Magazin
56 ogledov

Nosečnice: uporabljajte varnostni pas

Ne samo, da morajo nosečnice uporabljati varnostni pas. Uporabljati ga morajo pr Žurnal24 main
O tem, kako varni so v avtomobilu še nerojeni otroci, ni veliko znanega, saj se poškodbe in smrti zarodkov statistično ne zapisujejo.
 

Najpogostejša tveganja za zarodek v prometnih nesrečah

Poškodbe z možnimi dolgotrajnimi posledicami

  • ločitev posteljice
  • šok zarodka
  • prezgodnji porod
  • motnje dihanja in živčnega sistema
  • neposredne poškodbe zarodka
  • poškodbe nog in rok
Usodne poškodbe
  • smrt matere
  • ločitev posteljice
  • pretrgana maternica
  • poškodbe lobanje zarodka
Da bi zarodek v prometni nesreči ostal nepoškodovan, je pomembno, da so bodoče mamice seznanjene z varnostnimi ukrepi. Najpomembneje je, da v vozilu vedno uporabljajo varnostni pas, kar je za nekatere prepogosto še vedno španska vas. A prav tako pomembno je, da se varnostni pas uporablja pravilno, saj je s tem možnost težav, povezanih z zarodkom, znatno manjša.

Pri namestitvi varnostnega pasu je pomembno, da pas drži močnejše dele telesa, kot sta medenica in zgornji del trupa, ter s tem varuje šibkejše dele, kot je mehki trebušni del z zarodkom. Prav tako so študije, ki so jih z "nosečo" lutko naredili pri švedskem Volvu, pokazale, da zračne blazine varujejo tako mater kot nerojenega otroka.
Volvova strokovnjakinja za varnost otrok v avtomobilih Lotta Jakobsson ugotavlja, da je najboljša zaščita prav pravilna uporaba tritočkovnega varnostnega pasu.



Varnostni pas je obvezen
Obrnili smo se še na Direkcijo RS za ceste – Svet za preventivo in varnost, kjer nam je svetovalka Mateja Merkl dejala, da sami vzpodbujajo nosečnice k pravilni uporabi varnostnega pasu na vseh sedežih v vozilu. "Nosečnice se morajo po zakonu v osebnem avtomobilu privezati z varnostnim pasom. V zakonu je sicer tudi izjema. Varnostnega pasu ni treba uporabljati tistemu, ki ima veljavno zdravniško potrdilo, da lahko to škoduje njegovemu zdravju,“ dodaja Merklova.

Testiranje trčenj z "nosečimi" lutkami
Volvo že dolgo želi prispevati k zvišanju zavesti o varnosti voznic nosečnic in znanju o tem, kako zavarovati še nerojenega otroka. Ena od njihovih inovacij je virtualni test trčenj z "nosečimi" lutkami. Z modeli simulirajo, kako se nosečnica in zarodek v njej pri prometni nesreči premikata. Testiranja so izvajali na modelu nosečnice povprečnih telesnih mer, ki je v zadnjem stanju nosečnosti, torej približno v 36. tednu. Virtualni test trčenj uporabljajo za simulacijo čelnega trčenja vozila. Z računalniškim modelom preučujejo, kako varnostni pas in zračna blazina vplivata na nosečo mater in zarodek, vključno s preostalo konstrukcijo, ki obkroža potnico. To pomeni, da inženirji simulirajo moč udarca na bodočo mater in zarodek pri različnih hitrostih ter v različnih modelih, pridobljene podatke pa uporabijo pri razvoju varnostnih pasov in drugih varnostnih elementov v avtomobilih.
 
 


Bila sem v dilemi, ali naj vozim pripeta ali ne. Veliko sem brala o tem in se tudi glede na to odločila, da je bolje, da sem v avtomobilu privezana. Vozila sem do samega konca nosečnosti, saj se nisem mogla sprijazniti s tem, da sedim na zadnjem ali sovoznikovem sedežu.

Pia Zemljič, igralka

 
 
 


Med nosečnostjo sem vseskozi vozila pripeta z varnostnim pasom. Nisem se pripenjala nič drugače, kot se pripenjam sedaj. Sicer pa sem vozila tja do osmega meseca nosečnosti.

Petra Kerčmar, TV voditeljica

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.