Avto
25 ogledov

Znižanje cen mesečnih vozovnic za dijake in študente

Veolia Katarina Pernat
Nedavna raziskava Reus je pokazala, da bi se kar tretjina vprašanih v službo ali šolo namesto z avtom vozila z javnim prevozom, če bi bil ta cenejši, prav tako tretjina pa, če bi bile boljše povezave. Več kot četrtina jih meni, da bi bile povezave dobre, če bi javni promet vozil vsakih 15 minut, dodatna četrtina pa, če bi vozil največ vsake pol ure.

S posvetom na tematiko Povezovanje za boljšo ponudbo javnega potniškega prometa se je ukvarjalo tudi društvo Focus in sekcija za promet GZS. Z njim želijo doseči, da bi se tovrstni ponudniki povezovali in ne tekmovali za relativno majhno število potnikov, ki uporablja javni prevoz.

Društvo Focus je pripravilo 10 delavnic po mestnih občinah v Sloveniji na temo Pustite se zapeljati ... z javnim potniškim prometom v okviru projekta Mobilizacija za javni potniški promet. S tokratno razpravo želijo oblikovati zahteve, ki jih bodo za izboljšanje na tem področju predvidoma poleti naslovili na ministrstvo za infrastrukturo in prostor.

Kot je povedala vodja programa mobilnost v društvu Focus Marjeta Benčina, je težava javnega potniškega prometa v Sloveniji financiranje, ki je zelo razpršeno, ob tem, da je redko katera od linij rentabilna. Težave prinašata tudi prevelika birokracija in premalo promocije za uporabo javnega prevoza.

Znižanje za dijake in študente septembra

Generalni direktor direktorata za promet na ministrstvu Bojan Žlender je dodal, da bo ministrstvo letos razpisalo razpis za podelitev koncesij, ki bo podoben kot tisti iz leta 2010, le da se bo število koncesijskih območij povečalo s šest na 11. Septembra se obeta tudi znižanje cen mesečnih vozovnic za dijake in študente, ki naj bi imele enotno ceno ne glede na to, od kod se dijak ali študent vozi, razliko pa bi pokrila država.

Direktor Združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije Robert Sever je povzel, da se ta dejavnost sooča s številnimi izzivi, kot je upadanje potnikov, zniževanje sredstev, neposluh države in nepovezanost ponudnikov. "Čakamo, da se bo reforma javnega potniškega prometa zgodila tudi v Sloveniji," je dejal.

Žlender največ rezerv za finančne vire na tem področju vidi v nadomestilih za prevoz na delo ali v drugačni dohodninski politiki.

Na ministrstvu se po njegovih besedah zavedajo vseh težav, izpostavljajo pa, da je pretekli regionalni razvoj v državi ustvaril 6.000 naselij oziroma takšno razpršenost, da se javni potniški promet skorajda ne more organizirati. Poleg tega se je pretekla dva do tri desetletja vlagalo le v avtocestno infrastrukturo.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.