Slovenija
7 ogledov

Vinjeto ima že vsak drugi Slovenec

V Slovenijo so prispele še polletne vinjete. Žurnal24 main
Dars je do 21. julija prodal skupno približno 1,2 milijona šestmesečnih vinjet za osebna vozila ter 20.000 za motorna vozila. Cestninske postaje bodo odstranjene do leta 2010!
 

Izdanih 1.012 plačilnih nalogov

Do 21. julija 2008 so cestninski nadzorniki izdali skupno 1.021 plačilnih nalogov; na štajerskem 146 plačilnih nalogov; na dolenjskem 486; na gorenjskem 188 ter na primorskem avtocestnem kraku 201 plačilni nalog. Skupaj s policisti so v prvih treh tednih novega vinjetnega sistema cestninjenja izvedli tudi več deset skupnih akcij; natančneje 61.

V prvih šestih mesecih letos so prihodki od cestnin po prvi oceni znašali približno 88 milijonov evrov neto, so sporočili iz Darsa. Približno 52 odstotkov sta prispevala prva dva cestninska razreda, ki sta od 1. julija vinjetna, preostalih približno 48 odstotkov pa vozila nad 3500 kilogramov, ki se še vedno cestninijo na klasičen način.

Doslej je Dars izstavil račune v vrednosti 26,3 milijona evrov (brez DDV) slovenskim prodajalcem za obdobje do 15. julija. Poleg tega je bilo v okviru lastne prodajne mreže prodanih še za 1,6 milijona evrov (brez DDV) vinjet. Iz tujine bodo prva dokončna poročila o prodaji prispela do 10. avgusta.

Prvi teden 80, drugi 300, tretji teden že 650 plačilnih nalogov
Cestninski nadzorniki DARS, d. d., so v prvem tednu novega sistema cestninjenja, od 1. 7. do vključno 6. 7. 2008, izdali okrog 80 plačilnih nalogov. V drugem tednu, do 13. julija, že več kot 300, v tretjem pa približno 650.  Nadzor poteka na mejnih platojih, v nadaljevanju pa zlasti na bencinskih servisih ter cestninskih postajah. Cestninski nadzorniki voznikov brez vinjete ne opozarjajo več, ampak jim skladno s pristojnimi zakonskimi predpisi izrekajo globo. Vseh nadzornikov DARS, d. d., je približno 100, nadzor opravljajo z 20 avtomobili (po dva nadzornika v vsakem), skupaj s policisti, carino in prometnim inšpektoratom, v treh izmenah, 24 ur dnevno, vse dni v tednu.


Kljub odstranitvi kabin bo betonska ožina ostala in se bomo morali vozniki skozi cestninske postaje še najmanj leto in pol voziti 40 km/h. © BOBO

 
Tovorna še klasično
Do vzpostavitve elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku s satelitsko tehnologijo se tovorna vozila (oziroma vsa vozila nad 3500 kg) še vedno cestninijo po klasičnem sistemu, to je prek cestninskih stez (in kabin) na robnih cestninskih postajah. Po poslovnem načrtu Darsa za leto 2008 so prihodki od cestnin ocenjeni na 199,9 milijona evrov. Prihodki od cestnin so v letu 2007 dosegli 174,7 milijona evrov (neto), od tega približno 114 milijonov evrov v drugem polletju.

Bizarna omejitev 40 km/h
Zadnje čase je zaslediti številne kršitve omejitev vožnje skozi cestninske postaje. Pred kratkim so zasledili rekorderja, ki je skozi cestninsko postajo Drnovo peljal 153 km/h. Na generalni policijski upravi statistike o tovrstnih kršitvah še ne vodijo, znana pa je statistika policijske uprave Koper, kjer so ugotovili, da vsak 20. voznik prekorači hitrost na cestninski postaji. Pri PU Krško so samo v prvih 20 dneh od uvedbe vinjet kaznovali 116 prehitrih voznikov, od teh jih je pet prekoračilo hitrost za več kot 50 km/h.

Postaje odstranjene do leta 2010
Po navedbah Darsa naj bi za odstranitev cestninskih postaj poskrbeli do uvedbe elektronskega cestninjenja za tovornjake, torej do 1. januarja 2010. Trenutno postopoma odstranjujejo aluminijaste kabine, nato pa še zahtevnejše betonske bloke, kar naj bi bilo dokončano do konca leta 2009. To pomeni, da bo kljub odstranitvi kabin betonska ožina ostala in se bomo morali vozniki še najmanj leto in pol voziti 40 km/h skozi cestninske postaje.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.