Avto
142 ogledov

Avtomobilska kirurgija

Za ukvarjanje s chip-tuningom je potrebna ustrezna oprema, ki ni poceni. Žurnal24 main
S chip tuningom lahko tudi za 20 in več odstotkov povečate moč motorja avtomobila in vlečni moment. Tudi tu velja pravilo, da kdor kupi poceni, kupi najmanj dvakrat!

Za učinkovit poseg v možgane motorja je potrebno imeti veliko znanja in profesionalno opremo, ki ni poceni. Eden največjih servisov v Sloveniji, ki se ukvarja s tovrstno predelavo motorjev je Avtoelektronika. Njihov strokovnjak Andraž Brzin opozarja, da so slovenski trg preplavili serviserji, ki ponujajo poceni povečanje moči motorja, a je kvaliteta le-teh na zelo nizkem nivoju, posledično pa zbijajo cene in sloves resnim tunerjem.

 

Kaj pravi policija?

V kolikor policisti pri kontroli vozila v prometu ugotovijo, da je tehnično neizpravno ali da ima predelane dele, kar je v nasprotju s homologacijskim kartonom, odredijo izredni tehnični pregled. Če se na tem pregledu ugotovi, da vozilo ni v skladu s predpisi, policisti ukrepajo zoper voznika v skladu z zakonom o varnosti cestnega prometa.

Nekateri se za tovrsten poseg odločajo zaradi užitka, drugi na primer zaradi vleke prikolice ali težkega vozila s šibkejšim motorjem dejansko potrebujejo večjo zmogljivost. Predelava se najbolje obnese na turbo motorjih, to so danes vsi dizelski motorji. Optimalen dvig v povprečju pomeni 20 odstotkov več moči in navora, v posebnih primerih pa tudi do 30 odstotkov. Na atmosferskih motorjih je razlika praktično neopazna, ekonomsko se na splošno ne izplača.

Pri chip-tuningu gre za spremembe v krmilnem programu motornega računalnika. Optimizirajo se parametri vbrizga goriva ter regulacije turbine. Na serijskih vozilih dodatne predelave niso potrebne, če pa že, potem le športni vgradni filter, ki se ga vstavi v ohišje namesto originalnega.

Pozitivnih strani predelave je več. Boljši pospeški, boljša odzivnost, krajši čas in s tem bolj varno prehitevanje, ob ustrezni vožnji pa tudi zmanjšana poraba goriva. Predelovalci obljubljajo, da slabih strani ni, priporočajo pa, da se voznik izogiba dolgotrajnim maksimalnim obremenitvam, hladnega motorja ne obremenjuje na polno in opravlja redni servis vozila.



Če je tuning izveden profesionalno, potem je zelo malo ali nič sledi in s tem dokazov, da je avto predelan, vseeno pa je ob morebitnem uveljavljanju garancije na motorju pametno program spremeniti v prvotno stanje. Pri Avtoelektriki to opravijo brezplačno. Petletna garancija, ki jo zagotavljajo, se omejuje na motorni računalnik ter pravilno delovanje tuninga.

Cene so različne, glede na uporabljeno tehnologijo, rang in starost vozila. Manjši avti so v rangu 400 evrov, srednji okoli 600, prestižni avti pa okoli 1000 EUR z DDV. Tiskovni predstavnik policije Leon Keder nam je poslal odgovor, da so policisti v lanskem letu odredili 496 izrednih tehničnih pregledov (predlani 480). V to številko so všteti vsi odrejeni pregledi, saj jih ne ločijo glede na prirejenost vozila (tuning ipd.).



Intervju: Andraž Brzin, Avtoelektronika d. o. o.
Na kaj morajo biti tisti, ki se odločijo za povečanje moči motorja pozorni?
Nabava informacij iz avtomobilske industrije, testiranja, najnovejše tehnologije programiranja, ter nenazadnje kvalitetna diagnostična in servisna oprema, seveda niso poceni. T.i. vaški tunerji nimajo niti znanja niti opreme, da bi lahko svoji stranki pomagali. Velja torej pravilo, kdor kupi poceni, kupi najmanj dvakrat!

Se življenjska doba motorja zaradi tega kaj zmanjša?
Ob pravilni uporabi in kvalitetno narejenem tuning se bistveno ne zmanjša. Pravilna uporaba pomeni opravljanje rednih servisov, mirna vožnja hladnega motorja, izogibanje dolgotrajnim maksimalnim obremenitvam.



Je predelava kakorkoli povezana z menjalnikom?
Vedno manj, saj so današnji avtomatski menjalniki že zelo vzdržljivi, včasih pa so bili problematični. Samodejno prestavljanje se prilagodi samo, saj krmilnik avtomatskega menjalnika prejema nove podatke o navoru iz motornega računalnika. Pri ročnih menjalnikih tudi ni težav, le ob modifikacijah s pretirano dvignjenim navorom lahko prej popusti sklopka.

Kakšno je povpraševanje po povečanju moči s pomočjo chiptuninga, koliko posegov letno opravite?
Slovenski trg je relativno majhen, a naše podjetje je verjetno največje na tem področju. Letno tako predelamo nekaj sto vozil.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.