Slovenija
11206 ogledov

Pripravlja se sprememba v javnem potniškem prometu

LPP Saša Despot
Z namenom spodbujanja uporabe javnega potniškega prometa pristojno ministrstvo pripravlja spremembe na tem področju.

Slovenija se v zadnjih letih sooča s težavami v prometu. Velik del avtocestnih odsekov je preobremenjen in napovedi za prihodnost niso nič kaj obetavne. Če država ne bo ukrepala in začela graditi šestpasovnic, bodo do leta 2030 razmere postale nevzdržne. Zaradi naraščajočega števila vozil na avtocestah bo Dars najprej uvedel možnost, da v prometnih konicah vozila lahko vozijo tudi po zasilnem tretjem - odstavnem pasu. 

Način, kako razbremeniti avtoceste, pa je tudi povečanje števila uporabnikov javnega potniškega prometa. Na ministrstvu za infrastrukturo pravijo, da javni potniški promet zagotavlja, da so vsi večji kraji povezani z občinskimi središči, da so zagotovljene regionalne povezave in povezave z glavnim mestom. Poleg težav s povezavami uporabniki opozarjajo tudi na ceno vozovnic javnih prevozov. Ministrstvo za infrastrukturo je v odzivu na predlog državljana na Predlagam vladi napovedalo, da bodo pripravili predlog za znižanje cen mesečnih in letnih vozovnic za zaposlene in druge skupine uporabnikov. 

Avtocesta Tudi poslanec jamra Avto Če takoj ne začnemo graditi šestpasovnic, smo v ...

Proračun zagotavlja 23 milijonov evrov

"Cena voznine v javnem prevozu potnikov ni komercialna cena, temveč že upošteva nadomestila, ki jih zagotavlja Republika Slovenija prevoznikom, ki izvajajo javno službo javnega linijskega prevoza potnikov. Cena medkrajevnih linijskih avtobusnih prevozov je enaka že od leta 2007, vsi povečani stroški goriva in dela pa so se zagotavljali s plačilom nadomestila za javno službo. Za dijake in študente pa se od leta 2012 izvaja sistem subvencioniranih prevozov, ki je bistveno znižal stroške družin za prevoze v šolo," so ob tem pojasnili na ministrstvu. 

Na ministrstvu sicer opažajo, da se od leta 2012 število potnikov na avtobusih oziroma v enotnem sistemu povečuje za 5 do 6 odstotkov letno. 

Prevozniki od države tako prejmejo nadomestilo, če prihodki od prodaje vozovnic ne pokrijejo stroškov izvajanja javne službe. "V proračunu RS je za to zagotovljenih 23 milijonov evrov, saj v Sloveniji praktično ni linije, na kateri bi lahko celotne stroške prevozov pokrili s prodajo vozovnic," pravijo na ministrstvu.  

rumeni pas | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Bodo zaživele direktne linije?

Ena od možnosti razbremenitve prometa na avtocestah bi bila tudi uvedba direktnih linij med posameznimi mesti. Ministrstvo smo vprašali, ali razmišljajo o takšni ureditvi javnega potniškega prometa. Tako bi na primer med Grosupljim in Ljubljano ali Vrhniko in Ljubljano vozil avtobus, ki bi imel samo eno vstopno in izstopno postajo, med točko A in B bi uporabljal avtocesto ter na izstopni postaji ustavil na P+R, od kjer bi lahko potniki nadaljevali pot. Na ministrstvu so pojasnili, da je "uvedba hitrih linij med ključnimi regionalnimi središči predvidena v novem javnem razpisu za podelitev koncesij oziroma sklenitev pogodb s prevozniki. Brez razpisov in javnih postopkov izbire najugodnejših prevoznikov ter zagotovljenih sredstev se namreč ne da uvesti novih linij".   

Sprememba potovalnih navad je ena od najtežjih sprememb, saj osebni prevoz zagotavlja veliko individualno mobilnost (samostojno določanje časa in poti potovanja), večje udobje in najbolj pogosto tudi krajši čas potovanja, kar v primerjavi s stroški individualne vožnje pomeni večje ugodnosti. 
Ministrstvo za infrastrukturo

Ob tem so poudarili, da je vsako spremembo v takšnem sistemu treba temeljito pretehtati in preveriti, ker lahko povzroči tudi negativne posledice. "Vsako uvedbo nove linije ali novih odhodov prevozniki temeljito pretehtajo, ker morajo zagotoviti, da bo večji del prihodkov za uvedbo nove linije zagotovila prodaja vozovnic. Na ministrstvu vemo, da je bila uvedba enotne vozovnice za dijake in študente, ki temelji na multimodalni ter multioperaterski izkušnji in relativno nizki ceni, ki jo plača upravičenec, bistveno lažja od uvedbe enotnega sistema za ljudi, ki se trenutno vozijo z avtomobilom." Za avtobusne prevoze v mestih pa je ključno tudi vprašanje odprtih rumenih pasov, saj avtobus, ki stoji v koloni, ni nič bolj ugoden kot prevoz z lastnim vozilom. 

Ljubljanska obvoznica Sekcijsko merjenje Avto Razkrivamo seznam: 7 odsekov naših AC, kjer ne bo več divjanja

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • Harrison 06:27 21.januar 2018.

    Greš ob rush hour v Medvode z avtobusom. Je čisto vseeno, če greš s svojim avtom. In zdaj? Bodo naredili rumen pas. Še tisti nadvoz v Mednem so delali 10 let, P bodo sedaj naredili rumen pas. Edino rumene gate boste naredili!

  • Avatar Leon
    Leon 18:20 20.januar 2018.

    draga moja smejka ....smisel sprememb ni v korist potnikom ,marveč prevoznikov, oziroma lastnikom prevoza .

  • Avatar Leon
    Leon 15:52 20.januar 2018.

    OPS......ministrstvo pripravlja spremembe na tem področju ....predvidevam,da gre za lepotne popravke in zamenjavo nalepk .Ostajajo zamude in umazani avtobusi . Naj se ti gospodje peljejo inkognito s temi avtobusi in si ustvarijo realno sliko.

Sorodne novice