Šport > Kolesarstvo
10652 ogledov

Pogačar razkril še eno skrivnost do svojega uspeha, v tem je najboljši na svetu!

Tadej Pogačar Profimedia
Zmagovalec Dirke po Franciji je razkril, da je popolnoma osvojil preklapljanje iz enih zavor na druge.

Disk zavore so v zadnjih časih skorajda že popolnoma izrinile platiščne zavore iz sveta kolesarstva, toda najboljši na svetu se še vedno vešče posložujejo obeh tipov. Prav na tem področju pa nad ostalimi kolesarji kraljuje Tadej Pogačar, ki se za izbiro zavor odloči glede na željeno težo kolesa in ne glede na vreme, kot to počne konkurenca.

Zvezdnik ekipe UAE Team Emirates je tako svoje kolo Colnago V3R opremil s platiščnimi zavorami, ko je slavil na enem največjih spomenikov kolesarstva, Dirki po Lombardiji, medtem ko se je vsega nekaj dni pred tem odločil za izjemen napad na dirki Tre Valli Varesine z enakim kolesom, le da je bil ta opremljen z diski. Prav tako je na diskih dobil svoj drugi veliki spomenik kolesarstva, dirko Liege-Bastogne-Liege, zelo samozavestno pa je preklapljal med obema tehnologijama tudi na Dirki po Franciji.

Tadej Pogačar | Avtor: Profimedia Profimedia

Tadej je tako z diski na svojem kolesu napadel na eni prvih gorskih etap, ko je slavil v Le Grand Bornandu v Alpah, a je nato presedlal na platiščne zavore, s katerimi je v Pirenejih dobil etapo v Saint-Lary-Soulanu. Toda že za poslednje etape dirke je bil ponovno na diskih.

Le redko kateri kolesar na svetu se upa tako preskakovati iz enega tipa zavor na drugega, kaj šele sredi takšne dirke, kot so velike tritedenske. Večina ekip se tako preprosto odloči za diske, s čimer sledijo trendu, ki je zadnja leta zajel kolesarstvo. Ekipa se tako odloči, da na celotni dirki uporablja zgolj en tip, saj s tem tudi olajša in predvsem standardizira delo svojim mehanikom.

Kolesne zavore | Avtor: Profimedia Profimedia

Toda Pogačar si je s svojimi fenomenalnimi predstavami izboril pravico, da se mu ni treba podrediti ekipni odločitvi glede izbire zavor, prav tako na njegove odločitve ne vplivajo želje sponzorjev ali konkurence, ki se pretežno odloča za novejšo, diskovno tehnologijo. Na njegovo odločitev vpliva zgolj teža kolesa.

Slovenec namreč pred vsako etapo pretehta, kaj mu je pomembneje. Ali kolo z najsodobnejšimi diskovnimi zavorami, ali 300 gramov lažje kolo s platiščnimi zavorami? Ali se na določeni dirki oziroma etapi splača izgubiti možnost zaviranja z diski v zameno za nekoliko lažje kolo?

Kolesne zavore | Avtor: Profimedia Profimedia

"Teža je ključnega pomena, kajti na vzponih odloča zadeve razmerje med močjo in težo, koliko wattov lahko proizvedete na en kilogram," je svoj pogled na pomembnost tistih 300 gramov za italijansko spletno stran BiciPro ponudil Pogačar.

"Zame je to še posebej pomembno, ker ne veljam za enega izmed lažjih kolesarjev. Razlika v teži 300 gramov je kar precej. Osredotočam se na detajle. To je tudi eden izmed razlogov, zakaj se odločam za DMT-jeve kolesarske čevlje. Na Vuelti 2019 sem bil edini, ki jih je uporabljal, zdaj jih je že veliko, ki uporabljajo enake čevlje. So izjemno lahki."

"Rad uporabljam tako diske, kot platiščne zavore. Za platiščne sem se odločil na Dirki po Lombardiji, ker smo imeli v samem zaključku dva zelo strma vzpona, za kjer sem morda pripravljal napad. Ugotovil sem, da bo teža koles zelo pomembna, zato sem se odločil za lažjo verzijo, za platiščne zavore."

Tadej Pogačar | Avtor: Profimedia Profimedia

Seveda ni Pogačar čisto edini kolesar v pelotonu, ki menjuje vrsto zavor, toda pri drugih kolesarjih oziroma ekipah igra ključno vlogo pri izbiri vreme, ki pa Pogačarja ne gane preveč: "Vreme ne vpliva mojo izbiro zavor. Tudi v dežju sem zadovoljen z obema tipoma. Zame je vse v teži!"

Pogačarja niti ne moti, da je občutek na kolesu pri obeh vrstah zavor zelo različen, vseeno mu ni težko kar med etapami večtedenske dirke presedlati iz enega tipa na drugega: "Seveda je razlika v občutku, toda menjavanje obeh tipov zame ni nobena težava."

"Doma v Sloveniji imam na kolesu diske, medtem ko imam platiščne zavore na svojem kolesu v Monaku. Popolnoma instinktivno ju lahko menjujem. Seveda je pomembno, da se zavedaš, katere uporabljaš, toda dovolj je, da naredim dva obrata na kolesu in jih že začutim in sem pripravljen," je zgodbo o še eni skrivnosti svojega uspeha zaključil Pogačar.

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.