Slovenija
4110 ogledov

Ko vas preseneti "obskurna" letalska družba ...

Letališče Južeta Pučnika na Brniku Klemen Misic / Alamy / Profimedia
Ministrstvo za infrastrukturo je le razvozlalo, na koga se lahko obrnejo nezadovoljni potniki, če jih letalska družba ne obvesti, kdo bo izvedel njihov let ...

Evropska pravila jasno določajo, da mora biti potnik jasno obveščen, s kom bo letel. Če identiteta dejanskega letalskega prevoznika ob rezervaciji še ni znana, pa mora letalska družba zagotoviti, da je potnik obveščen o identiteti letalskega prevoznika, ki bo opravil let, takoj ko je njegova identiteta določena.

A kot smo na Žurnalu24 opozarjali, je več potnikov, ki so kupili letalsko karto pri Adrii Airways, šele na Brniku ugotovilo, da njihovega leta sploh ne bo izvedel "domači prevoznik", ampak najeta tuja letalska družb. "S tem dajejo vedeti, da njihova blagovna znamka ni pomembna, če svoje lete lahko tako zlahka nadomestijo s tako obskurnimi letalskimi družbami," je povedal eden od potnikov.

Komercialni direktor Adrie Airways Christian Schneider nam je v intervju pojasnil, da zaradi rasti, ki jo imajo v vseh treh stebrih poslovanja, vseh letov niso mogli izvesti z lastno floto in zato smo morali najeti dodatne zmogljivosti od drugih letalskih družb : "Predno se odločimo za določenega ponudnika, pregledamo njihovo evidenco, varnost in certifikate. Dosegajo najvišje standarde, imajo tudi varnostne certifikate IOSA. Odobrila jih je tudi Lufthansa, s katero uporabljamo skupno oznako letov."

Če je menjava letal ali letalske družbe opravljena v skladu s pravili, s samo menjavo ni nič narobe, je pa sporno, če o tem potnika ne obvesti. Za prekršek pa bi letalska družba lahko prejela tudi denarno globo.

Misterij nadzora razrešen ...

A dokler se na Žurnalu24 nismo lotili preverjanja, o pristojnosti za omenjene potrošniške pravice, je bilo nejasno, kdo je sploh odgovoren za tovrstne prekrške. Vladna uredba je najprej leta 2006 kot prekrškovni organ določila Prometni inšpektorat RS, a je ta v preoblikovanju nato izgubil nadzor nad resorjem letalstva.

Na ministrstvu za infrastrukturo pojasnjujejo, da uredba o organih v sestavi ministrstev te pristojnosti ne ureja.

S spremembo zakona o letalstvu je sicer prišlo do prenosa pristojnosti na ministrstvo, a je bila s spremembo 2010 zakona o letalstvu pristojnost prenešena tudi na Javno agencijo za civilno letalstvo RS. Osmi odstavek 48. člena namreč določa, da je v predpisih, izdanih na podlagi zakona, ki ureja letalstvo, in predpisih, ki se uporabljajo na njegovi podlagi, ter v predpisih za izvajanje predpisov Evropske unije, če je navedena pristojnost ministrstva, pristojnega za promet, ki po tem zakonu preide na agencijo, pristojni organ agencija, če za posamezno vsebinsko področje ni drugače določeno.

Za nadzor je torej pristojna agencija za civilno letalstvo, ki pa po podatkih ministrstva za infrastrukturo tako kot tudi oni, doslej ni prejela nobenega konkretnega predloga (potnikov) za vodenje postopka o prekršku.

Komentarjev 1
  • blayo 16:23 30.april 2018.

    Pa saj Adria je tudi obskurna letalska družba. V čem je torej problem?