Slovenske menedžerje in glasbenike smo povprašali, ali bo svetovna gospodarska kriza vplivala na
število koncertov v letošnjem letu. Znano je namreč, da so imeli izvajalci decembra manj nastopov
kot v istem času lani. Njihova mnenja so deljena, bolj jasno pa bo, tako pravijo, šele čez nekaj
mesecev.
Še več koncertov
“Večjega vpliva na število nastopov neke skupine ne bo imela recesija, ampak aktualnost in
kakovost skupine,” je prepričan menedžer
Sandi Maver (Elvis Jackson, Gušti in Polona, Tide, Dubioza Kolektiv). Kot
zanimivost dodaja, da v tujini zanimanje za rock in heavy metal glasbo narašča, dobički so celo
največji do zdaj, nič slabše pa ne kaže za leto 2009. Da se bo število koncertov celo povečalo,
menita
Urša Mravlje z Nike records, ki ima pod okriljem glasbenike, kot so Neisha, Eroika
in Omar Naber, ter Robert Novak iz skupine Mi2.
“V 90. smo bili v precej slabši situaciji kot danes, pa so bili to zlati časi za glasbenike.
Ljudje v takih razmerah še bolj potrebujejo zabavo in sprostitev,” pravi
Novak.
Pro et contra
|
Sandi Maver (menedžer)''Vpliva na število nastopov ne bo imela recesija, ampak aktualnost in kakovost določene glasbene skupine oziroma tudi glasbenega žanra.'' Mojca Zupanič (menedžerka)
''Realno je pričakovati, da se bo število koncertov zmanjšalo. Seveda močno upam, da ne
na račun kakovosti in vsebin, kar se v takšnih situacijah hitro zgodi.'' |
Nižji honorarji
Bolj kot na število koncertov bo gospodarska kriza, vsaj tako kaže, vplivala na višino honorarjev. Po mnenju Novaka organizatorji težko pridejo do sredstev, lastna pa raje zadržujejo v strahu, da se bo položaj še zaostril. “Recesija ponuja organizatorjem izvrsten alibi za krčenje honorarjev in programov,” pa meni Boris Benko iz skupine Silence.
Kakorkoli, Sandi Maver je prepričan, da bo “lažje skupinam, ki ne delujejo izključno na določenem tržišču, ampak imajo možnost nastopanja tudi drugje”.
|
In kako na posledice recesije gledata dve izmed večjih kulturnih institucij pri nas? “Festival Ljubljana načrtuje v letu 2009 programsko in finančno bogatejši program festivalskega poletja kot leto prej. Bo pa višina sponzorskih sredstev odvisna od dogodkov, ki se bodo na finančnem področju zgodili v prvih treh mesecih leta,” odgovarja Janja Rozman , predstavnica za stike z javnostmi Festivala Ljubljana, medtem ko prvi mož Cankarjevega doma Mitja Rotovnik gospodarske krize vsaj za zdaj še ne občuti.
Zagotovo je v času recesije pomembno, da se kulturne vsebine še naprej odvijajo nemoteno, saj vplivajo, kot pravi Zupaničeva, na izobrazbo in psihofizično stanje posameznika. “Glede na stanje recesije je realno pričakovati, da se bo obseg kulturne ponudbe zmanjšal. Upam, da ne na račun kakovosti in vsebin, kar se v takšnih situacijah hitro zgodi,” dodaja menedžerka.