Avto
494 ogledov

ADAC avtomobilskim proizvajalcem: Bolje poskrbite za zaščito!

BMW 540i Saša Despot
Eno leto nazaj je nemški avtomobilski klub ADAC testiral varnost brezstičnih avtomobilskih ključev in ugotovil, da vseh 24 takrat preizkušenih modelov tatovi s posebno elektronsko napravo zlahka odpeljejo. Do sedaj napredka pri varnosti tovrstnih sistemov ni, dokaz za to pa je razširjen test več kot stotih aktualnih avtomobilskih modelov.

O priročnosti sistemov za odklepanje in zagon vozila brez ključa ni potrebno izgubljati besed, saj so njihove prednosti precej samoumevne. Žal pa tovrstni pripomočki, poleg dodatnega stroška, prinašajo tudi velikansko slabost.

Tako trdi ADAC, ki opozarja na iznajdljivost tatov z doma narejenimi elektronskimi pripravami za odklepanje in zagon vozila. Gre za dve enoti, kjer je prva namenjena 'kraji' signala (ta mora biti v bližini lastnika s ključem v žepu), ki ga nato oddaja, druga enota pa je sprejemnik. Tega ima pri sebi nepridiprav poleg avtomobila in ga na ta način lahko odklene in odpelje. Pri ADAC-u trdijo, da so sestavni deli za izdelavo oddajnika in sprejemnika na voljo v vsaki trgovini za elektroniko, stanejo pa le okoli 100 evrov.

Industrija za zdaj brez odgovora

Čeprav mnogi že dlje časa opozarjajo na hudo šibkost brezstičnih ključev, se zdi, da avtomobilska industrija ne reagira. To je še posebej boleče zaradi dejstva, da kupec novih vozil za tovrstne sisteme plača več, dobi pa manj varnosti.

ADAC poudarja, da bi morali tudi na tem področju proizvajalci sistematično delati na zagotavljanju standardov varnosti, kakršni veljajo tudi na drugih IT področjih. Ko smo za mnenje vprašali ključarja Miho Bošnjaka iz podjetja Ključek, je povedal, da trenutno prave rešitve za to ranljivost ne vidi, razen fizičnega preprečevanja zajema signala. "Na trgu obstajajo nekakšni žepki oziroma etuiji, v katere pospravite ključ in s tem prekinete signal. A kje je potem sploh smisel takšnega ključa," je še dodal.

Pri nas tatov s tovrstnimi napravami še niso zaznali

Pri slovenski policiji pravijo, da so s tovrstnimi tatvinami že seznanjeni, a da pri nas še niso nobene obravnavali. Statistika tatvin nakazuje celo obratno, saj so tatvine vozil pri nas v upadu. Letošnje leto smo na primer začeli z 20-odstotnim zmanjšanjem števila kraj osebnih vozil. Leta 2014 je bilo namreč odtujenih 931 avtomobilov, v letih 2015 in 2016 pa po 583. Vseeno pa velja opozorilo, da se trend lahko ravno na račun razmeroma nove ranljivosti kaj hitro obrne. 

Slab kompromis že obstaja

Težko rečemo ali je avtomobilska industrija že reagirala ali pa je rešitev zagate prišla iz povsem drugačnih vzgibov, a nekaj lastniki tovrstnih avtomobilov že lahko naredijo, da povečajo varnost. Rešitev je izklop funkcije odklepanja brez ključa, kar nekateri modeli omogočajo, pri drugih pa je potreben servisni poseg ali pa vsaj odstranitev tiste varovalke, ki skrbi za to funkcijo.

ADAC-ov seznam ranljivih avtomobilov

ADAC-ov seznam preizkušenih avtomobilov se sproti dopolnjuje in do danes zajema že precej prek 100 avtomobilskih modelov različnih datumov proizvodnje. Vsi avtomobili na priloženem seznamu so ranljivi tako pri odklepanju kot zagonu motorja, izjeme so le tisti, ki katere od teh dveh funkcij ne ponujajo.

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.