Slovenija
14334 ogledov

"Očitno sem namenoma želela kupiti 6 cm prekratka vrata"

skladišče Profimedia
Na nas se je obrnila bralka in nam predstavila zanimivo izkušnjo nakupa steklenih vrat za tuš kabino, ki se ni končala v skladu z njenimi željami.

Potem ko smo objavili prispevek na temo neuspešne reklamacije vrtne mize, na katero se ni smelo polagati steklenih kozarcev, se je na nas obrnila bralka z zanimivo izkušnjo. V sporočilu za naš medij navaja, da je želela kupiti stekleno steno in vrata za tuš, zato je v eno izmed trgovin s pohištvom in orodjem odšla na posvet. Tuš je bil v kopalnici že vgrajen. "Ker sama nisem vedela, kaj je treba kupiti, sem v dobri veri zaupala prodajalcu. S seboj sem imela fotografijo in mere. Prodajalec mi je ponudil sestav dveh različnih dobaviteljev za vgradno tuš kad, ki je ravna s tlemi; posebej za steno in vrata. Ker so bili prvi cenovno ugodnejši, sem se odločila za nakup," se spominja.

vrtna miza Slovenija Slovenija Kupili smo vrtno mizo, na katero ne smemo postavljati steklenih kozarcev – kaj lahko storimo?

Takrat pa so se komplikacije šele začele. Montažer, ki ga je najela, ji je ob montaži dejal, da so vrata prekratka. Sprva je mislila, da gre za napako s strani dobavitelja in so ji poslali napačna vrata. Prodajalec naj bi ji ob nakupu zagotovil, da so vrata širine 80 centimetrov in da so mere zapisane tudi na naročilnici. "Pogledamo embalažo – na njej res piše 80 centimetrov. Montažer mi pokaže vrata in reče, da jih ne upa vgraditi, saj manjka kar šest centimetrov. Zraven ni bilo nobenega dodatnega profila," piše bralka, ki je k sporočilu priložila fotografije neuspešne montaže.

tuš kabina | Avtor: bralka bralka

Ni ji preostalo drugega, kot da kontaktira podjetje. V sporočilu je poleg pojasnila in računa priložila tudi fotografije. Takrat pa se je prava kalvarija šele začela. Podjetje naj bi jo sprva prepričevalo, naj doplača 160 evrov za dražja vrata, ki naj bi bila po njihovih besedah edina primerna za širino 80 centimetrov. Očitali so ji še, zakaj ji montažer ni nemudoma dejal, da so napačna vrata in da bi z njim želeli govoriti.

Januarja je v veljavo stopil nov zakon o varstvu potrošnikov, ki je prinesel kar nekaj novosti, med drugim je uvedel hierarhijo jamčevalnih zahtevkov potrošnika proti prodajalcu zaradi neskladnosti blaga. Prva stopnja je po novem brezplačno popravilo ali zamenjava blaga, druga stopnja pa znižanje kupnine ali odstop od pogodbe. Kljub omenjeni hierarhiji pa lahko potrošnik takoj odstopi od pogodbe, če se bo neskladnost blaga pojavila v 30 dneh od dobave blaga, ne da bi mu bilo treba prej zahtevati popravilo ali zamenjavo blaga. 

Po enomesečnem pregovarjanju so ji ponudili cenejša vrata s potrebnim materialom, pri čemer montaže niso želeli kriti. Zaradi tega jih je bralka prijavila na Tržni inšpektorat, od katerega je prejela odgovor, da je "podjetje zaradi dobre prakse pripravljeno ponuditi druga vrata, ki so cenovno nižjega ranga, s potrebnimi dodatki, montaže pa ne želijo kriti, ker sem sama želela kupiti takšna vrata".  

paket škatla nakup Slovenija Tej spletni trgovini se raje ognite. Goljufajo!

"Očitno sem namenoma želela kupiti šest centimetrov prekratka vrata in nanje čakala pet tednov, na koncu pa od njih nisem imela nobene koristi. V pojasnilu so navedli tudi druge izjave, za katere bi inšpektor, če bi opravil svoje delo, ugotovil, da so lažne. Inšpektor več kot očitno ni šel preverit dejstva, temveč samo opravičit ure," jezno pripoveduje bralka.

tržni inšpektorat | Avtor: bralka bralka
Ob tem navede, da ima trgovina na spletni strani zapisano, da so vrata možna za montažo na kad ali tla, kar je potrjeval tudi razstavljen vzorec. Po njenih besedah je na spletu pisalo, da so mere za 80 centimetrov širine (to potrjujeje zajem zaslona, ki nam ga je poslala v prilogi). Prav tako so bile mere zapisane v navodilih, ki pa naj ne bi bila v slovenskem jeziku.

navodila | Avtor: bralka bralka

Kako je v praksi?

