Slovenija
7461 ogledov

57 objektov, po katerih vozimo, je v zelo slabem stanju

Nadvoz Medno Saša Despot Nadvoz Medno so pred kratkim prenovili.
Se lahko tragedija kot v Genovi zgodi na naših cestah?

Na začetku julija je bilo po pojasnilih direkcije za infrastrukturo na glavnih in regionalnih cestah po državi od 1415 premostitvenih objektov z dolžino nad pet metrov 57 v zelo slabem stanju in so že v ustrezni obravnavi. Na direkciji napovedujejo, da bo država ob pospešenih vlaganjih do leta 2023 vzpostavila ustrezno kakovost vseh državnih cest.

Redno in investicijsko vzdrževanje

Kot so v luči tragične nesreče ta teden v italijanski Genovi zagotovili na direkciji, na celotnem cestnem omrežju med letom poteka vrsta aktivnosti za redno in investicijsko vzdrževanje, pa tudi posodobitve in nadgradnje omrežja, s čimer se ves čas zagotavlja temeljno varnost vsem uporabnikom.

Vse premostitvene objekte na omrežju glavnih in regionalnih cest ob tem posebej pregledujejo v sklopu periodičnih pregledov, njihovo stanje pa ocenjujejo po posebni lestvici, tako da ima direkcija kot upravljalec informacijo, katere objekte je treba najprej uvrstiti v načrt večjih sanacij, rekonstrukcij ali nadomestnih gradenj.

Most v Genovi Slovenija Se lahko tragedija kot v Genovi zgodi na naših cestah?

Ker je Slovenija zelo vodnata dežela, je na skoraj 6000 kilometrov dolgem omrežju glavnih in regionalnih cest zelo veliko premostitvenih objektov. Na začetku julija letos je bilo evidentiranih 1415 premostitvenih objektov z dolžino nad pet metrov. Od tega jih je bilo 657 v dobrem ali odličnem stanju, 442 jih je bilo takšnih, da bodo v prihodnjem obdobju predvideni za izvedbo različnih ukrepov, 232 jih je bilo v slabšem stanju, 57 pa jih je bilo ocenjenih kot zelo slabih in so že v ustrezni obravnavi, so navedli na direkciji.

Rekonstrukcija v Vuhredu in na Ptuju

Že v zadnjih štirih letih je direkcija izvedla rekonstrukcijo 33 premostitvenih objektov, v gradnji pa je trenutno še 17 objektov. Od večjih projektov so na direkciji izpostavili rekonstrukcijo mosta in nadvoza čez železnico v Vuhredu, v zaključni fazi pa je tudi rekonstrukcija starega mostu čez Dravo na Ptuju.

Most čez Dravo na Ptuju | Avtor: Pomgrad Pomgrad

Leta 2014 je sicer direkcija zaradi slabega stanja na nekaterih premostitvenih objektih uvedli omejitvene ukrepe oziroma izmenično enosmerni promet. V obdobju od 2015 do 2018 so te pomanjkljivosti praktično v celoti odpravili. Po zagotovilih direkcije so jih tako 20 popravili, trije pa so še v gradnji.

Zadnja štiri leta več sredstev za investicije

V upravljalcu državnih cest so ob tem spomnili, da je vlada v zadnjih štirih letih vsako leto povečevala proračunska sredstva za investicije v cestno infrastrukturo. Lani je bilo tako za vlaganja v glavne in regionalne ceste v proračunu namenjenih 198 milijonov evrov, letos pa 230 milijonov evrov.

Marca je vlada potrdila tudi prvi šestletni načrt vlaganj v promet in prometno infrastrukturo za obdobje 2018-2023. Ta predvideva zvišanje obsega proračunskih sredstev za več sto projektov na omrežju v obdobju med 2020 in 2023 na okoli 280 milijonov evrov. S tako zastavljenim trendom vlaganj bo lahko Slovenija po prepričanju direkcije v šestih letih vzpostavila ustrezno kakovostno raven vseh državnih cest. Trenutno je na omrežju državnih cest odprtih ali v pripravi na odprtje več kot 250 gradbišč.

Na avtocesti boljše stanje

Na Darsu so medtem že pred dnevi zagotovili, da od 193 viaduktov in 228 mostov na avtocestnem omrežju ni nobenega, ki bil v tako slabem stanju, da bi bila ogrožena stabilnost konstrukcije. Za ohranjanje visoke ravni varnosti pa v naslednjih letih, kot so pojasnili za Primorske novice, napovedujejo obnovitvena dela na 58 premostitvenih objektih, od tega 28 viaduktih. Za to naj bi namenili okoli 32 milijonov evrov.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 6
  • miki1234 08:27 20.avgust 2018.

    tudi slovenske ceste se samo krpajo in tudi niso nek inženirski presežek... o materialih škoda izgubljati besede. genova se lahko tudi pri nas vsak čas zgodi, ker se tako kot v italiji tudi pri nas denar za obnove steka v privat žepe...

  • Avatar Leon
    Leon 09:28 19.avgust 2018.

    Podravje ima kar nekaj takšnih mostov kot je Vurbek in Ptuj .Tudi malečniški most je že na koncu ,vendar ni denarja kot je rekel Fištravec župan MB . Seveda on o ničemer osebno ne odgovarja ,saj v Sloveniji velja sistemska ...prikaži večka kolektivna odgovornost državne birokracije !

  • Lavdan 18:42 18.avgust 2018.

    Da ne pride do take katastrofe kot v Italiji je bistveno samo stanje nosilne konstrukcije. ostalo se že pokrpa.