Avto
951 ogledov

Znano, koliko ljudi bo zaradi Volkswagna prezgodaj umrlo v Sloveniji

Audi Audi
Afera z izpusti Dieselgate ima še kako merljive posledice. Zgolj zaradi goljufivih vozil koncerna Volkswagen, ki so bila prodana v Nemčiji, bo po Evropi veliko prezgodaj umrlo kar 1.200 ljudi. Zaradi nemških dizlov bodo umirali tudi Slovenci, raziskava je navedla konkretno številko.

Pri ugledni ameriški ustanovi Massachusetts Institute of Technology (MIT) so v sodelovanju z univerzo Harvard in belgijsko univerzo Hasselt naredili študijo, kakšen vpliv na zdravje ljudi bo imela afera Dieselgate v Evropi. Podobno raziskavo so že naredili za ZDA, kjer je bilo prodanih okoli pol milijona od skupaj enajst milijonov prizadetih dizelskih vozil koncerna Volkswagen (znamke VW, Audi, Seat, Škoda), in ugotovili, da bo prezgodnje smrti zaradi posledic delovanja pretiranih izpustov NOx plina onkraj luže umrlo 60 ljudi. 

Sedaj so ob upoštevanju iste metodologije naredili podobno raziskavo še za Evropo, pri čemer pa so se osredotočili zgolj na posledice za zdravje zaradi 2,6 milijona goljufivih vozil, kolikor so jih med leti 2008 in 2015 prodali v Nemčiji, na največjem evropskem trgu vozil. Raziskava torej ne upošteva skupnih posledic, ki jih ima pretiran izpust NOx delcev zaradi prodaje vozil koncerna VW v Franciji, Španiji, Italiji ...

Umrli bodo deset let prezgodaj 

A tudi zgolj posledice zaradi manipuliranja na nemškem trgu so strašljive, še posebej, ker bodo kar 60 odstotkov posledic "plačale" najbližje sosede Nemčije. Raziskava glede na številne parametre in tudi ob upoštevanju letnega povprečnega števila prevoženih kilometrov z dizelskim avtom v Nemčiji trdi, da bo zaradi posledic delovanja NOx plina in trdnih delcev, ki se tvorijo visoko zraku ob reakciji z atmosferskim amonijakom, po Evropi kar 1.200 ljudi umrlo prezgodnje smrti. Vsak bo v povprečju umrl deset let bolj zgodaj, kot bi sicer. 

Respiratorne in kardiovaskularne bolezni bodo kot posledice pretiranih emisij Volkwagnovih vozil v prihodnjih letih usodne za okoli 500 ljudi v Nemčiji, vse ostale žrtve pa bodo v drugih državah Evrope, saj škodljive emisije prosto prehajajo državne meje. Najbolj prizadete bodo sosede Nemčije, kamor bodo zračne mase prenesle škodljive izpuste, med najbolj prizadetimi pa bodo Poljska (160 predvidenih smrti), Francija (84), Češka (72), Italija (55) in Avstrija (47), navaja študija MIT. Poročilo omenja tudi Slovenijo, ki ji napoveduje, da bodo zaradi pretiranega onesnaževanja nemških dizlov umrli dodatni štirje Slovenci. Predvidoma bo naša država izgubila 45 let njenih prebivalcev. 

Še en zanimiv podatek iz študije - če bo Volkswagen uspel in do konca leta 2017 posodobil vsa prizadeta vozila, da bodo v skladu s standardi, v skladu s katerimi so bila sprva homogologirana, bodo preprečili dodatnih 2.600 smrti, kar bi v proračunih držav pomenilo 4,1 milijarde evrov stroškov za zdravstveno oskrbo.

dezurni@zurnal24.si

 
Komentarjev 12
  • goldfinger 07:21 07.marec 2017.

    Koliko pa zaradi naše države, zaradi deložacij, zdravniških napak, stresa na delovnem mestu....

  • primoz.g 00:24 07.marec 2017.

    prav imaš, ampak KUBA za nas ni rešitev, čeprav imajo oni standard bistveno boljši za manj keša :)

  • markxx 21:43 06.marec 2017.

    Članek je zavajujoč. Kadijo bolj ali manj vsa vozila na notranje izgorevanje. Pa da ne bo kdo pomislil, da je rešitev v električnih vozilih, ker tudi ta precej obremenjujejo okolje že pri sami proizvodnji. Rešitev je v javnem prevozu. Na ...prikaži več žalost smo ga pri nas uničili v zadnjjh 25 letih.