Avto
14 ogledov

Na robu bankrota

Ford jo je odnesel bolje kot Chrysler in GM. (Foto: Ford) Žurnal24 main
Leto 2009 bo avtomobilska industrija skušala čim hitreje pozabiti. Finančna kriza, ki jo je sprožila recesija, je proizvajalcem avtomobilov zadala močan glavobol.

Vsi proizvajalci avtomobilov jo niso odnesli enako slabo. Tretji največji proizvajalec na svetu, skupina Volkswagen, bi morala še pred nekaj meseci končati v rokah nekajkrat manjšega Porscheja. Ekipa iz Zuffenhausena je želela s krediti prevzeti večinski del podjetja iz Wolfsburga, a ji je kriza preprečila načrte. V ironičnem preobratu, Porsche ni bil sposoben odplačevati kreditov in mu je grozil celo propad, se je za pomoč obrnil prav na Volkswagen, ki je situacijo izkoristil tako, da je prevzel večinski del v Porscheju, Audiju, Bentleyju, Seatu, Škodi in Lamborghiniju.

Preveliki, da bi propadli
Porsche ni bil edini, ki je klical na pomoč. Kreditno preobremenjena ameriška trojica se je prav tako znašla v situaciji "biti ali ne biti". GM in Chrysler sta ostala zaščitena s strani države, saj sta podjetji za ameriško vlado preveliki, da bi propadli. Chryslerja je prevzel Fiat, GM, v katerem je država večinski delničar, pa se je vrnil z očiščeno bilanco (beri: brez Pontiaca in Saturna) ter z dolgoročnim načrtom za dobičkonosnost. Stanje je najbolje izkoristil Ford, ki je uspel najhujši del krize preživeti brez neposredne državne pomoči. Vprašanje je, ali bi Ford uspel, če ne bi nedolgo za sanacijo Chryslerja in GM-a ameriška vlada razpisala program subvencij pri zamenjavi starih vozil za nova, pri čemer je ob nakupu novega lastnik starega vozila prejel 4.500 dolarjev, ki jih je država vzela iz blagajne davčnih zavezancev. Ameriški kupci so s tem, ko Ford ni vzel državne pomoči, podjetje nagradili prav z nakupom njihovih vozil, medtem ko GM in Chrysler nista izvlekla toliko koristi iz omenjenega programa.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main



Saab umira
Američani niso bili edini, ki so s subvencijami rešili svojo avtomobilsko industrijo. Podobne ukrepe so sprejeli tudi Britanci in Nemci. Glede na to, da se je nemška avtomobilska industrija pokazala še kako odporna na krizo, pa je vladi Angele Merkel težave delal General Motors. Ameriški gigant bi moral sredi leta prepustiti Opel kanadskemu proizvajalcu avtomobilskih delov Magni. Potem ko je GM ameriška vlada spet postavila na noge, so si premislili in odločili, da podjetje iz Russelsheima obdržijo. To je hkrati pomenilo Oplovo rekonstrukcijo, po kateri naj bi delo izgubilo 8.500 ljudi, največji del prav v Nemčiji. V še slabšem položaju se je znašel Saab. Nekoč uspešen proizvajalec bi moral končati pod okriljem švedskega proizvajalca superšportnih avtomobilov Koenigsegga. Ko je bil dogovor že tik pred sklenitvijo pogodbe, pa se je Koenigsegg odločil umakniti. Proizvajalec, ki je zaslužen za številne inovacije, bo, kot vse kaže, ugasnil, saj je GM prisiljen zaključiti zgodbo s Saabom, če se do konca leta ne pojavi "vitez na belem konju".

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main



Hummer na Kitajsko
V nekaj boljšem položaju je drugi švedski proizvajalec Volvo, ki naj bi se iz rok Forda preselil v roke kitajskega proizvajalca Geelyja. Največjo težavo predstavljajo intelektualne pravice, saj je znano, da je Volvo eden od tehnološko najbolj naprednih proizvajalcev avtomobilov na svetu. Omenimo še eno zanimivost. GM se je odločil na hitro znebiti tehnološko zastarelega in potratnega Hummerja, ki ga je prevzelo kitajsko podjetje Tengzhong. Nekoč ameriški ponos in ikona kapitalizma ter zvezda zalivske vojne je tako končal pod zastavo komunizma.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.