Slovenija
3138 ogledov

Zakon za Uber spisan, kaj pravijo taksisti?

Uber
1/2
Anže Petkovšek
Zakon za Uber spisan, taksisti še nekoliko previdni pri komentiranju napovedanih sprememb ...

"Ne vem, zdi se, da kot da skušajo ustvariti še večji kaos, forsirajo druge oziroma želijo nas legalne taksiste povoziti," se je ob napovedanih spremembah, ki naj bi jih vpeljal predlog zakona o prevozih v cestnem prometu, spraševal Tomo Žmavc, predsednik ljubljanske najstarejše taksi službi, Taxi društva Ljubljana. Sami z napovedanimi spremembami niso bili seznanjeni, a poudarjajo, da je najbolj pomembno, da bo tudi Uber pri morebitnem vstopu na slovenski trg moral ravnati po enakih predpisih, ki zajemajo tudi taksiste.

Podobno poudarjajo tudi pri družbi Hopin Taxi, kjer so za Žurnal24 povedali, da so vedno zagovarjali stališče, da morajo vsi ponudniki na trgu prevozov - tudi Uber v našem primeru - imeti iste pogoje za delovanje in se morajo držati istih zakonov in lokalnih določil.

Kot smo že poročali pred dobrim tednom, je namreč infrastrukturno ministrstvo pripravilo zakonodajo, ki naj bi med drugim v Sloveniji omogočila prihod Uberja ... Kljub preteklemu lobiranju in pogojevanju svojega prihoda s spremembami so na Uberju povedali, da s spremembami tudi oni niso bili predhodno seznanjeni. A novi predlog gotovo vsebuje njihovo željo, da bi lahko le en sam potnik naročil tudi občasni prevoz, ki je bil doslej namenjen le skupini potnikov, kar pomeni, da bodo taksisti izgubili absolutni primat.

Enako velja tudi za možnost vožnje pred taksimetra, če imajo prevozniki aplikacijo in o ceni potnika obvestijo predhodno. A slednje bi dopuščalo tudi, da bi tudi taksisti po novem lahko svoje cene postavljali bolj variabilno, na primer višje cene v primeru večjega povpraševanja in seveda tudi obratno.
 
"V primeru, da bo nova zakonodaja sprejeta, jo bomo seveda upoštevali, prav tako pa bomo svoje poslovanje prilagodili na način, da bo to kar najbolje za naše uporabnike in voznike," so še navedli pri Hopin Taxiju in dodali, da na vprašanje, kakšne spremembe pričakujejo na podlagi svojih izkušenj iz tujine - Hopin Taxi namreč deluje tudi na Slovaškem, Češkem in Ukrajini - ob morebitnem vstopu Uberja, odgovorili, da gre za težko napoved: "Glede na to, da še ni jasno, kaj točno se bo spremenilo, kakšen bo zakon na nacionalni ravni in kakšna bodo določila na lokalni ravni, sprememb na trgu nebi komentirali."
 
Že zdaj pa je jasno, da bodo v primeru uveljavitve predlogov, večjo moč pri nadzoru in postavljanju pravil dobili župani. Povsem bi ukinili nacionalno taksi licenco in ureditev skorajda v celoti prepustili v urejanje in nadzor lokalnim skupnostim. Občine bi tako predpisale načine in pogoje za izvajanje avtotaksi prevozov.

 

Bo za spremembe zmanjkalo časa? Na ministrstvu za infrastrukturo so za Žurnal24 napovedali, da bo vlada predlog sprememb zakona o prevozih v cestnem prometu predvidoma sprejela konec februarja 2018, nato pa ga bodo v državni zbor poslali po skrajšanem postopku, kar pomeni, da bi lahko vsaj v teoriji še ujeli zadnjo sejo državnega zbora. Rok za javno obravnavo predpisa je sicer do 28. februarja 2018.

 V primeru daljšega usklajevanja ali koalicijskih nasprotovanj pa se lahko hitro zgodi, da bo ministrstvu Petra Gašperšiča za spremembo omenjenega zakona zmanjkalo časa.
Komentarjev 6
  • izRODEk 21:00 03.februar 2018.

    Kdaj sem vam že rekel, da v Sloveniji ter EU vlada novodobni nacifašizem, da je za zločince tipa Kacin, Peterle, Cerar, Pahor, Brglez in ostalo gamad potrebno uvesti SMRTNO KAZEN in jih TAKOJ pripeljati pred resnična LJUDSKA SODIŠČA, kjer se ...prikaži več neposredno pred ljudsko množico javno izvrši usmrtitev teh zločincev.... tako bomo pa čakali in na koncu bodo najebali njihovi potomci, kot zmeraj skozi zgodovino... SMRT FAŠISTOM - SVOBODO NARODU! ŽIVELA PRIHAJAJOČA REVOLUCIJA!

  • popokatopetl 16:26 03.februar 2018.

    Mislim da je res bistveno da so pogoji za Uber enaki kot za taksiste. "Poenostavitve" bi dopustil za okvire delitvene ekonomije v majhnem obsegu, kar pa Uber tipično ni, oni dejansko hočejo voznike ki so redno na voljo in to ...prikaži več po možnosti 12 ur dnevno če hočejo normalno zaslužit.

  • Mark035 14:26 03.februar 2018.

    Taksi mafija je zelo močna in služijo predvsem z nategovanjem turistov, ter s tem delajo škodo turizmu. Pri storitvi UBER, že v naprej veš kakšen znesek boš plačal in tega se taksisti najbolj bojijo.