:48 10.julij 2021.

    Kje so pa vlaki???? Ne samo 2 tir se kisn zravn

  • janez846 08:16 29.junij 2021.

    Enostavnejše je- prepoved prehotevanja kamijonov na vseh cestah od 04h pa do 22h ter prepoved vožnje tranzita od petka do nedelje ter dvig cestnine tranzitu. Morda tudi vlak nebi bil slaba ideja, kot so kdaj čakali na meji bi sedaj ...prikaži več na vlak katirega bi vredu plačali.

  • igorgeus 23:02 27.junij 2021.

    Zdaj ko so prodali tovorni promet SŽ tujcem, je čas da jim omogočijo tudi biznis, ane