Slovenija
21 ogledov

Glavni sponzor – Slovenija

Matej Avanzo, namestnik generalnega sekretarja KZS Žurnal24 main
EP 2013. Tri milijone in pol za medijski zakup bo šlo najbrž iz državne malhe. Izvedba. Računali so na sponzorje, ki jih zaradi krize sploh nihče ne išče.

Ljubljana. Sponzorja, ki bi za evropsko prvenstvo (EP) v košarki namesto države plačal 3,5 milijona evrov, kot kaže, nihče niti ne išče.

Dogovor decembra 2010 je bil, da država poravna tri milijone kotizacije, hkrati pa so morali organizatorji od Fibe “kupiti” še 3,5 milijona evrov vreden medijski zakup za štiri leta, ki se mu reče uradno partnerstvo.

Letos račun za milijon

Vlada je v sklepu 2. decembra 2010 zapisala, da za uradno partnerstvo “pričakuje, da bodo organizatorji zagotovili sponzorska sredstva v višini 3.500.000 evrov”.

Če organizatorju, to je Košarkarska zveza Slovenije (KZS), celotnega zneska ne bo uspelo zagotoviti, pa ga bo iz proračuna plačala država. Če KZS denarja ne zbere niti ne išče, sankcije niso predvidene. Prvi obrok, 750 tisoč evrov, je oktobra lani država tako že plačala.

Kot so pojasnili na vladnem uradu za komuniciranje (Ukom), so KZS pozvali k plačilu, a so jim odgovorili, da sponzorskih sredstev nimajo, denar pa je vlada zagotovila iz proračunskih rezerv. Kot kaže, bo treba denar iz rezerv potegniti tudi letos, saj oktobrski obrok znaša milijon evrov, Ukom pa v proračunu denarja za plačilo nima predvidenega. V letih od 2007 do 2010 je za promocijo Ukom namenil okrog 360 tisoč evrov na leto.

“Pogodba za 3,5 milijone evrov je sklenjena med Fibo Europe in državo, za ta denar znamka I feel Slovenia dobi oglasni prostor. KZS s temi pogodbami nima nič, ne koristi ne obveznosti,” je pojasnil Matej Avanzo, namestnik generalnega sekretarja KZS.

Sponzorje iščejo le zase

“Razen teh 6,5 milijona evrov drugih sredstev od države niti nismo pričakovali. Z organizacijo bo predvidoma od sedem do osem milijonov evrov sredstev – za namestitve, transport, varovanje, zavarovanje, TV produkcijo ... Te stroške bomo pokrili z vstopnicami in sponzorji, saj imamo pravico do trženja približno tretjine oglasnih prostorov, preostalo je v pristojnosti Fibe,” je dodal Avanzo.

Denar ne bo šel v nič

“Za 3,5 milijona evrov Slovenija in znamka I feel Slovenia za štiri leta dobi oglaševanje na vseh košarkarskih tekmah, klubskih in reprezentančnih, ki jih organizira Fiba,” je izpostavil Darijan Košir, ki je kot takratni direktor Ukoma v imenu vlade podpisal pogodbo s Fibo.

Dodal je, da so pričakovali, da bo KZS zaradi krize težko zbrala sponzorska sredstva, vendar opozoril, da ni nujno, da bo vse obroke plačala država. “Tretji in četrti obrok sta oktobra 2013 in 2014. Če se bo EP izkazalo kot uspešnica in bo presežek denarja, bo ta dva obroka poravnala KZS, v teh letih pa se potem na tekmah Fibe ne bo oglaševala I feel Slovenia, ampak sponzor,” je dejal.

V Ukrajini našli sponzorja

Ukrajina je za prvenstvo leta 2015 plačala osem milijonov evrov; štiri milijone je dala država, štiri pa uradni partner – pri njih je bila to njihova letalska družba, je povedal Avanzo.

Komentarjev 1
  • Andro 05:58 24.februar 2012.

    Državno sponzorstvo je očitno samo potuha. Kot kaže dobro dela samo Hokejska Zveza. ki za svoje prvenstvo ni - vsaj kolikor mi je znano - niti dobila ne zaprosila niti ficka od države. Če ne zmoreš organizirati prvenstva, se ne ...prikaži več prijavljaj za organizatorja. pri nas se pa najprej prijavimo, potem pa razmišljamo ali bomo lahko. in ko ne moremo, se začne preko medijev pritiskati na državo.