Avto
52 ogledov

Znano, zakaj je koenigsegg one:1 pri 170 km/h zletel s ceste

Koenigsegg one:1
1/4
Profimedias
Koenigseegg je nenavadno odkrito pojasnil razloge, zakaj je med testiranjem na Nürburgringu njihov več milijonov evrov vredni one:1 zletel s proge. Zagodel jo je razmeroma cenen del avtomobila. Slovita pista je sicer med vikendom na najbolj tragičen način upravičila svoj sloves izjemno zahtevne proge.

Gotovo ste slišali, da je "megavto" koenigsegg one:1 prejšnji ponedeljek pri visoki hitrosti v enem od ovinkov Nordschleifa zletel s proge, prebil varnostno ograjo in razbit obstal onkraj nje. 
Za butičnega švedskega proizvajalca Koenigsegga je bil to hud udarec, saj se je vse skupaj zgodilo med testiranji, s katerimi so želeli napasti rekord proge med serijskimi avti, ki ga trenutno drži porsche 918 spyder.

Razsežnost "tragedije" razkriva podatek, da so vsega skupaj izdelali le sedem primerkov one:1, in če je nov stal prek dveh milijonov evrov, je danes vsak vreden že okoli šest milijonov! Njegova posebnost je namreč izjemno lahka gradnja in močan pogon, saj 1.361 kilogramov poganja kar 1.361 KM (1.001 kW). Odtod tudi ime in (teoretično izračunana) končna hitrost 451 km/h, kar bi ga postavilo povsem v ospredje Guinessove knjige rekordov, če bi jo lahko dosegli. V knjigi rekordov se je že znašel z nekaj drugimi dosežki v kategorijah hitrega pospeševanja in zaviranja. Med drugim od 0 do 300 km/h in nato spet na 0 pospeši ter zavre v manj kot 18 sekundah!

Pri 170 km/h se je zgodilo tole ...

Koenigsegg je v nenavadni potezi po nesreči podrobno pojasnil, kaj je šlo narobe prejšnji ponedeljek in hkrati najavil tudi dobro novico, da bodo kljub poškodbam avto lahko popolnoma renovirali. Zagodel jo je senzor za protiblokirni sistem ABS, ko je pri hitrosti 170 km/h nenadoma zablokiral prednji par koles, kar je avto katapultiralo iz proge v ravni liniji. V ograjo je treščil s hitrostjo 110 km/h, udarec pa je bil tako močan, da je avto odneslo 22 metrov po zraku in ga obrnilo za 180 stopinj, preden je pristal na levem zadnjem kolesu.

Ko je priletel ob tla, je na zadnjem levem delu prišlo do požara, saj se je iz karbonskih vlaken izdelan panel dotaknil vročega izpuha. Ogenj je hitro pogasil kar testni voznik sam, ki je trk zaradi odlično delujočih varnostnih sistemov preživel brez posledic in so ga po opazovanju že isti dan izpustili iz bolnišnice.

Pri Koenigseggu so pojasnili, da je avto že pred usodno blokado prek majhne opozorilne lučke obveščal, da je z ABS-om nekaj narobe. Vendar voznik lučke med hitro vožnjo ni mogel takoj videti, ker je nameščena na osrednji konzoli, medtem ko so zavore med "normalnim" zaviranjem, ko ABS ni bil potreben, delovale kot običajno. V zahtevnem predelu proge, imenovanem Fuchsröhre, pa se je zapletlo ...

Koenigsegg je že dan po nesreči z enakim avtom opravil simulacijo napake na svoji testni progi in na ta način potrdil, da je megavtu zagodel majceni senzor.

Totalka? Kje pa!

Čeprav na fotografijah po nesreči avto izgleda zelo razbit in so mnogi že ugibali o najdražji nesreči v zgodovini Nürburgringa, pa je karbonska monocoque šasija ostala nedotaknjena, prav tako ni bilo poškodb na motorju, menjalniku in drugih dragih sistemih, ni prišlo niti do izliva tekočin. Celo vrata, ki se odpirajo navzgor, so povsem normalno obratovala še naprej. Panele in nosilce na prednjem in zadnjem delu bodo tako nadomestili z novimi ter avto popolnoma restavrirali, hkrati pa napovedujejo tudi izboljšave na programski opremi, da do podobnega dogodka ne bi več prišlo.

Med vrsticami so tako pri proizvajalcu že napovedali, da je lov na rekord Nürburgringa zgolj prestavljen za nekaj mesecev.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.