Oblika in imidž sta bila vedno glavno vodilo, ki je kupce poleg znamke konec koncev napeljevala k
nakupu. Predvsem se je to videlo pri obliki zadka, katerega zgornji del je bil športno nagnjen
naprej, kar je omejevalo prtljažni prostor in oteževalo nakladanje. A kupce to ni motilo. Le tu in
tam se je kdo obregnil ob to, da nima dovolj prostora za vso kramo podmladka, a so mu pri
proizvajalcu hitro ponudili številko večji model. A vsi vemo, da ni vse v centimetrih.
Model s trikrako zvezdo je v primerjavi s predhodnikom zrasel za dovolj zajetnih 5,5
centimetra, v primerjavi s še enim premium novincem iz Ingolstadta pa se ni tako potegnil v
dolžino. Razloge za to gre iskati predvsem v dejstvu, da predhodnik ni tako močno (kot recimo A4)
bolehal za sindromom slabe prostornosti v drugi vrsti. Prostora je zdaj še za slab centimeter več.
Tudi oblika zadka je ostala športna, konča pa se veliko bolj pokončno kot pri prejšnji generaciji.
Dinamičnost so dosegli predvsem z bočno silhueto, ki se veliko bolj strmo vzpenja kot prej.
Rezultat je 485 litrov uporabnega prostora (prej 470 litrov), ki je povrh vsega še zelo lepo
obdelan, rolo je prvovrsten, nalaganje enostavno, dober je tudi prag iz aluminija, ki je bolj
odporen na praske. Na bokih so še dodatni predali, zadnjo klop je možno tudi (po tretjinah)
podreti. Tu je tudi vreča za smuči. Samo za primerjavo: v prtljažnik A4 avanta lahko spravite do
490 litrov prtljage, kar ob skoraj 11 centimetrov večji dolžini karoserije ni tako impresiven
podatek. Bavarska "trojka" tu še za odtenek bolj zaostaja, je pa res, da je tudi najmanjša med
tremi.
Voznikovo delovno okolje je, kot je to že v navadi, germansko urejeno, materiali so
nadpovprečni, spoji pa milimetrsko natančni. Prednja sedeža ponujata dovolj opore in udobja, v vse
smeri razen po dolžini pa sta tudi električno nastavljiva. Na sredinski konzoli domujeta klimatska
naprava in stikala avdio sistema, na vrhu pa najdete prikazovalnik avdio-vizualnih naprav ter
telefona. Prek kontrolnega gumba med sedežema lahko med informacijami enostavno krožite ter jih po
želji preselite tudi med merilnike pred voznikom. Veliko ponuja novinec na zadnji klopi, prostora
je tu dovolj, tudi tisti višje rasti bodo s količino odmerjenega prostora zadovoljni. Volanski
obroč je nastavljiv v vse smeri, zmoti za odtenek večji premer krožnice in njegova "mehkost", kar
bo pogodu bolj umirjenim voznikom. Menjalnik je petstopenjski samodejni z možnostjo ročnega
premikanja, tudi v športnem režimu pa se ne izkaže z izrazito športnostjo in natančnostjo.
Konkurenca tu zmore več, poleg tega ni ravno poceni. Je pa povsem na kožo pisan umirjenim voznikom,
ki bodo tako kot sopotniki cenili njegovo tekoče delovanje v povezavi z zmogljivim dizlom.
Zadnji je bil z novo generacijo modela konkretno prenovljen in izboljšan, kar pomeni tišje
delovanje, večjo moč in izboljšano ekonomičnost. Moč nabira zvezno, za delo poprime kmalu nad 1.500
vrtljaji ter ne pojemlje vse do 5.000 vrtljajev, ko elektronika prekine veselje. Sprednje podvozje
sestavlja prema s tremi vodili, zadaj pa se prostorska prema izkaže z izdatno mero udobja. Se pa CT
ne brani ovinkov, pri hitrejši izpeljavi dolgih odprtih ovinkov pa karoserija le malenkostno niha.
Tudi glede smerne stabilnosti je zelo konkreten, pohvaliti gre delovanje ESP sistema, ki je med
boljšimi na trgu. Ne pretirava z vključevanjem, ko se pa le vključi, pa vozniku hitro in brez
oklevanja pomaga. Na testu se je zadovoljil z bodrimi osmimi litri plinskega olja, pred nami pa je
bil vozen na dolgih relacijah s konstantno potovalno hitrostjo okoli 130 km/h, kjer se je povprečna
poraba pohvalno približala 6 litrom in pol. Kar je zelo dober dosežek glede na mere in maso (prazen
tehta 1.630 kilogramov) vozila.
Cenovno so izdelki s trikrako zvezdo na nosu vedno izstopali navzgor, kar ostaja dejstvo tudi
pri novem CT modelu. Že v osnovi sicer dobite vse najnujnejše, od dvoobmočne klimatske naprave, ESP
sistema, šestih zračnih vreč do električno nastavljivih sedežev ter tudi nekaj cvetk, kot je follow
me home funkcija žarometov. Druga plat medalje pa je taka, da vsi dodatki, kamor moramo žal šteti
avdio napravo, zahtevajo doplačilo in ti avtomobil konkretno podražijo. Testnik je imel od dodatkov
le samodejni menjalnik, prednja in zadnja parkirna pomagala ter še nekaj drugih malenkosti, zato
malce bode v oči razlika v ceni med osnovnim in testnim modelom. Ampak tega so dosedanje stranke že
tako ali tako vajene. Vprašanje je, kako je s tistimi, ki so do zdaj vozili modele drugih znamk, a
razmišljajo o nakupu CT. Tako ostaja pravilo, da prestiž stane.
6
ogledov
Vrnitev v stilu največjih
Med premium športnimi karavani prostornost nikoli ni bila najbolj iskana vrlina. Nova generacija C z nahrbtnikom pa prinaša več prostora tako za potnike kot njihovo prtljago.