Avto
38 ogledov

Baterije na zrak do 2020

Litij-ionske baterije bodo pri Toyoti vgrajevali tudi v električni iq, ki prihaj Žurnal24 main
Električni pogon. Nove baterije bodo manjše in zmogljivejše, energijo pa bodo črpale neposredno iz zraka.

Razvoj. Na področju alternativnih pogonov se v zadnjem času močno uveljavlja elektrika, ki je vodik in gorivne celice potisnila na stranski tir.

Glavni dejavnik ostaja cena
Številne znamke namreč pospešeno razvijajo napredne sisteme litij-ionskih baterij, ki bodo izničile pomanjkljivosti električnega pogona, med katerimi so velika teža in slabše vozne lastnosti. PSA in Mitsubishi tako že ponujata vozila, ki imajo baterije vgrajene v dno vozila, podoben sistem so pred časom predstavili tudi pri BMW.

“Prednost litij-ionskih baterij v primerjavi z Ni-Mh, ki danes predstavljajo večino trga baterij, je poleg manjše težje in večje energijske gostote možnost, da na več lokacij postavimo manjše sklope baterij in jih med seboj povežemo. Takšen primer je prius+, v katerem so baterije nameščene v konzolo vzdolž sedežev, zato smo kupcem lahko ponudili sedemsedežno zasnovo, ki je sicer ne bi mogli,” je povedal Bart Biebuyck, strokovnjak za razvoj pri Toyoti.

Kje so gorivne celice?
Alternative. Toyota in Honda prihodnost vidita tudi v gorivnih celicah. Prva naj bi namreč do leta 2015 že predstavila model C-segmenta s ceno, primerljivo električnim vozilom. Pri Volvu in Peugeotu pa bodo kmalu ponudili dizelsko hibridno vozilo.
Energija iz zraka pred 2020
BMW in Toyota pa tudi že pospešeno razvijata sklop litij-ionskih baterij, ki bodo omogočale črpanje energije iz zraka. “Pri Toyoti smo pri tej tehnologiji še v eksperimentalni fazi; v serijskih vozilih jo lahko pričakujemo nekje do konca desetletja,” je dodal Biebuyck. Podobno tehnologijo so v Ženevi že predstavili pri BMW, in sicer v študiji rolls roycea 102 EX.

Intervju: Bart Biebuyck, strokovnjak za razvoj pri Toyoti
Ali so nove baterije, ki jih razvijate pri Toyoti alternativa litij-ionskim baterijam, ki jih poznamo danes?

Danes še vedno pretežno v avtomobile vgrajujemo Ni-Mh baterije. Zdaj smo v plug-in hibridna vozila prvič začeli vgrajevati litij-ionske baterije, ki so še v fazi testiranja. Izkazale so se za dobro rešitev. Res je, da že razvijamo nove baterije, s polnjenjem na zrak. To je še vedno zelo laboratorijska zadeva. V prihodnosti pa bo verjetno na voljo tudi na tržišču. To je velik izziv za nas, vendar pa bomo nov produkt na trg plasirali, ko bo boljši od zdajšnjega, hkrati pa bo zanesljiv.

Kaj je največja prednost teh novih baterij?

Največja prednost bo kapaciteta baterij. V enako velike baterije kot jih poznamo danes bomo shranili veliko več energijo. S tem bo večji tudi domet vozil.

Omenili ste, da ste začeli vgrajevati baterije litij-ionske baterije. V katerih modelih jih lahko pričakujemo?
Baterije so v našem sedemsedežnemu hibridu prius plus, shranjene pa ima v sprednjem delu za voznikovo konzolo, kar pomeni, da v zadku nismo kratili prostora. Litij-ionske baterije bomo vgrajevali tudi v električni iq, ki prihaja na trg v serijski različici. Še vedno smo prepričani, da moramo razvijati svoje tehnologije v širino, zato bomo tudi zaradi cenovne ugodnosti še vedno vgrajevali tudi Ni-Mh baterije, predstavili pa bomo tudi serijski model na gorivne celice.

Lahko z baterijami, ki jih poznamo danes povečate domet vozil, ali bomo morali za to počakati na nove generacije baterij?

Vse je odvisno od kapacitete. Že danes lahko z enim polnjenjem brez težav prevozite tudi do 200 kilometrov. Naš načrt je, da v zdajšnji volumen baterij shranimo več energije. Vse pa je povezano s stroški, ki so še vedno visoki.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.