Avto
17 ogledov

BMW serija 1 kot varuh okolja

Bavarska enka kljub temu, da jo na cestah videvamo že nekaj let še vedno ni zast
1/63
Žurnal24 main
Na testu smo preizkusili najbolj ekonomičen BMW-jev motor 116d vgrajen v serijo 1, ki po tovarniških podatkih v povprečju porabi zgolj 4,4 litra dizla na 100 kilometrov.

BMW serije 1 116d je mali premium avtomobil, ki je zaradi novega varčnega in ekološko ozaveščenega motorja še pridobil na veljavi. Gre za ekonomični dvolitrski štirivaljni dizelski, ki razvije 86 kW (116 KM) moči ob 260 NM navora, kar se je na testu izkazalo za več kot dovolj glede na dimenzije in maso avtomobila. BMW-jev malček kljub skromni porabi, tovarniška poraba je 4,4 litra na 100 km/h, ohranja športne gene, vožnja z njim pa ostaja dinamična in živahna. Poleg naštetega CO2 emisije odgovarjajo aktualnim predvidenim Euro V. normativom in znašajo 118 gramov na kilometer. V praksi je bila poraba 6,5 litra, a ga nismo „šparali.“ V kolikor imate bolj mirno nogo, porabo ne bo veliko višja od petih litrov.

116d je opremljen z najnovejšo generacijo BMW-jeve "zelene" tehnologije EfficientDynamics. Dizelski agregat s sistemom vbrizga goriva po skupnem vodu tretje generacije ponuja še boljše razmerje med zmogljivostjo in učinkovitostjo. Zahvaljujoč bloku motorja izdelanega iz aluminijevih litin se je teža v primerjavi s predhodnim modelom zmanjšala za 20 kg. Nov motor se ponašajo s serijsko regeneracijo zavorne energije in avtomatsko funkcijo Start/Stop, kot tudi dizelskim filtrom trdih delcev ter zaščito pred napačnim polnjenjem goriva. Opremljen je z električnim servo volanom, k nizki porabi pa svoje doda nizki kotalni upor pnevmatik, indikator prestav in krmiljenje zračnih loput.

Občutek na cesti je kljub šibkejšemu agregatu ostal dovolj športen. © Gregor Prebil

 


Občutek za volanom je zaradi pogona na zadnji kolesi in idealni razporeditvi teže športen, hkrati pa vas ne bo strah, kot je lahko to primer pri močnejših različicah enice, da bi nad vozilom izgubili nadzor. Motor je kljub dizelskemu srcu tih prepričljiv že v nizkih vrtljajih, še bolj navdušeni pa boste, ko ga boste nagnali čez 3.000 vrtljajev, vendar pa lahko v tem primeru pozabite na porabo okoli petih litrov. Šeststopenjski ročni menjalnik je čvrst in natančen, prav tako kot volan, zaradi katerega boste imeli nad vozilom še bolj suveren občutek. Vozilo nudi dobro zvočno izolacijo, zmotilo nas je le tresenje, ko smo se zapeljali čez kakšno večjo luknjo ali grbino, kljub vsemu pa avtomobil, tudi zaradi bogate opreme, ponuja dovolj udobja tudi na daljši poti.

Ljubitelji bavarske znamke bodo morali za mali premium avtomobil odšteti 25.520 evrov. To pa ni poceni, še posebej, ker z vsemi dodatki cena poskoči nad 30 tisočakov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.