Avto
110 ogledov

Z glavo v krožišče

krožišče Žurnal24 main
Poleg pretočnosti je prednost krožišč večja varnost – a le če jih vozniki uporabljajo pravilno.

Krožna križišča so veliko varnejša od običajnih, saj se na njih (praviloma) ne moreta zgoditi čelno trčenje ali trčenje pod kotom 90 stopinj, poleg tega pa močno izboljšujejo pretočnost – najbolj tam, kjer se križa več enakovrednih cest.

Vožnja skozi krožišče pa ima svoje posebnosti in pravila, ki jih vozniki vse prevečkrat ne upoštejo.

Smerniki in razvrščanje
V krožišču ima voznik, ki je že v njem, vedno prednost pred voznikom, ki se vanj šele vključuje. Uporaba smernikov je obvezna pri spremembi voznega pasu in ob zapuščanju krožišča, za pretočnost pa je nujno, da se voznik pri vstopu v krožišče razvrsti na notranji pas in po njem nadaljuje vožnjo, vse dokler ne želi krožišča zapustiti.



Vse več voznikov namreč uporablja zgolj zunanji vozni pas in ob zapuščanju zanemarja uporabo smernika. Pri vožnji skozi krožišče je nujno spremljati tudi gibanje pešcev in kolesarjev.

Izognite se kaznim
Kazen (45. člen ZVCP) za nepravilno razvrščanje pred krožiščem znaša od 120 do 200 evrov. Po 27. členu zakona o varnosti cestnega prometa (ZVCP) je kazen za neuporabo smernika 40 evrov, po 116. členu pa prav toliko za neupoštevanje talnih oznak.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.