Z namenom varovanja potrošnikovih pravic, ki na trgu nastopajo kot šibkejši udeleženci, obstaja kar nekaj varoval. Poleg tega, da njihove interese ščiti zakonodaja, se potrošnike informira, izobražuje in jim svetuje. Glavni organ varstva potrošnikov je poleg organizacij potrošnikov, ki jih ustanovijo sami, da bi lažje zaščitili in uveljavljali svoje pravice, Tržni inšpektorat, ki deluje v sklopu Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport. Nanj se lahko obrne posameznik, če naleti na težave pri uveljavljanju pravic z naslova garancije ali stvarne napake.

Popusti Slovenija Trgovci tega ne bodo smeli več početi

V praksi njegova vloga očitno ni vselej učinkovita. Kot je potožila naša bralka, se zaradi slabe izkušnje v prihodnje na inšpektorat ne misli več obračat, saj je po njenih besedah to zgolj zapravljanje časa in živcev. "Upam, da bo nekdo naredil red in da bodo inšpektorji ponovno, kar so nekoč bili. Naš Tržni inšpektorat ne služi več svojemu namenu," sklene zapis.

Glavna tržna inšpektorica mag. Andreja But odgovarja, da je na TIRS-u trenutno zaposlenih 96 tržnih inšpektorjev, ki med drugim po uradni dolžnosti v okviru inšpekcijskih postopkov opravljajo nadzor nad spoštovanjem pravic potrošnikov in izpolnjevanjem dolžnosti podjetij iz ZVPot-1. "Na podlagi ugotovljenih kršitev lahko TIRS prodajalcu izreče ukrepe v skladu s pooblastili, ki mu jih daje omenjeni zakon," pojasni.

Pohištvo, sedežna garnitura, nakupi, nakupovanje | Avtor: Profimedia Profimedia
Na TIRS se največ vprašanj in prijav s strani potrošnikov v zvezi z neskladnostjo blaga (stvarno napako) nanaša na rabljena vozila in pohištvo. Ocenjuje, da se 8,3 % vseh prijav, ki so jih na TIRS prejeli v obdobju od 1. 1. 2023 do 1. 9. 2023, nanaša prav na neskladnost blaga (stvarno napako).

V enakem obdobju je TIRS izdal štiri upravne odločbe, s katerimi so prodajalcu, ki je neupravičeno zavrnil zahtevek potrošnika, odredili, da zahtevku potrošnika iz naslova neskladnosti blaga oz. iz naslova stvarne napake na blagu ugodi.

"Zaradi sprememb v zakonodaji, ki so začele veljati s 26. januarjem 2023, potrošnikom svetujemo, da pregledajo novi ZVPot-1. Tam so v členih od 66. do 98. navedene dolžnosti podjetij in pravice potrošnikov pri uveljavljanju jamčevalnega zahtevka iz naslova neskladnosti blaga ali garancije ter tudi, kako jih uveljavljati. Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena, in v roku dveh let od izročitve blaga,"

glavna tržna inšpektorica mag. Andreja But

Ob tem sogovornica doda, da lahko v primeru potrošnikovega zahtevka po vračilu dela plačanega zneska v sorazmerju z neskladnostjo Tržni inšpektorat Republike Slovenije izda odločbo le, če je na podlagi ugotovljene neskladnosti mogoče nedvoumno ugotoviti sorazmerno višino zneska za neskladnost blaga. "Če pa se prodajalec ne strinja z očitanimi napakami in je obstoj neskladnosti sporen, Tržni inšpektorat Republike Slovenije lahko ukrepa v korist potrošnika zoper prodajalca le, če potrošnik predloži mnenje sodnega izvedenca, ali če je nepravilnost na drug način nedvomno dokazana," potrošnikove možnosti predstavi glavna tržna inšpektorica.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 19
  • dd 17:57 15.oktober 2023.

    Z inšpektorji imam podobno zgodbo kot avtorica. Kljub dokazani napaki in odgovornosti s strani prodajalca, ter, da sem bila oškodovana, inšpektor ni naredil nič. Oziroma je naredil le en lep dopis, kakor tukaj, ter me napotil na zasebno tožbo. Res, najlepša hvala.

  • lojs 19:27 14.oktober 2023.

    danes je tako, da se hitro prebere, sicer imamo AI, ki vse prebere in obdela , rezultat pa dobite po pošti

  • lojs 19:25 14.oktober 2023.

    tole vse skupaj, kot bi gledal en dolgočasen film na rtv ... enostavno in kratko .. brez veze ... ne morem verjet kolk enega tipkanja za čisto brez veze .. ali pa tudi ne vsak pa č nekaj kupi, pa ..