Magazin > Lepota & telo
5 ogledov

Dietne pijače redijo

pijača, steklenica Shutterstock
Želja po vitkosti marsikoga nažene v pitje dietnih, nizkokaloričnih pijač. A skoraj deset let trajajoča raziskava je pokazala, da dietne pijače lahko (in pogosto) redijo. Širile naj bi nas zlasti v pasu.

V ameriški raziskavi, narejeni na teksaški univerzi v San Antoniu pod vodstvom Helen Hazuda, so spremljali petsto odraslih moških in žensk – znanstvenike je zanimala povezava med pitjem nizkokaloričnih gaziranih pijač (tudi v majhnih količinah) in obsegom pasu oziroma telesno težo. Teksaška ekipa strokovnjakov je na nedavni konferenci o diabetesu povzela, da se je pri posameznikih, ki so dnevno spili najmanj dve dietni gazirani pijači, obseg pasu povečeval petkrat hitreje kot pri tistih, ki se takšnih pijač niso dotaknili. "Rezultati raziskave so tako dramatični," da ameriški raziskovalci pitje dietnih pijač odsvetujejo ter priporočajo pitje čisto običajne vode. Tisti, ki pa se dietnim gaziranim pijačam nikakor ne morejo odpovedati, pa naj raje pijejo gazirane pijače s sladkorjem (dietne so sladke po zaslugi umetnih sladil), so dodali. Umetna sladila namreč spodbujajo apetit, a za razliko od sladkorja telesu ne ponudijo ničesar, kar bi poželenje po sladkem zadovoljilo.

Nimajo kalorij, imajo posledice

Helen Hazuda je pojasnila, da dietne pijače in umetna sladila lahko spodbujajo željo po sladkem, zmedejo apetit in celo poškodujejo tiste možganske celice, ki so odgovorne za uravnavanje apetita, prepoznavanje sitosti. "So brez kalorij, a ne brez posledic," je o pijačah, ki so se že velikokrat znašle na zatožni klopi, dejala Hazudova in pristavila, da je razmišljanje v slogu, "da so dietne gazirane pijače zdrava alternativa", popolnoma napačno. Enako velja tudi za sadne sokove z umetnimi sladili. Vaša mantra naj zato (p)ostane pitje vode.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.