Po šestletnem premoru so Fordovi strokovnjaki z debele verige znova spustili najmočnejšo
izpeljanko svojega najpomembnejšega modela. Focus RS bo debitiral na skorajšnjem londonskem
avtosalonu, med kupce pa bo zapeljal prihodnje leto.
Eresa na cesti ne bo mogoče spregledati. Najprej bo v oči padel sprednji konec z nizko in
široko silhueto ter napadalnim videzom, obarvan v kričečo zeleno bojno barvo. Sledil bo pogled na
velik spojler nad vrati prtljažnika, v spominu in ušesih pa bo ostal tudi po pokromanih dirkaških
izpušnih ceveh.
Več zraka v pljučih
Duša in srce motorja je spremenjeni 2,5-litrski motor iz različice ST. Volvov petvaljni
agregat so dodatno predelali in mu moč s 165 kW (225 KM) povečali na 220 kW (300 KM) pri 6000
vrtljajih na minuto. Navora je po novem za 410 Nm (prej 320 Nm), ki je na razpolago v območju od
1600 do 4000 vrtljajev na minuto. Večjo moč so dosegli z novim sesalnim in izpušnim sistemom,
izboljšanim turbopolnilnikom ter večjim hladilnikom zraka. Končna hitrost zelene rakete je preko
260 km/h, do stotice pa pospeši v 5,7 sekunde.
In vsa ta moč je speljana zgolj na prvi par koles, kar focusa RS postavlja na prvo mesto po
moči med spredaj gnanimi vozili. Pri Fordu odločitev razlagajo, da so dolgo časa premišljevali o
pogonu na vsa štiri kolesa, a so se mu odpovedali v korist nižje mase.
Trdno na tleh
Pri držanju stika s podlago so se seveda inženirji morali za to še posebej
potruditi. Moč se prek ročnega šeststopenjskega menjalnika prenaša na posebej za avtomobil razvito
vzmetenje, poimenovano "RevoKnuckle". To skrbi za izničevanje sil, ki med hitrim pospeševanjem ali
zaviranjem vplivajo na stabilnost vozila. Vzmetenje deluje v sodelovanju z blokado diferenciala
Quaife, ki z nenehno delitvijo navora med levim in desnim kolesom skrbi, da ostane stik s podlago
vedno optimalen. Kako ta kombinacija streže rečem v praksi, bo znano, ko bodo opravljena prva
neodvisna testiranja, pri Fordu pa trdijo, da bo lega vsaj tako dobra kot pri na vsa štiri kolesa
gnani konkurenci.
K trdnemu oprijemu s tlemi skrbijo tudi za 40 mm širše podvozje ter gume z dimenzijami 235/35
R19. Za zanesljivo ustavljanje so tu veliki zavorni diski, spredaj premera 336 mm, zadaj pa 300 mm.
Posebej prilagojeni ESP omogoča dirkaško vožnjo, vmes pa poseže šele, ko je to zares potrebno.
Tudi notranjost spominja na hitrost
Dirkaška je seveda tudi notranjost vozila. Školjkasti Recaro sedeži, aluminijaste nožne
komande, športni volan, obilica brušenega aluminija in karbonastih dodatkov, ne manjkajo niti trije
merilniki na vrhu armaturke, znani že iz ST.
Avtomobil bodo izdelovali v nemškem Saarlouisu. Kakšna bo njegova cena v primerjavi z
neposrednima tekmecema, oplom astro OPC in golfom R32, bo znano v mesecih pred uradnim prihodom v
salone.