Yaris z novim 1,33-litrskim motorjem nadaljuje Toyotino zavezo in njene izkušnje pri proizvodnji okolju prijaznih avtomobilov po lestvici navzdol.
Podatki o vozilu (toyota yaris 1,33 VVT-i Stop&Start sport)
|
Motor: štirivaljni, 1329 ccm
|
Na kratkem testu smo preizkusili omenjeno različico yarisa z vgrajenim Stop&Start sistemom. Kot že ime pove, se bistvo tehnologije skriva v tehnologiji, ki pri mirovanju avtomobila in spuščeni sklopki samodejno ugasne motor. Sistem deluje gladko in za voznika povsem nemoteče, motor zabrni že z lahnim vnovičnim pritiskom na sklopko. Namenu služi predvsem v mestnih gnečah z veliko ustavljanja in speljevanja, ampak ali je to vse in ali je vse skupaj le še en cenen oglaševalski trik brez globlje vrednosti, smo se spraševali na začetku poti.
Izkušnja je pokazala, da se Toyotini inženirji na srečo niso ustavili le pri motorju, ki se ugaša in prižiga sam od sebe, in da so tehnologijo Optimal Drive, s katero celovito pristopajo k razvoju pogonskih sklopov, vzeli zares. Vsaj enako pomembna za varčno vožnjo kot sistem Stop&Start se nam je zdela danes pri majhnih avtomobilih tako pogosto prezrta šesta prestava, ki je pri yarisu poudarjeno dolga in učinkovito skrbi za nižjo porabo pri avtocestnih hitrostih, da manjšega hrupa motorja ne omenjamo. Optimal Drive sicer teži tudi k zmanjševanju teže, optimizaciji izpušnega sistema in zmanjševanju trenja.
Motor po meri namembnosti
Sam motor ponuja za okroglo stotnijo konjenice 74 kW in 132 Nm navora. Kljub dvojnemu odpiranju ventilov nam je dajal vedeti, da je v prvi vrsti varčna poraba goriva. Tovarna navaja, da so mu v primerjavi s predhodnikom, 1,3-litrašem, porabo znižali s 6,0 na 5,1 litra. Sami smo mu namerili v povprečju 6,5 litra porabljenega goriva na sto kilometrov, kar pa je bil glede na poudarjen slog vožnje ter glede na to, da motor ob prižgani klimi v teh vročih dneh ne ugasne, še vedno pohvalen rezultat.
|
Tudi nad samim sedenjem nismo bili navdušeni, kratki sedalni del bo na daljših poteh motil vse povprečno visoke ali višjerasle. Radijski sprejemnik se s kakovostjo prenosa signala ni izkazal. Med pluse pa avtomobilu lahko štejemo preglednost, lahkotnost parkiranja in tudi lego na cesti.
In koliko stane? Vložiti 14.200 evrov v avtomobil teh mer je vsekakor tehtanja vredna odločitev. Japonska kakovost in tehnologija jemljeta svojo ceno. Ali to prevlada nad večjo, vedno naprednejšo in tudi z oblikovnega stališča drznejšo konkurenco, pa je odločitev (zelenega) kupca.