Slovenija
59 ogledov

Velikanka nasedla pri Debelem rtiču

Reševalna akcija (Foto: Dare Čekeliš)
1/10
Žurnal24 main
Več kot 227 metrov dolga tovorna ladja s premogom v lasti kitajskega ladjarja, ki je nasedla v morju pred Debelim rtičem, je rešena. Jutri se bo zasidrala v koprski luki.

Ob 19:15 so s petimi vlačilci rešili ladjo, dolgo 225 metrov po imenu Guo Dian 6 kitajskega ladjarja, ki prevaža 66.500 ton premoga. Nasedla je ob deveti uri zjutraj.

 

Dva vlačilca sta bila na premcu, trije pa na krmi. Zaradi muljnatega dna so ladjo v petih minutah uspešno potegnili iz plitvine.

 

V tem trenutku je zasidrana v koprskem zalivu, jutri zjutraj pa naj bi odplula v koprsko luko, kjer je terminal za raztovarjanje, nam je povedal Valter Tepanger iz Uprave za pomorstvo.

 

 

"Gre za človeški faktor. Poveljnik ladje, glede na to, da je bila zaradi megle vidljivost manj kot 100 metrov, ni prilagodil hitrosti," je še pred rešitvijo ladje zaključil Tomo Borovničar, direktor Uprave RS za pomorstvo.

Kot je pojasnil Borovničar, je bilo zaradi goste megle pristanišče za trgovski promet zjutraj zaprto. Ladja z 22-člansko posadko kitajskega rodu, ki je plula v Luko Koper s hitrostjo petih vozlov, je nato skrenila z njenega kurza v smer proti Debelemu rtiču.

 

Ko so nadzorniki Uprave za pomorstvo ob 8.35 to ugotovili, so nemudoma začeli ladjo opozarjati, da se bliža nizkim oziroma nevarnim vodam ter da mora nemudoma skreniti bodisi v njeno levo bodisi ustaviti. "Poveljnik očitno navodil ni razumel oziroma je v nekakšni slabi angleščini odgovarjal yes, yes, yes. Drugih informacij ni dajal, kljub temu da so ga 15 minut nadzorniki opozarjali. In nenazadnje je ob 8.50 poveljnik javil, da je nasedel in potrebuje pomoč vlačilca," dodaja Borovničar.


Davorin Fantulin iz uprave za pomorstvo se sprašuje, zakaj Kitajci niso upoštevali njihovih opozoril, naj se ne približujejo kopnemu. (Foto: Suzana Kos)

 

 

 

Nasedla v mulj
Ladjo so si ogledali tudi inšpektorji, ki so pregledali vse tankerje goriva ter balastne tankerje, če slučajno kaj pušča. Potapljači so pregledali dno in ugotovili, da dno ladje ni poškodovano. Ugotovili so, da je ladja v premcu nekje v dolžini od 15 do 25 metrov ter v globini od 3,5 do 5 metrov nasedla v mulj.

Poveljniku so odredili, naj napolni krmni balastni tank, da se še bolj pogrezne v morje in pomaga premčevemu delu ladje, da izplava ven. Ladjo si je ogledal v tehničnem in varnostnem smislu tudi vodja pomorske inšpekcije, kapetan Ivo Maraspin, ki je ugotovil, da vse navigacijske naprave delujejo pravilno.

Onesnaženo?
Čeprav odgovorni zagotavljajo, da nevarnosti onesnaženja morja ni, saj v tankih, kjer je ladja nasedla, ni nevarnih snovi ter goriva, so bili na morju in obali pripravljeni za vsak primer, če bi pri vleki ladje prišlo do poškodbe in bi se razlilo gorivo.

Služba za varovanje obalnega morja je namestila na obalo 500 metrov vpojnih plavajočih zaves, na ekološkem plovilu pa še dodatnih 500 metrov ter še 350 metrov zaščitne plavajoče zavese. Zvezdan Božič iz koprske Civilne zaščite je zagotovil, da bi za prvo posredovanje vseh omenjenih zaščitnih in vpojnih zaves bilo dovolj. Vse stroške reševanja pa bo moral poravnati ladjar.

Na območju slovenskega morja je sicer nazadnje nasedla okoli 80 metrov dolga danska ladja leta 1983. Ta je nasedla na belih skalah med Izolo in Strunjanom, prav tako brez posledic za okolje.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.