Scenicova pot je šla tako, da je bil sprva del družine meganov, v drugi izdaji pa je prišla
osamosvojitev, zdaj pa še razlikovanje med obema modeloma.
Različna karakterja bratov scenic
Po predstavitvi večjega granda, ki je bila na sporedu konec maja, je družina
scenicov zdaj popolna. Po novem gre za dva tudi oblikovno zelo različna modela, ki pa pojem
družinskosti dojemata zelo podobno. 4,34 metra dolg enoprostorec se tako od 22 centimetrov daljšega
brata razlikuje že v sprednjem delu, saj je novinec prevzel obliko kupejevskega megana, kar pomeni,
da je oblikovan nekoliko bolj razgibano kot grand. Na boku je sorodnost med obema scenicoma kar
precejšnja, izjema je seveda manj zajeten C-stebriček. Na zadku tudi tokrat prevladujejo svetila v
obliki črke L ali v obliki bumeranga, le da so tu obrnjena v drugo smer in z nekoliko spremenjeno
grafiko, s tem pa so oblikovalci dosegli velik učinek pri razlikovanju obeh modelov. Prehod v
notranjost prinese zelo podobno ureditev voznikovega delovnega okolja kot tudi enake mere, vsaj ko
je govora o sedenju v prvi vrsti. To je zelo podobno sedenju v scenicu prejšnje generacije. V drugi
vrsti pa se bolj kot v prvi občuti sedem centimetrov krajše medosje, za to pa imajo pri Renaultu
pripravljen priročen trik, ki ga poznamo kot pomično klop. Tudi zaradi tega lahko prtljažnik v
osnovi sprejme največ 522 litrov prtljage, tudi pri povsem nazaj pomaknjenih sedežih pa je prostora
za dovolj zajetnih 437 litrov. Prilagodljivost pa se seveda ne konča tukaj. Posamezne trio sedeže
lahko namreč poljubno premikamo, zlagamo in jih povsem zlahka iz avtomobila tudi odstranimo.
Nastane odprtina v velikosti 1,8 kubičnega metra, kar je prav tako dober dosežek. V tleh so tudi
priročni predali za drobnarije, še vedno pa posebno mesto (tudi dobesedno) zaseda velik pomični
predal med sprednjima sedežema.
Opreme toliko kot prilagodljivosti
Opremski paketi so štirje, od autentique do privilege, že osnovni pa vsebuje šest
zračnih varnostnih blazin in sistem ESC ter ročno klimatsko napravo. Bogatejši paketi so seveda
bolje založeni z opremo, od večjega granda pa je podedoval tudi zaslon TFT. Privilege tako vsebuje
tudi prilagodljiva ksenonska svetila, parkirna pomagala, navigacijo carminat bluetooth DVD, ki je
prijaznejša in uporabnejša kot prej. Ne manjka pa tudi možnost tovarniško vgrajene navigacijske
naprave tom tom in velikega panoramskega strešnega okna.
|
Trije bencinski in pet dizelskih motorjev
Razlik med bratoma scenic pa ne najdemo pri motorni paleti, saj je le-ta popolnoma enaka. Osnovni motor je tako tudi tu 1,6-litrski bencinski agregat z 81 kilovati, stopnico višje pa se nahaja 1,4-litrski TCE, ki razvije 96 kW, ki smo ga preizkusili in ga toplo priporočamo. Nudi povsem dovolj moči, zaradi majhne prostornine in dodanega turba pa je lahko poraba presenetljivo nizka. Višek ponudbe na bencinski strani pa za zdaj predstavlja 2,0-litrski motor s 103 kilovati največje moči. Na dizelski strani najdemo pet agregatov treh velikosti, in sicer osnovni 1,5-litrski dCi s 63 ali 78 kilovati, 1,9-litrski premore 96 kW, dvolitrski pa 110 oziroma 118 kW. Šibkejšemu od obeh dvolitrskih dizlov je dodana šeststopenjska avtomatika, drugače je menjalnik vedno šeststopenjski ročni, kar je dobro.
Manjši od bratov scenic je, kot je pričakovati, nekoliko cenejši od granda, in sicer ta razlika znaša 900 evrov. Scenica tako v tem trenutku že lahko kupite, in sicer za najmanj 15.900 evrov, kolikor stane različica 1.6 16v autentique. Na dizelski strani pa se cene začnejo pri 16.800 evrih, kolikor boste odšteli za enako opremljenega dCi 85. Najdražji pa je scenic dCi 150 z avtomatskim menjalnikom in paketom privilege, zanj boste morali odšteti 24.890 evrov.
Pri Renaultu so napovedali tudi različico z dvema sklopkama, ki naj bi na trg prišla prihodnje leto. Najprej bodo tehnično poslastico dodali motorju 1.5 dCi 110 FAP, ki jo bodo, če bo povpraševanje zadostno, ponudili tudi pri nas (za zdaj tega motorja namreč pri nas ni mogoče kupiti).