Slovenija
20593 ogledov

Pro Plus pogorel v tožbi proti RTV

pop tv Anže Petkovšek
Sodišče gladko zavrnilo komercialno hišo zaradi novinarskega prispevka o njej na RTV.

Televizijci s Kranjčeve so od RTV Slovenija zahtevali objavo popravka prispevka TV Slovenija o podražitvi telekomunikacijskih paketov, pri čemer sta tako T-2 kot A1 odkrito povedala, da dražita, ker je več ponudnikov televizijskih programov (predvsem Pop TV, Kanal A, Brio, Kino, Oto, Planet TV, Sport Klub) ponovno povišalo cene svojih vsebin.

Novinar TV Slovenija je v prispevku objavljenem v oddaji Dnevnik, 5. decembra, po mnenju Pro Plus in njenih hčerinskih podjetji pri tem napačno poročal, da so bile cene storitev posledica plačljivih programov televizijske hiše Pro Plus ter da da operaterji teh programov ne smejo ponujati zgolj v dodatno plačljivih paketih, pač pa jih morajo po dogovoru s ponudniki vključiti v osnovne sheme. O tem, ali je takšno pogojevanje dopustno, pa bo morala odločiti AVK.

Na RTV Slovenija je tedanja odgovorna urednica Jadranka Rebernik popravek zavrnila, zato so šli televizijci iz Kranjčeve na sodišče.

Sodišče POP TV, Kanal A in Pro Plus zavrnilo

Ljubljansko okrajno sodišče je pri tem njihovo zahtevo zavrnilo in razsodilo, da je imela urednica v skladu z zakonom o medijih pravico zavrniti popravek, saj ustreza zakonodajni izjemi, ko je mogoče zahtevani popravek zavrniti, če v ničemer ne zanika navedb v obvestilu in se v njem tudi ne navaja oziroma prikazuje drugih ali nasprotnih dejstev (31. člen).

Odvetniška družba Gerčar se je pritožila tudi na višje sodišče, kjer pa so njihovo pritožbo zavrnili. Poleg svojih stroškov bodo morali poravnati še pravdne stroške tožene stranke - RTV Slovenija - v višini 302,74 evra.

So programi plačljivi ali ne?

Iz sodbe, ki smo jo pridobili na Žurnalu24, pri tem izhaja, da je sodišče zahtevo Pro Plus, Kanala A in POP TV zavrnilo predvsem na podlagi njihovih navedb v popravku, da njihovi programi niso plačljivi, saj ne ustrezajo definiciji plačljivih programov, kot so ti opredeljeni v zakonodaji o medijskih storitvah. Na Kranjčevi so v sodnih postopkih zagovarjali stališče, da programi niso plačljivi, saj gledalec zanje ne plača, ampak operater.

Sodišče se z omenjenimi argumenti ni strinjalo in odločilo, da popravek ni bil v nobeni zvezi z navedbami v prispevku.

Pri delu popravka, kjer je govora, kjer je bilo govora o pogojevanju izdajateljev, da morajo operaterji programe vključiti v osnovne sheme, pa je sodnica dala prav Pro Plus in njihovim argumentom, da gre za zakonsko dolžnost operaterjev, da morajo programe slovenskih izdajateljev razširjati tako, da so dostopni vsem njihovim naročnikom. A ker zahtevi za objavo popravka po navedbah sodišča ni mogoče ugoditi le delno, je zahtevek neutemeljen in ga je sodišče zavrnilo.

Spor se bo, kot kaže, preselil še na vrhovno sodišče.

V teh dneh so se na kulturnem ministrstvu po zahtevi predsednika vlade Mira Cerarja lotili spreminjanja medijske zakonodaje, v katero naj bi po nekaterih informacijah Dnevnika vnesli tudi spremembo, da bi morali kabelski operaterji med televizijskimi programskimi paketi ponujati tudi (naj)cenejšega, v katerem ne bi bilo programov, za predvajanje katerih njihovi izdajatelji od kabelskega operaterja prejemajo plačilo. V cenejšem paketu bi tako najverjetneje ostali predvsem javni programi, kot so programi RTV Slovenija.

Komentarjev 13
  • praufo 08:10 19.februar 2018.

    operater nima nič s tv programi, pač pa omogoča, da se preko njegove infrastrukture predvaja določena vsebina, tako kot dars nudi ceste za prevoz tovora takšne ali drugačnega, in ne zaračunava avtobusne prevoze v paketu ... operater bi moral napisat ...prikaži več za vsak program koliko stane in vsakega posebej vključiti ali izključiti, to tehnologija dvb omogoča, brez problema

  • Petardo 21:20 18.februar 2018.

    So Pro7, Sat1, Das Erste, ZDF zdaj plačljivi programi samo zato, ker jim nekateri operaterji plačujejo? Pro Plus ima veliko tržno moč in zlorabe te je treba preprečiti. Delati neke nove zakonsko predpisane pakete pa tega problema nikakor ne bo ...prikaži več rešilo. Bolj se sliši kot Trumpov način reševanja problemov z mediji. Samo še fake news in plačana propaganda v paketih za vse. Bodo tudi kioskom naročili, da morajo obvezno deliti brezplačne publikacije?

  • Baubau 21:18 18.februar 2018.

    Dajmo že enkrat referendum za rtv naročnino.