Zadnjih pet let 19. stoletja je bilo zlato obdobje avtomobilskih pionirjev. Iz enega od njih je zrasel danes eden najmočnejših proizvajalcev vozil francoski Renault.
Nadarjeni inženir
Louis Renault je prvi avtomobil
voiturette 1CV naredil leta 1898. Poskusna vožnja je prijatelja njegovega očeta
tako navdušila, da ga je takoj kupil. Na svojem prvem avtomobilu je Renault uporabljal
De Dion-Boutonov motor in pnevmatike
Continental.
|
Renault ni proizvajal le avtomobilov, pač pa tudi taksije, avtobuse in tovorna vozila. Med prvo svetovno vojno je podjetje postalo znano po svojih tankih in motorjih za letala. Do konca vojne je Renault postal največje zasebno podjetje v Franciji. Med drugo svetovno vojno so Renaultove tovarne služile nacistični Nemčiji, zaradi česar so Louisa po osvoboditvi zasedenih ozemelj leta 1944 aretirali in strpali v zapor. Umrl je mesec kasneje, vzrok pa naj bi bila možganska okvara. Vsa Renaultova lastnina je postala državna last. Za dober povojni začetek proizvodnje je zaslužen model 4CV, ki je uspel konkurirati VW-jevem hrošču in morrisu. Proizvajali so ga od leta 1948 do leta 1961.
Naslednji revolucionarni model je bil Renault 4, ki so ga predstavili leta 1961, proizvajali pa dolgih 31 let. V zgodovini svetovnega relija bo za vedno zapisano sodelovanje Renaulta in podjetja Alpine, ki je privedlo do prestižnih zmag na reliju v Monte Carlu leta 1971 in 1973, ko so vsa prva tri mesta zasedli vozniki Alpine. Zadnji model alpine A610 je bil narejen leta 1984, po tem pa je Renault to znamko pospravil v "klet." Danes se v tovarni v Dieppeju izdelujejo modeli Renaultove serije sport, povratek imena Alpine pa je v načrtu za leto 2010.