Aprila smo na portalu Žurnal24 razkrili, da v Uberju razmišljajo o prihodu v Slovenijo in da ocenjujejo stanje. Ameriška platforma za prevoze in dostavo Uber bo v Sloveniji začela delovati predvidoma 20. maja, pa je pred dnevi sporočilo ameriško veleposlaništvo v Sloveniji, sicer bo Uber kot klicna platforma deloval na širšem območju Ljubljane.
V zvezi z napovedanim prihodom ameriške platforme za prevoze je bilo govora tudi na današnji seji Državnega zbora RS. Poslanec Levice Matej Tašner Vatovec je na to temo spraševal premierja Roberta Goloba. Glede na izkušnje iz drugih tržišč, predvsem Hrvaške, ga je namreč zanimalo stališče premierja do poslovnega modela in kako bo vlada preprečevala možnosti socialnega dampinga ter davčnega izogibanja.
"Čeprav imamo v Sloveniji striktne pogoje, zaradi katerih bo lahko Uber deloval, še vedno obstaja bojazen, da bo z zagonskimi ukrepi, ki jih Uber pripravlja, to je tudi do 500 evrov dodatka za nove voznike, in seveda tudi piramidna shema, s katero skušajo novačiti obstoječe voznike taxi podjetij, kaj hitro lahko zgodi, da bodo dobili resen delež trga, kar pomeni, da bodo tudi ogrozili ostale taxi ponudnike. Moje osnovno vprašanje je, ali je vlada pripravljena na prihod Uberja v Slovenijo, in kakšni so načrti za to, da se bo preprečeval v prvi vrsti socialni damping, v drugi pa tudi spoštovalo ostali del zakonodaje," je premierja vprašal poslanec Levice.
Premier mu je odgovoril, da razume zaskrbljenost, ki izhaja predvsem iz slabih izkušenj iz držav, ki so ob prihodu liberalizirale ta segment. Po njegovem pri nas ne bo tako. Za Uber bodo veljali enaki pogoji, kot za druge, poleg tega ni načrtov, s katerimi bi olajšali regulativo za prihod te platforme. Sicer gre po njegovem razvoj digitalnih storitev nevzdržno naprej. "Nekaterim stvarem se pač ne da izogniti, lahko pa se jih usmeri na pravi način," je dejal Golob.
Po njegovem ta digitalna platforma omogoča nekatere zelo kvalitetne storitve, "predvsem z vidika transparentnosti za potnika, ker potnik je tisti, ki je naš državljan in ga moramo enako ščititi kot delavca, tudi v taxi službah." Sicer je potreben tudi nadzor, sploh na začetku, ko je treba vzpostaviti jasna pravila. Za to bodo pristojna ministrstva, ki bodo preverjala licence, brez katerih ne bo mogoče opravljati te storitve, tukaj je še obračunavanje po taksimetru, ki je prav tako obvezno.
Pomembno delo inšpekcije
"S tem bodo morale ustrezne inšpekcijske službe, poudarjam še posebej na začetku, biti zelo aktivne, da ne bi pri prehodu iz enega režima v drugi, zgodile kakšne anomalije. Sicer sem optimisti, izkušnje, ki jih imamo mi vsi z uporabo te aplikacije kot potniki, so načeloma dobre. Želel bi si, da bi tudi v Sloveniji ostalo tako.
Tašner Vatovec je premierja znova povprašal o socialnem dampingu, ki ga skrbi, saj se s tem spopadajo številne zahodne države." "Začelo se bo zbijanje tarif na številne načine, sicer so vozniki utrujeni, morajo 'nabijati' ure, ker so provizije, ki jih jemljejo voznikom tudi od 20 do 40 odstotkov," je dejal.
"Vsi obstoječi predpisi ostajajo enaki kot do sedaj, ne samo državni, enako velja tudi na nivoju lokalne skupnosti. Pozorno bomo spremljali razvoj tega segmenta, tako da bomo iz njega za prebivalstvo potegnili čim več koristi in čim manj škode za zaposlene, ki bodo opravljali to dejavnost," mu je odgovoril premier.
dezurni@styria-media.si
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Gospod premier, zataknite si to ameriško multinacionalko tja, kamor sonce nikoli ne posveti.
Kdaj že bodo spoznali, da gospodarski liberalizem vodi v razcvet in blaginjo. Protekcionizem pa v bedo. Da so najbolj ekonomsko liberalne države tudi najbogatejše, ni naključje. #drugašvicapress