Svet
10 ogledov

Air France klecnil pred grožnjo s tožbo

Oljni madež postaja čedalje večji, južni obali ZDA pa grozi največja ekološka ka
1/10
Žurnal24 main
Potem ko so svojci žrtev strmoglavljenega letala airbus A330-200 družbi Air France zagrozili s tožbo, je direktor družbe priznal, da je vzrok za nesrečo letala okvara električnega sistema.

Iz letala airbus A330-200 je bilo v zadnjih petih minutah pred usodno nesrečo poslanih šest avtomatsko posredovanih sporočil, ki razkrivajo podrobnosti drame na letalu. Zadnje poslano sporočilo je navajalo, da je v pilotsko kabino prišel zrak, zračni pritisk pa je občutno upadel. Informacije je po navedbah časnika The Sun v čustveno nabitem pismu razkril direktor družbe Air France Pierre Henry Gourgeon po tem, ko so mu svojci žrtev grozili s tožbo proti družbi. Kot vzrok nesreče naj bi navedel sesutje električnega sistema v letalu.

Vsebina šestih sporočil
Za zdaj še ni povsem jasno, kaj je povzročilo zlom električnega sistema, najverjetneje pa je bila kriva turbulenca. Ko se je pilot letala zadnjič javil, je namreč sporočil, da letijo v črne oblake, v katerih se bliska, vetrovi pa so izjemno močni. Deset minut zatem se je začelo vrstiti prej omenjenih šest sporočil. Prva sporočila so javila, da je avtopilot onesposobljen, da je računalnik za letenje preklopil na alternativni način napajanja in da so poškodovani instrumenti za vzdrževanje stabilnosti. Po treh minutah so prišla poročila, da sta odpovedala sistema, s katerima pilot spremlja hitrost letala in gibanje zraka. Nato so odpovedali tudi sistemi, ki nadzorujejo računalnik za upravljanje in krila.

Razbitine že dvigujejo
Ladje brazilske vojne mornarice so v četrtek prispele na območje, kjer je letalo strmoglavilo, in začele z mrežami dvigovati razbitine, je sporočil Ramon Borges Cardoso, predstavnik letalskih sil. Razbitine bodo prepeljali v Francijo, kjer jih bodo podrobno analizirali.

48 do 70 ur za trupla
V iskalni akciji, ki poteka na 600 kvadratnih kilometrov velikem ozemlju, od brazilske severovzhodne obale oddaljenem tisoč kilometrov, sodeluje 150 vojakov. Iskalno območje leži v bližini Skale sv. Petra in Pavla, majhnega nenaseljenega arhipelaga. Trupel žrtev za zdaj niso našli. "Če še obstajajo preživeli, morajo biti v bližini razbitin," je dejal Cardoso. Po navedbah brazilskega obrambnega ministra Nelsona Jobima, ki ga citira portal O Globo Online, "mora preteči od 48 do 70 ur, preden na površje oceana priplavajo trupla, pa še to se zgodi le, če je trup telesa nepoškodovan".

Infrardeča satelitska slika (posneta v evropskem satelitskem omrežju EUMETSAT) prikazuje vremensko fronto nad Atlantikom, v katero je airbus zapeljal in strmoglavil.  © AFP

 
"In veste, kaj to pomeni"
Jobim je obljubil, da bodo reševalci pobrali vse telesne dele, ki bodo najdeni. "Naloga ne bo lahka, kajti morje na tistem območju je globoko tri tisoč metrov. Poleg tega je mesto strmoglavljenja pred brazilsko zvezno deželo Pernambuco in verjetno veste, kaj to pomeni," je dejal v zvezi z regijo, ki je znana po morskih psih. Podobno pesimističen je bil direktor Air Francea Pierre-Henri Gourgeon , ki je svojcem žrtev na zasebnem srečanju dejal, naj opustijo vsakršno upanje, da je kdo od njihovih najbližjih preživel. Razložil jim je, da se je letalo prelomilo. Ni še jasno, ali se je prelomilo že v zraku ali po tem, ko je treščilo v Atlantik.

Prepočasno letenje in nepojasnjen beli blisk
Francoski časnik Le Monde poroča, da je letalo tik pred nesrečo letelo prepočasi. Pri tem se sklicuje na vire blizu preiskovalcev. Časnik še navaja, da družba Airbus ravno pripravlja priporočila o optimalni hitrosti letala A330 v slabem vremenu.

Španski časopis El Mundo pa je povzel besede pilota Air Cometa, ki je v času nesreče letel iz Lime v Madrid. Na območju strmoglavljenja so videli neobičajen bel blisk. ''V daljavi smo nenadoma zagledali navpičen močan blisk bele luči, ki je izginil v šestih sekundah. Nismo slišali nikakršnega klica v sili ali prejeli kakega sporočila pred tem incidentom oziroma po njem,'' je dejal pilot.

 

Žalovanje

Spominsko slovesnost so že včeraj priredili v Parizu, udeležila se je je množica ljudi in francoski politični vrh. V Braziliji poteka tridnevno žalovanje, danes pa bo v Riu de Janeiru žalna slovesnost.

Eksplozija v zraku malo verjetna
Po besedah francoskih preiskovalcev vzroka strmoglavljenja morda ne bodo nikoli odkrili. Pojavljajo pa se številna ugibanja. Razbitine se raztezajo na 90-kilometrskem pasu, kar namiguje na možnost, da se je letalo prelomilo že v zraku.

Po mnenju strokovnjakov pa veliki sledovi madežev goriva zmanjšujejo verjetnost špekulacij o bombnem napadu. ''Obstoj oljnih madežev bi lahko izključil možnost požara ali eksplozije. Če imamo oljne madeže, pomeni, da ni gorelo,'' je dejal brazilski obrambni minister Nelson Jobim.

''Še vedno menim, da je divja turbulenca letalu povzročila strukturno škodo. Kraj strmoglavljenja so določili, uničenje je bilo popolno,''
pa je prepričan José Carlos Pereira , nekdanji vodja brazilskega letališča Infraero.

Podmornica na poti
Na poti na mesto strmoglavljenja je tudi francoska minipodmornica, ki lahko raziskuje na globini šest tisoč metrov. Z njeno pomočjo bodo poskušali najti črni skrinjici, ki bi lahko povedali kaj več o pravem vzroku strmoglavljenja in končali ugibanja. Paul Louis Arslanian , vodja francoske agencije za preiskovanje letalskih nesreč, je izpostavil, da črne skrinjice sicer res oddajajo signale 30 dni po strmoglavljenju, vendar pa ni nobenega zagotovila, da tudi po udarcu z vodo še pravilno delujejo. ''Nisem povsem optimističen. Ne moremo izključiti, da črnih skrinjic morda nikoli ne bomo našli,'' je dejal Arslanian.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.