Avto > Avto nasveti
6712 ogledov

Nova pravila: Pozor, če imate hrupen avto

promet Saša Despot
Ena od neprijetnih plati prometa, o kateri govorimo precej manj kot denimo o izpustih, je hrup iz izpušnih cevi avtomobilov. Ta lahko zelo obremeni naš organizem in vodi tudi do raznih obolenj.

Tišina je blagodejna za naše duhovno in telesno zdravje, vendar jo boste ob prometnicah zelo težko našli, saj so te pogosto izpostavljene zelo agresivnim ravnem hrupa. Avtomobili ga že v osnovi povzročajo veliko več, kot pa bi bilo priporočljivo.

radar Slovenčeva ulica Avto Radarji bodo merili tudi glasnost vozil!

Posebno težavo predstavlja tudi dejstvo, da proizvajalci športnih, in ne le športnih avtomobilov, izpušne sisteme nastavijo na glasno rohnenje s frekvencami, ki nam pretresejo živce. Poleg tega je na trgu na voljo tudi veliko kompletov za nadgradnjo, ki zvok okrepijo s pomočjo različnih ventilov in resonatorjev ter celo zvočnikov, ki simulirajo »športni« zvok avtomobila. Te pogosto vgradijo kar garažni mojstri sami, ki se požvižgajo tudi na s predpisi določene mejne vrednosti in hrup izpuha nastavijo celo na 100 decibelov in več.

Protihrupna ograja | Avtor: Conrad Nutschan Conrad Nutschan

Hrupen avtomobil je všeč le vozniku

Bolj kot je avtomobil glasen, ljubši nam torej je? Kot avtomobilisti morda krajši čas ali med vožnjo v hrupu motorja morda zares radi uživamo, za prebivalce ob cestah pa je ta zgolj nadloga, ki jim počasi najeda duševno in telesno zdravje. Statistike Evropske unije pravijo, da je več kot 44 odstotkov prebivalcev Evrope izpostavljenih previsokim ravnem hrupa zaradi prometa, ki lahko ogrozijo njihovo zdravje. Hrup, ki ga povzroča promet, je tudi ena največjih okoljskih težav v Evropski uniji.

Ford kuga hrup Razvoj hrupa Avto Kako so avti od hrupa vrtne kosilnice prišli do šepeta dežja

Že pri 40 decibelih lahko doživimo zmanjšanje sposobnosti koncentracije in motnje pri učenju. 55 decibelov je razumna najvišja meja za nočni, 65 decibelov pa za dnevni hrup. Od 85 decibelov naprej je na delovnem mestu treba nositi glušnike, že kratka izpostavljenost hrupu nad 125 decibeli pa lahko povzroči resne poškodbe sluha.

Avto Izum, ki bi lahko razvijalcem vozil privarčeval veliko denarja

Hrup, ki ga lahko tvori avtomobil, je zato čedalje bolj omejen z zakonom. Prve predpise o ravni hrupa, ki ga lahko povzroča novi avtomobil, je Evropska komisija sprejela 1. Julija 2016, trenutno pa od 1. Julija 2020 velja druga faza, ki določa, da lahko nova vozila za registracijo povzročajo hrup v višini 70 do 74 decibelov, seveda odvisno od kategorije, v katero spadajo. Tretja faza, ki bo zahteve še zaostrila, je načrtovana za 1. Julij 2024, ko bodo lahko vsi potniški avtomobili z razmerjem do 120 kilovatov na tono mase, razvijali največ 68 decibelov. Nove avtomobile bo po uveljavitvi novega standarda sicer še mogoče registrirati v skladu s prejšnjim.

Izpuh | Avtor: Ferrari Ferrari

Radar za hrup

Velja tudi, da so zgoraj omenjeni predpisi idealno stanje, ki ga določajo bruseljski birokrati, v resnici pa je malce drugače. Hrup se namreč meri po specifičnih tehničnih merilih, ki ne upoštevajo naknadnih nadgradenj izpušnega sistema ali ojačevalnikov zvoka. Med meritvami hrupa so izključeni tudi vsakršni pripomočki za »tuning« zvoka, kar pomeni,da vsi avtomobili lahko načeloma prestanejo tudi najbolj stroga preverjanja hrupa, na cesti pa si zvočno kuliso lahko vsakdo prilagodi svojim željam. Proizvajalci se ob tem denimo izgovarjajo, da so določene nastavitve namenjene le dirkališčem, kjer veljajo drugačni predpisi, krivdo za hrup pa zvalijo na voznika.

Motoristi Velja prihodnji teden Avto Pozor, Avstrijci za prehrupne motorje zapirajo priljubljene ceste

Vendar tudi zakonodajalci ne počivajo, saj so marsikje prepovedali uporabo generatorjev zvoka. V Franciji, Nemčiji, Veliki Britaniji in Švici so z letom 2016 začeli uporabljati tudi tako imenovane zvočne radarje, usmerjene mikrofone, ki merijo hrup avtomobila. Če ta presega dovoljene meje, ga, tako kot pri običajnem radarju, posname kamera. Če avtomobil preseže dovoljene vrednosti, je voznik kaznovan na podoben način, kot če bi prekoračil omejitev hitrosti. Če pa policisti med kontrolo na vozilu odkrijejo nezakonito zvočno napravo, ga lahko celo izločijo iz prometa.

Cesta vožnja promet | Avtor: Profimedia Profimedia

Avto Pasje ute, ki preprečijo prebijanje hrupa petard
Komentarjev 8
  • Avatar karjola
    karjola 13:04 23.januar 2021.

    največ decibelov da janšev twiter ....

  • rd2dmk2 09:54 23.januar 2021.

    no tukaj se vidi, da uradniki so plačani od števila zakonov, ne pa od njigove kvalitete. električni avti so neslišni , razen kotalnega hrupa koles. torej čez 5 let ko bodo obvezni el. avti se bo sprejel zakon o 68 ...prikaži več dB hrupu. danes v ele. avte vgrajujeo zvočnike, ki simulurajo hrup motorja, zato da drugi uporabniki (predvsem pešci ) zaznajo prihajajoče vozilo. je pa tako, kros motorji na cesti brez glušnika, pa naj preplačani policaji objavijo, koliko so jih do sedaj oglobili.

  • sam1 09:42 23.januar 2021.

    Kaj pa tiste tovarne (večino prodane tujcem),ki skoraj v središčih mest 24 ur dnevno ,365 dni na leto povzročajo prekomerne hrupe,pa razne inštitucije pooblaščene za ugotavljanje in meritve nikdar ne zaznajo presežene vrednosti.....