Slovenija
16 ogledov

Letalske družbe cepajo druga za drugo

XL Leisure je le ena izmed družb, ki niso več zmogle ukrotiti naraščujočih stroš Žurnal24 main
Zadnji dnevi so zelo črni za letalsko industrijo, v kateri ima vse več podjetij velike težave pri finančnem ohranjanju na gladini.

Tako je v petek tretji največji britanski ponudnik počitnic in čarterskih letov XL Leisure Group nenapovedano objavil stečaj, zato je v tujini nenadoma brez prevoza domov ostalo kar 85.000 ljudi, ki so na oddih potovali neposredno z družbo, ali pa so z njenimi letali potovali prek drugih agencij.

Pri vračanju množice turistov XL Leisura je morala posredovati celo britanska agencija za letalski promet (CAA), ki je organizirala povratek dopustnikov. Družba je morala odpovedati tudi vseh 200.000 že vplačanih aranžmajev.

 

Pomagali so vsi

Pri vračanju britanskih turistov na tujem je s svojim zasebnim letalom boeing 757 pomagal tudi pevec težkometalne skupine Iron Maiden Bruce Dickinson.

Gorivo pokopalo poslovanje
Šef XL Leisura Phil Wyatt je pojasnil, da so družbo pokopale visoke cene goriva, saj so se ji stroški v zadnjem letu povečali kar za okoli 50 milijonov evrov. Do zadnjega so potekala pogajanja s CAA in morebitnimi vlagatelji, ki bi bili pripravljeni kreditirati delovanje družbe, a so se pogajanja končala neuspešno.


V soboto je prekinitev delovanja napovedala tudi britanska družba K&S, čeprav imajo njene stranke, ki so že na počitnicah, zagarantiran povratek domov.

V zadnjih tednih in mesecih je sicer prenehalo delovati več letalskih družb, vse pa so kot enega glavnih razlogov poloma navedle neobvladljive stroške poslovanja.

Razočarani in razburjeni potniki v Teerifu na Kanarskih otokih, ki so čez noč ostali brez prevoza domov. © Reuters

 
Za Alitalio napočila ura resnice
Vse bliže stečaju je tudi italijanski nacionalni prevoznik Alitalia. Družba je ostala že skorajda povsem brez sredstev za nakup goriva, italijanska vlada pa si zadnji hip prizadeva sprejeti dogovor, ki bi zadovoljil sindikate. Ti namreč ne pristajajo na načrt, po katerem bi zdrave dele družbe prodali konzorciju domačih družb, medtem ko bi preostali deli šli skozi bolečo fazo prestrukturiranja, v katerem bi službo izgubilo nekaj tisoč ljudi.


Ker sindikati nočejo pristati na takšno rešitev, je edina alternativa popolna likvidacije družbe, ki ji kritiki očitajo, da je v zadnjih letih popolnoma zanemarila razvoj in prilagajanje novim tržnim zahtevam. Odločitev o usodi družbe bo znana v kratkem.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.