Slovenija
2813 ogledov

Naročanje po elektronski pošti: Kaj pa, če je stanje nujno?

računalnik, elektronska pošta Jaka Dimc
Pacienti naj bi po elektronski pošti urejali tudi nujne zdravstvene težave.

Po Zakonu o pacientovih pravicah je izvajalec zdravstvene dejavnosti poleg naročanja po telefonu, po pošti in osebno v ordinaciji, dolžan zagotoviti tudi elektronsko naročanje. To pa lahko poteka preko sistema eNaročanje, na spletnih straneh izvajalca ali preko elektronske pošte. In ravno slednje je problematično. Medicinske sestre v splošnih ambulantah morajo tako poleg vsega dela, ki ga imajo, kot pravijo, že sedaj preveč, še odgovarjati na elektronska sporočila pacientov. Prihaja celo do tega, da po elektronski pošti pacienti opisujejo svoje težave in prosijo za odgovor, kot smo neuradno izvedeli, pa naj bi spraševali tudi po napotkih za nujna stanja, ki zahtevajo takojšno pozornost zdravstvenega osebja.

Vprašanja smo naslovili na Zdravstveni dom Ljubljana, ki je eden največjih zdravstvenih domov pri nas: ''Elektronsko poslovanje s pacienti je v ZD Ljubljana urejeno za potrebe naročanja na pregled/preiskavo. Zdravstvenih podatkov in diagnoz ter nasvetov o zdravljenju zaradi varstva osebnih podatkov po elektronski pošti ne posredujemo, prav tako so elektronski naslovi namenjeni izključno naročanju. To je razvidno tudi iz avtomatskega odgovora, ki ga pacient prejme ob naročanju.''

''Spoštovani, to je avtomatski odgovor, ki potrjuje prejem vašega elektronskega sporočila. Datum in uro vašega pregleda boste prejeli po elektronski pošti najpozneje prvi naslednji delovni dan. Elektronski naslovi za naročanje so namenjeni izključno naročanju. Po elektronski pošti vam zaradi zakonodaje s področja varstva osebnih podatkov ne smemo pošiljati informacij o zdravstvenemu stanju ali posredovati nasvetov o zdravljenju. Lep pozdrav.''

Avtomatski odgovor, ki ga v ZD Ljubljana pacient prejme ob elektronskem naročanju

Kot so še pojasnili v ZD Ljubljana, je elektronsko naročanje podrobneje določeno na podlagi Zakona o pacientovih pravicah izdanem Pravilniku o naročanju in upravljanju čakalnih seznamov ter najdaljših dopustnih čakalnih dobah, ki glede elektronskega naročanja v 4. členu določa: ''Elektronsko naročanje poteka prek sistema eNaročanje, elektronske pošte ali na spletnih straneh izvajalca, in sicer neprekinjeno ter s takojšnjo informacijo o prejemu sporočila. Izvajalec zagotovi zavarovanje občutljivih osebnih podatkov na spletnih straneh v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo osebnih podatkov. Vrste zdravstvenih storitev, za katere izvajalec zagotavlja eNaročanje, določi Nacionalni inštitut za javno zdravje v šifrantu vrst zdravstvenih storitev.''

Dodajajo še, da pacientom ne svetujejo, da se obračajo na zdravstvene delavce po elektronski pošti, vendar pa na to, da v informacijski dobi pošiljajo elektronsko pošto, ne morejo vplivati. ''Kot že pojasnjeno, pa jim zdravstveni delavci po elektronski pošti ne podajajo informacij o zdravstvenem stanju, saj bi to pomenilo kršitev varstva osebnih podatkov,'' so še pojasnili v ZD Ljubljana

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.