Šport
20 ogledov

V vetrovniku za boljšo držo in večjo hitrost

Žurnal24 main
Nekateri kolesarji Astane so v vetrovniku iskali pravi položaj na kolesih za kronometer. Tam je bil tudi Lance Armstrong, ki že trenira po načrtu znanega trenerja Chrisa Carmichaela.
 
 

Če sem pet odstotkov počasnejši zaradi slabšega položaja, vendar lahko obenem razvijem 25 odstotkov več moči, potem bo to boljše.

Lance Armstrong

 
Najboljši kolesarji očitno nimajo časa za počitek. Pred dnevi so letošnji zmagovalci Dirke po Španiji in italijanskega Gira Alberto Contador , Levi Leipheimer in sedemkratni zmagovalec Dirke po Franciji Lance Armstrong obiskali San Diego , kjer so opravili posebna testiranja v vetrovniku. S tem so poskušali izboljšati svoje položaje na posebnih kolesih, namenjenih vožnji na čas. Prav v vetrovniku v San Diegu so te stvari v preteklosti počeli tudi kolesarji moštva Discovery Channel , zato ni čudno, da se je testiranja udeležil tudi prej omenjeni povratnik v kolesarsko karavano Lance Armstrong.


Prava drža na kolesu je vir uspehov. © EPA

 
Američan ima s proizvajalcem koles Trek , tudi uradnim dobaviteljem opreme Astani , sklenjeno posebno pogodbo in tako je to testiranje prišlo prav tudi Treku, kjer so priznali, da si bodo z rezultati pomagali pri razvoju novih, še boljših in še hitrejših koles za vožnjo na čas. Vendar je tudi Armstrong priznal, da rezultati iz vetrovnika ne pomenijo, da je položaj, ki ga tam izmerijo kot najidealnejšega, tudi najboljši za posameznega kolesarja: "Biti mora prava mešanica med aerodinamičnim položajem in močjo, ki jo lahko potem razvijem. Če sem pet odstotkov počasnejši zaradi slabšega položaja, vendar lahko obenem razvijem 25 odstotkov več moči, potem bo to boljše."

Armstrong zaupa Hedu
Armstrong je iskanje prave pozicije zaupal prijatelju Stevu Hedu , s katerim se poznata, odkar je Armstrong začel kolesariti. "Steve mi je prvi polni obroč za vožnjo na čas dal, ko sem imel 15 let, torej pred 22 leti," je povedal Armstrong, ki verjame, da bodo pri Treku še izpopolnili kolo, ki ga bo vozil: "Bo občutno hitrejše." Poleg tega da so prek vetrovnika pri proizvajalcu koles Trek pridobili pomembne informacije za izdelavo novih koles, so testiranja izkoristili tudi izdelovalci posebnih čelad za vožnjo na čas.

 
 

Po vrnitvi s skupnih priprav bo v decembru, preden odide na Tour Down Under, opravil nekaj treningov za hitrost za motorjem.

Chris Carmichael

 
Testiranj v San Diegu se je veselil tudi Alberto Contador: "Lani sem spremenil položaj, bil sem bolj raztegnjen po celem kolesu. Opazen je bil velik napredek v mojih predstavah, prav zato želim nadaljevati ta testiranja. Rezultati na dirkah so navadno zelo podobni tem v vetrovniku in menim, da imam prav pri položaju za vožnjo na čas še veliko rezerv." Prav Contador je tip kolesarja, ki je bil v zadnjih dveh sezonah za razred boljši od konkurence predvsem na težkih vzponih, pomembne sekunde pa je marsikdaj izgubljal prav v kronometrih: "Na aerodinamiki lahko še pridobim, če se na kolesu postavim nekoliko bolj naprej. Te majhne spremembe so pomembne, saj je jasno, da lahko velike etapne dirke zmagaš samo, če si dober tako v hribih kot na kronometrih. Tu velikokrat odločajo sekunde in že majhna sprememba lahko odloča o tem, ali boš zmagal ali ne."


Lance Armstrong od Treka dobi vedno najboljša kolesa. Tako je že leta 2005 vozil kolo, ki še nekaj časa ni prišlo v trgovine. © EPA

 
Snemanje dokumentarnega filma
Armstrongovo testiranje naj bi pozorno spremljali tudi filmski snemalci, ki naj bi pripravljali dokumentarni film o njegovi vrnitvi v kolesarsko karavano. Kdaj bo ta film pripravljen, pa še ni jasno. "Je v pripravi," je dejal Armstrong, ki je tudi priznal, da je vrnitev sicer oznanil septembra, material za dokumentarni film pa so snemali že takrat, ko je nastopil v Leadvillu .

Kako resno Armstrong razmišlja o vrnitvi, povedo že ure, ki jih Američan preživi na kolesu. Njegov dolgoletni trener Chris Carmichael je potrdil, da čeprav njegov varovanec na teden opravi med 24 in 30 ur treninga, ga tisti pravi trening hitrosti šele čaka: "Začenja z bolj specifičnimi treningi. Po vrnitvi s skupnih priprav bo v decembru, preden odide na Tour Down Under, opravil nekaj treningov za hitrost za motorjem." Carmichael, ki je skupaj z Armstrongom napisal tudi knjigo z nasveti, kako trenirati, je poudaril, da Lanceu manjka predvsem hitrost, saj se telo popolnoma drugače "obnaša", če kolesar vozi 40 km/h ali pa če se pelje 50 km/h in več. Carmichael je zadovoljen tudi s tem, da se Armstrong med triletnim premorom ni veliko zredil, saj ima "samo" 76 kg.

Najbolj aerodinamična drža ni nujno najboljša, saj ima lahko kolesar težave z dihanjem. © EPA

 
 
 

Če pa hoče Lance zmagati na Touru, potem mora priti že na Giro dobro pripravljen.

Chris Carmichael

 
Že na Giru mora biti med najboljšimi
"Pred začetkom Toura jih je imel 72, tako da ni daleč zadaj,"
je povedal Carmichael in dodal, da verjame, da bi Armstrong lahko uspešno nastopil tako na Dirki po Italiji kot tudi na Dirki po Franciji: "Če je to mogoče? Seveda je. Videli smo, da je to uspelo Miguelu Indurainu, Eddyju Merckxu … Če pa hoče Lance zmagati na Touru, potem mora priti že na Giro dobro pripravljen. Ne more si privoščiti, da bi Giro končal zgolj na 50. mestu. Že v Italiji mora biti med najboljšimi, saj med Girom in Tourom potrebuješ čas za prilagoditev. Če pa si s formo preveč v zaostanku, potem te utrujenost in trening med obema dirkama lahko uniči, saj se telo ne zmore dovolj odpočiti. Lance mora Giro končati na stopničkah."
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.