Citroënove nove stvaritve domujejo v futuristični stavbi z imenom C42, ki je prva nova arhitektura
na najslavnejši pariški aveniji – Champs-Élysées – po več kot tridesetih letih. C42 ni
klasičen avtomobilski salon, pač pa zmes tradicije, sedanjosti in futurizma.
Pravzaprav je že davnega leta 1927 oče podjetja Andre Citroën prav na mestu, kjer danes stoji
razstavni salon C2, mehanično delavnico zamenjal s prvo trgovino z logotipom prepoznavnih dveh
puščic, ki označujeta Citroënov podpis. Trgovina je dobila ime "Citroënova palača." Andre je korak
naprej naredil leta 1932, ko je razstavni prostor raztegnil na 370 kvadratnih metrov. Še bolj kot
velikost je pozornost pritegnila posebna arhitektura z novo fasado z velikim kovinskim okvirjem. Od
leta 1932 do 1984 so bili v salonu na Elizejskih poljanah razstavljeni prav vsi avtomobili, ki so
prišli s proizvodnih trakov slavnega francoskega podjetja.
|
|
Posebno doživetje pa se pravzaprav začenja ob vstopu v stavbo, kjer dominirata Citroënovi barvi rdeča in bela. Središče salona je steber z osmimi rotirajočimi se ploščadmi, imenovan tudi drevo vozil. Obiskovalec se lahko na vrh zgradbe povzpne peš ali pa s panoramskim dvigalom. V času našega obiska je bil razstavni salon okupiran s svetovno novostjo citroën C3 picasso, ki je svoj stas na na Champs-Elysées 42 pokazal točno dva tedna pred uradno predstavitvijo na pariškem avtomobilskem salonu. Majhno Citroënovo večnamensko vozilce je neposredni tekmec renaultu grand modusu, nissanu notu in opel merivi. Naš prvi vtis je bil, da C3 picasso prinaša svež veter v razredu, ki je bil do zdaj kar malo dolgočasen.
Klet stavbe je rezervirana za športne navdušence, kjer je v središču pozornosti WRC dirkalni C4, ki ga vozi večkratni svetovni prvak v reliju Francoz Sebastien Loeb. Če boste v Parizu, si le vzemite čas in si oglejte nevsakdanji avtomobilski razstavni salon. Ne pozabite na fotoaparat.