Šport
12 ogledov

Puščavski lisjak v najboljši formi

Miran Stanovnik je dobro pripravljen na začetek Dakarja. Žurnal24 main
Puščavski lisjak Miran Stanovnik bo eden izmed dveh Slovencev, ki se bosta udeležila jubilejnega 30. dakarskega relija, ki bo po besedah organizatorjev eden od najtežjih doslej.
 

Dakar 2008 na kratko:

Start: Lizbona (Portugalska) 5.1. 2008
Dan počitka: Nouakchott (Mavretanija) 13.1. 2008
Cilj: Dakar (Senegal) 20.1. 2008
Etape: Portugalska-2, Maroko-4, Mavretanija-8, Senegal-1
Dolžina relija: 9273 km, od tega 5736 km hitrostnih preizkušenj

43-letni Miran Stanovnik je na najzahtevnejšem vztrajnostnem reliju prvič nastopil leta 1996 in že takoj prevozil dirko od starta do cilja ter prejel priznanje za Fair Play. Letos je v najboljši formi, kar je lepa priložnost, da izboljša 13. mesto v skupnem seštevku z zadnjega relija. Pred startom relija, ki bo, kot je to v navadi zadnjih nekaj let, v portugalskem glavnem mestu Lizbona 5. januarja, cilj pa 15 dni pozneje v Dakarju 20. januarja, smo govorili z glavnim slovenskim adutom, ki se bo spopadel z 9273 kilometri prašnih cest in brezpotij.


Miran Stanovnik © Gregor Prebil

 

Kaj vas žene, da se vsako leto udeležite te nevarne in naporne dirke?
To je ena od dirk, ki je najbolj razvpita. Predvsem pa je pomembno to, da sem po duši športnik. V Dakar me vlečejo športni rezultati. Vsako leto želim biti čim hitrejši in čim boljši.

 

Tehnični podatki motorja KTM 690 Rally:

Motor: enovaljni, štiritaktni, 654 cm³,  70 KM  pri 7.500 /min, uplinjač
Menjalnik: šeststopenjski menjalnik, prenos moči preko verige
Okvir: krom molybden palični okvir,
Vzmetenje: spredaj nastavljive vilice USD, hod 300 mm (WP), zadaj enojni nastavljivi blažilnik, hod 310 mm (WP)
Zavore: spredaj kolut 300 mm , zadaj kolut 220 mm
Gume: spredaj 90/90-21, zadaj 140/90-18, Michelin Desert
Medosna razdalja: 1.510 mm
Višina sedeža od tal: 980 mm
Posoda za gorivo: 36 l.
Masa: 162 kg
Cena opremljenega motocikla za dirko: 30.000 evrov

Kakšna je trasa dirke v primerjavi s minulimi leti?
Računam na to, da bo zelo težka. Ne morem reči, da bo zahtevnejša, kot so bile tiste od leta 1996 do 1999. To so bile klasične, težke dakarske dirke. Pričakujem pa nekaj podobnega. Organizator obljublja težko dirko in prav take so mi pisane na kožo.

Ste si ogledali teren?
Ne. Tega se ne da narediti. Organizator nam izroči mape tik pred zdajci, pred naslednjo etapo. Vseeno sem si na internetu ogledal, kako opisujejo to progo in verjamem, da bo zanimiva.

Konkurenca?
Vsako leto je močnejša, kar pa ne pomeni, da si že sedaj pripravljam izgovore. Sem v vrhunski formi, boljši kot vsa leta prej. Zadovoljen bi bil z uvrstitvijo med najboljših dvajset. Razočaran ne bi bil niti nad slabšim dosežkom, samo da ne bi bilo poškodb. Moj motor je zelo dober, ne sicer tako kot tisti, s katerim tekmujejo profesionalni vozniki, saj ne gre za tovarniški motor.

Kje in kdaj so potekale priprave?
Za takšno dirko se ne moreš omejiti le na ene priprave. Gre za način življenja. Na dirko se pripravljam vse leto. Treniram v fitnesu, na motorju, veliko kolesarim, tudi boksam, počnem vse, kar je povezano s športom. Vse to je dodaten trening.

Kaj vas motivira med dirko?
Jaz sem sicer sam na motorju. Motivira me misel na to, da so Slovenci z mano. To se sliši zelo osladno, že skoraj neprimerna izjava za resnega človeka, pa vendar jaz čutim, da ljudje navijajo zame in včasih tudi trpijo z mano. Čutim, da jih skrbi zame. To je moj največji motiv.

 

Dva Slovenca na dirki:

Miran Stanovnik bo na reliju nastopil 12., v konkurenci motoristov pa bo slovenske barve zastopal še Tomaž Merhar.

Česa vas je najbolj strah?
Nevarnosti so vedno prisotne. Najbolj me je strah moje nepremišljenosti. Ročico za plin prevečkrat privijem takrat, ko to ne bi bilo najbolj pametno oziroma potrebno. Brez tveganja ni vrhunskega rezultata, to se je pokazalo že ničkolikokrat. Res pa je, da mora biti tveganje v nekih mejah, ki so še sprejemljive.

Koliko vas bo stala dirka?
Dakarska preizkušnja stane okoli 75.000 evrov, in še to le, če zelo varčujemo s sredstvi. S pridobitvijo novega sponzorja je večina finančnih težav rešena. Zadovoljen bi bil, če bi dodal le okoli 10 odstotkov svojih sredstev.

Kaj je pomembneje, izkušnje ali talent?
Izkušnje in talent in še mnogo drugih vrlin, lastnosti. Ogromno je stvari, ki pripomorejo k dobremu rezultatu, ne nazadnje je eden od najpomembnejših dejavnikov tudi športna sreča.


Miran Stanovnik © Gregor Prebil

 

Kako na vaše dirkanje gledajo najbližji?
Tega, naj ne grem na dirko, mi ne povejo na glas. Potihoma si to zagotovo želijo. Hkrati vedo, da je to moja velika ljubezen, in mi stojijo ob strani, me podpirajo in mi zaupajo, ker verjamejo, da sem zrel in preudaren človek. Če se zgodi nesreča, je to splet okoliščin, na katerega težko vplivam.

Fair play je sestavni del relija. Priznanje zanj ste prejeli tudi vi.
Na dirki je veliko možnosti, da se človek pokaže kot vrhunski športnik in kot pošten igralec. Možnosti, da se pokaže tvoja osebnost tako športnika kot človeka, je ogromno in vsak dan je možno nekoga pošteno ali pa nepošteno prehitevati. Jaz delam po normativih, ki veljajo za športni duh.

Adrenalin in Slovenci?
Mogoče je vzrok to, da v ekipnih športih nismo med najboljšimi na svetu. Mi, ki smo adrenalinski navdušenci, zato toliko bolj izstopamo. Če bi bili Slovenci svetovni prvaki v nogometu, košarki, bi šla evforija po vsej verjetnosti v to smer. Narod nas zato spremlja veliko bolj, kot bi nas v nasprotnem primeru, in ljudje vedo, da smo sposobni, zato nas cenijo tudi drugod po svetu.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.