Magazin
2 ogledov

Bo brilijantna ideja prinesla uspeh?

Za trenutek ''postojte'' in ugotovite, ali se bo vaša genialna zamisel res (lahk Žurnal24 main
Mislite, da imate izvirno idejo? Jo želite uresničiti ter z njo mastno zaslužiti? Poleg zamisli potrebujete kar nekaj startnega kapitala, stabilen trg, potrošnike in predvsem neizmerno veliko volje in truda.
Ko vas zadene …
Ni važno, kako pogosto ga tuširate in drgnete, še zmeraj smrdi. Tim namreč, vaš 40 kilogramov težki zlati prinašalec. In takrat vas zadene: ''Seveda, pasji parfum!'' V naslednjem trenutku že brskate po spletu in ugotovite, da samo v ZDA lastniki psov za svoje ljubljenčke porabijo približno 43 milijard USD letno. ''Tim tako ne more biti edina smrdeča mrcina na svetu!'' Ideja se vam zdi brilijantna. Ne morete zgrešiti! Po glavi vam že rojijo možna imena za vaš izum – na primer Vonj za kosmate ali celo s pridihom Francije, Eau de Puppe.

Nikar ne hitite
Vsi smo že bili na istem – ob jutranji kavi, med branjem časopisa, pogledamo svojega kosmatinca in ''bum'' ideja za novo storitev, ki bo spremenila svet, je tu. Toda preden se zadeve lotite smrtno resno in vložite svojih 7500 EUR za ustanovitev d.o.o., za trenutek ''postojte'' in skušajte ugotoviti, ali se bo vaša nadvse genialna zamisel res pretvorila v dobičkonosno dejavnost.

Preverite, če imate resnično zmagovalno idejo
Odlične ideje so odlične poslovne ideje le, če lahko ljudi prepričate, da bodo plačali za vaš produkt ali storitev toliko, da boste imeli vi stroške v celoti pokrite. Samo to, da vi sami menite, da je ideja fenomenalna, še ni dovolj. Pa tudi to, da drugi menijo, da je ideja fantastična, ni zadosti. Pripravljeni morajo biti namreč odšteti dovolj denarja, da si vi s tem krijete celotne stroške, ki so s produktom nastali.

Kolikšno je tveganje pri vložku? © iStockPhoto

 
Obstaja trg, ki bo vaše podjetje držal pokonci?
Ne zadostuje namreč le nekaj ljudi, ki so pripravljeni kupiti vaš izdelek oziroma uporabljati vašo storitev. Potrebujete jih mnogo več, da bodo vzdrževali tvegano začetniško podjetje. Investitorje, ki so pripravljeni vlagati v takšna tvegana podjetja, zanima prav odgovor na to vprašanje. Navadno se ne odločajo za vlaganje v podjetja, ki imajo omejen razvojni potencial, četudi so lahko dobičkonosna. Skratka, nikoli se ne zanašajte na spletne poizvedbe in analize o (ne)obstoju izdelkov ali storitev – verjetno obstaja razlog, da se tega ni še nihče lotil.

Imate dovolj kapitala za potovanje do kupcev?
Četudi imate privlačno storitev ali odličen izdelek, dovolj financ za izdelavo prototipa in ogromno bazo potencialnih potrošnikov se še vedno lahko zgodi, da ciljne skupine potrošnikov ne morete doseči. Letaki, brošure, različne oblike oglaševanja, otvoritvena zabava in podobne stvari zahtevajo enormno količino denarja. V letu 2007 je na primer spletni trgovec Amazon.com porabil 344 milijonov USD za marketing (to je približno 2,3 odstotka svojih celotnih prihodkov). Nekatera podjetja, kot na primer Facebook ali MySpace, pa teh stroškov praktično nimajo, saj se zanašajo na tako imenovani virusni marketing. No, to vsekakor ne pride v poštev v primeru vaše nove pasje kolonjske.

Boste vzdržali ob močni konkurenci?
Genialne ideje privlačijo konkurenco in substitute. Če se greste resen posel, morate nadvladati konkurenco. Prebiti se na trg kot prvi ponudnik neke storitve ali produkta, vam zagotavlja prednost na kratki rok. Obdržanje te pozicije pa zahteva nove prednosti – jih imate? Če gre za tehnološko odkritje, se vprašajte, če ga lahko patentirate! Če gre za produkt – ali lahko registrirate blagovno znamko? Odlične poslovne ideje namreč zahtevajo brezhibno izpeljavo. Porabljanje sredstev zgolj za to, da boste povprečni, je poslovno umiranje na obroke.

Ste dovolj zagnani?
Nikar ne podcenjujte truda pri spravljanju novega podjetja v pogon. Če se niste pripravljeni v celoti predati poslu in se na začetku odpovedati prav vsemu, potem se nikar ne spuščajte v to.

A pozor: nobena ideja ni tako dobra, da bi brez truda lahko pisali zgodbo o uspehu!
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.