Svet
28078 ogledov

Najstnik dosegel nemogoče in odprl vprašanja o človeških možganih

Willis Gibson tetris X Willis Gibson je premagal Tetris.
Mladeniču je uspelo nekaj, kar naj ne bi bilo usojeno nikomur. Postal je zanimiv za znanstveno sfero.

Desetletja so mislili, da tega ne bo dosegel nihče. Ko so leta 1989 na tržišče poslali igrico Tetris, je bila ta zastavljena tako, da noben uporabnik ne bo prišel do konca. A po 34-ih letih je nekdo dosegel prav to.

Willis Gibson, trinajstletnik iz mesta Stillwater v ameriški zvezni državi Oklahoma, je namreč "premagal" algoritem slovite igrice in prišel do konca. To mu je uspelo v verziji Nintendo.

Pri Tetrisu liki padajo vse hitreje sorazmerno z dolžino igranja. Sčasoma je tempo tako hud, da mu človeški um ne more slediti. Vsaj tako so mislili ...

Gibson je igrico "prisilil", da je nehala delovati. Igral je tako dolgo, da je dosegel točko, na kateri so bile datoteke igrice preobremenjene in Tetris se je preprosto ugasnil. V preteklosti je Nintendo verzijo Tetrisa uspelo premagati le umetni inteligenci. In zdelo se je, da bo tako tudi ostalo.

Gibson je igral dobrih 40 minut in like usmerjal z neverjetno hitrostjo. Mladenič je sicer reden igralec Tetrisa, pravzaprav je to postalo njegova obsesija.

"Način, na katerega je 13-letnik to storil, nam pove veliko o limitah človeškega uma in kako se te spreminjajo v digitalni dobi," je za BBC dejal profesor kognitivnih znanosti na univerzi v Sheffieldu Tom Stafford.

"Gibsonov dosežek kaže, da ljudje konstantno premikamo meje našega razumevanja. Ljudje smo vrsta, ki nas definira naša sposobnost učenja. V digitalni dobi se odpirajo nova neodkrita področja našega razumevanja, ki bodo vplivala na umetnost, znanost in kulturo," je za BBC navedel Stafford.

Gibson je s svojo epsko igro na 21. december 2023 podrl še nekaj drugih rekordov. Dosegel je najvišje število točk, dosegel najvišji nivo igre in zbrisal največ plasti.

tetris | Avtor: eBay eBay

dezurni@styria-media.si

Sorodne novice