Avto
14 ogledov

Citroënova vstopnica v svet SUV-ov

Citroën c-crosser izdelujejo na Japonskem.
1/36
Žurnal24 main
Privlačna oblika, mitsubishijeva tehnologija, močan dizelski agregat koncerna PSA in dobre vozne lastnosti so glavne odlike prvega Citroënovega SUV-a.
 

Podatki o vozilu (Citroën c-crosser 2,2 HDi FAP exclusive)

Motor: 2179 ccm, dizelski 115 kW ali 156 KM pri 4000 vrt/min

Navor: 380 Nm pri 2000 vrt/min

Poraba na testu: 9 litrov (mešani cikel)

Zmogljivosti: 200 km/h, 9,9 s od 0 do 100 km/h

Cena osnovnega/testnega modela: 37.700/42.970 EUR

Od trojice, mitsubishi outlanderja, peugeota 4007 in citroëna c-crosserja, smo slednjega le preizkusili na testu in bili prijetno presenečeni. Čeprav so bili za oblikovalsko zasnovo zadolženi Francozi, ima vsak izmed omenjene trojice prepoznavna obeležja znamke, ki ji pripada. Citroënov "rokopis" je najbolj viden spredaj, kjer se bohoti kromiran znak, ki se razteza vzdolž celotne maske in jasno naznanja pripadnost znamki. Okus je subjektivnega značaja, vendar pa nas je c-crosser od francosko-japonske triperesne deteljice najbolj pritegnil.

V notranjosti ni ne duha ne sluha o tradicionalni Citroënovi avantgardnosti, s katero se je francoski proizvajalec delno vrnil z modeloma C4 in C6. Armaturka, instrumenti, stikala, vse je preveč "normalno", zelo japonsko in manj evropsko. Materiali so na dotik trdi, vendar dobri in kakovostno obdelani in sestavljeni, zato kakovost izdelave ni vprašljiva. Na armaturni plošči se bohoti večnamenski LCD-zaslon, občutljiv na dotik, k dodatni funkcionalnosti pa prispevajo še številna odlagalna mesta. Od dodatkov, s katerimi je bil opremljen testirani c-crosser, posebej velja izpostaviti vrhunski avdiosistem Rockford Fosgate s HDD-jem velikosti 30 GB in devetimi zvočniki skupne moči 650 W, ki potniško kabino spremeni v malo koncertno dvorano, a je na žalost na voljo le kot del dodatne opreme.



Opremski paket exclusive, ki smo ga preizkusili, ponuja zares veliko. Poleg vedno uporabne varnostne opreme, kot so številne zračne blazine in zavese, sistemi ABS, EBD, ESP in podobni, ponuja tudi elemente prestižnega avtomobila, od usnja do ogrevanih in električno pomičnih prednjih sedežev, tempomata in potniškega računalnika.

Večje dimenzije avtomobilu omogočajo zavidljivo prostornost, k dodatnemu udobju pa prispevajo udobni sedeži, oblečeni v belo usnje, ki zagotavljajo več kot dovolj prostora tako spredaj kot tudi zadaj. V dnu ogromnega prtljažnika je skrita pomožna klop z dvema sedežema skromnih dimenzij, namenjena prevozu otrok. Ob podrtju druge in tretje vrste sedežev je prostornina prtljažnika 1686 litrov, če imamo pospravljeni le prvi dve vrsti, se ta zmanjša za 510 litrov, ob postavitvi 5+2 pa je prtljažnik le simboličen.

Močan dizelski 2,2-litrski HDI-motor s filtrom sajastih delcev (FAP) predstavlja dobro izbiro v tem razredu. Gre za pogonski agregat, razvit v sodelovanju podjetij PSA in Forda. Največjo moč 115 kilovatov razvije pri 4000 vrt./min in 380 Nm navora pri 2800 vrt./min, kar je za tono in 800 kilogramov težek avtomobil povsem dovolj. Čeprav je končna hitrost 200 km/h, z divjanjem po cesti ne gre za pretiravati. Pospeški so odlični, omenimo le turboluknjo pri okoli 1600 vrt/min. Dodatni plus, povezan z motorjem, je tiho in uglajeno delovanje in razumna poraba goriva, ki je bila v testnem povprečju (mešani cikel) devet litrov. Motor je povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, nad katerim kljub manjši natnčnosti nismo imeli resnih pripomb na njegovo delovanje.



Najti optimalen položaj za volanom c-crosserja nikomur ne bi smelo predstavljati težave, saj je prostora na pretek, volanski obroč pa je nastavljiv tako po višini kot globini. Voznikovo okolje je na povsem solidni ravni, gledano z ergonomskega vidika je vse odlično razporejeno. K boljši preglednosti veliko prispeva višji položaj, pri manevriranju ob mestnih prometnih konicah pa so v veliko pomoč parkirni senzorji in kamera za vzvratno vožnjo, ki sliko projicira na LCD-zaslon.

Občutek za volanom je skorajda športen, za tako velik in težek avtomobil pa je lega na cesti dobra, vožnja pa udobna. Zasluge letijo na dolgoletne Mitsubishijeve izkušnje pri izdelavi integralnih pogonov. Voznik lahko s pomočjo vrtljivega gumba med prednjima sedežema izbira med tremi možnostmi integralnega pogona. Na izbiro so: 2WD (samo prednji pogon), 4WD-auto (prednji pogon, pri katerem se po potrebi navor preusmeri na prednji kolesi) in 4WD-lock (stalni pogon na vsa štiri kolesa). Prvi je namenjen vsakodnevni cestni vožnji, pri čemer je dobro imeti v mislih tudi manjšo porabo goriva, medtem ko je zadnji primeren za vožnjo off-road. Na makadamu se z vključenim stalnim štirikolesnim pogonom in blokado srednjega diferenciala francoski SUV dobro odreže, ne boji se niti blata ali večjih vzponov. Edina prava ovira za rekreativno terensko vožnjo so 18-palčne pnevmatike z izrazito športnim profilom.



Za konec ne bomo ovinkarili. Cena testnega vozila s paketom opreme exclusive je 42.970 evrov, kar ni malo, vendar dodajmo, da je znesek 37.700 evrov, kolikor stane osnovna različica, povsem v okvirih konkurence.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.