Avto
61 ogledov

Človek, ki ustvarja ferrarije

Goran Popović je bil gost konference združenja avtomobilskih oblikovalcev Auto(R Žurnal24 main
Goran Popović je rojen v Aleksincu v Srbiji. Je avtomobilski oblikovalec, zaposlen pri slavnem italijanskem dizajnerskem podjetju Pininfarina. Je oče ferrarija 360 modena.

V Zagrebu je potekala zanimiva konferenca avtomobilskih oblikovalcev iz nekdanje Jugoslavije Auto(R), na kateri je svoj pogled na oblikovanje razkril tudi Srb Goran Popović. Med njegove najpomembnejše projekte štejemo ferrarija 360 modena, daewoo nubiro, koncept pininfarina sintesi, sodeloval pa je tudi pri izdelavi ponosa iz Maranella enza ferrarija ter notranjosti ferrarija 550 maranello. Popović je nekaj besed namenil tudi prihodnosti in konceptu električnega avtomobila, ki ga pripravljajo v Pininfarini.

Kako je potekala vaša pot oblikovalca avtomobilov, od začetka šolanja do zdaj?
Že kot otroka so me avtomobili neizmerno privlačili in zanimali. Na konferenci oblikovalcev v Zagrebu sem imel prvič priložnost spoznati Georga Gedla, ki je bil ključen dejavnik, da sem izbral ta poklic. Moje skice so prišle do Gedla, ki mi je nazaj poslal pismo, ki me je ohrabrilo pri tem, da sem nadaljeval v smeri avtomobilskega dizajna. Po tem sem se v Beogradu vpisal na fakulteto tehnike in umetnosti, na oddelek za industrijski dizajn. Nato je prišel natečaj za dizajn, ki ga je organiziral Pininfarina. Imel sem srečo, da sem zasedel prvo mesto, in od tega trenutka je bilo razmeroma preprosto dobiti službo pri Pininfarini.

Srbski oblikovalec pravi, da je delo pri Pininfarini edinstveno. © Laurent Nivalle

 
Menite, da je za nekoga iz Vzhodne Evrope in Balkana težje dobiti službo avtomobilskega oblikovalca kot nekomu z Zahoda?
To ni ovira. Danes je večja težava, ker obstaja veliko šol za dizajn. Poklic oblikovalca je v zadnjih letih postal zelo popularen, veliko je mladih talentov, ki se želijo preriniti v avtomobilsko industrijo. Seveda pa so mesta številčno omejena. To je težava.

Pa se pot nekoga, ki želi postati oblikovalec, razlikuje, če ta prihaja iz Beograda ali na primer iz Pariza?
Ne vem, ali je enaka, vendar pa zelo drugačna tudi ni. Jaz sem na primer v sedemdesetih letih, ko sem iskal informacijo, kaj se išče v avtoindustriji, kakšni so materiali, kako so videti predstavitve, moral vložiti veliko truda, da sem se dokopal do zame pomembnih podatkov. Danes vsi mladi vedo vse. Na srečo imajo dostop do informacij za pripravo, za katerikolo delo. Vsaj kar zadeva Pininfarino, je le en pomemben element za preboj v podjetje, in to je talent.

Na kateri svoj projekt ste najbolj ponosni?
Moj prvi projekt pri Pininfarini, ki je bil uresničen, je bil ferrari 360 modena. Na ta projekt sem najbolj ponosen. Zelo ponosen sem tudi na ustvarjanje v zadnjem času in delo na projektu električnega modela, ki je hkrati zelo pomemben za prihodnost Pininfarine. Gre za model pininfarina bollore. Podjetje Bollore proizvaja akumulatorje, električni avtomobil pa bo skupna investicija Pininfarine in Bolloreja.

Lahko kaj več poveste o tem električnem avtomobilu?
Ne. O projektu ne smem nič govoriti. Gre za poslovno skrivnost.

Kateri pa je po vašem mnenju najpomembnejši avtomobilski proizvod Pininfarine v vsej njeni zgodovini?
Moje osebno mnenje je, da je to stari ferrari 250. Na kratko zato, ker ima majhno medosno razdaljo in je čudovitega videza.

Na skici so le nekatera izmed številnih del Gorana Popovića. © Gregor Prebil

 

Zakaj večina Pininfarino najprej poveže s Ferrarijem?
Zato, ker je Pininfarina domala edini oziroma ekskluzivni dizajner ferrarija v zadnjih 50 letih.

Lani se je v avtomobilski nesreči ubil Andrea Pininfarina. Kako je to vplivalo na nadaljnje delo podjetja?
Ko smo izvedeli za smrt Andree Pininfarine, je bil za vse nas to velikanski šok, velika tragedija. Andrea je bil po upokojitvi očeta zelo dejaven in prizadeven v oblikovalskem studiu. Imeli smo profesionalni odnos. Po začetnem šoku se je vse vrnilo v začrtane tirnice in odločeni smo delati še več in še bolje.

Kateri so najpomembnejši projekti Pininfarine v naslednjih petih letih?
Poleg električnega avtomobila, ki smo ga najavili, v javnosti o drugih projektih žal ne smem govoriti.

Imate željo postati avtomobilski oblikovalec v podjetju BMW, Mercedes ali katerem drugem?
O tem preprosto nisem razmišljal. Pri Pininfarini se počutim odlično. Omogočeno mi je, da delam za veliko podjetij. Verjetno je Pininfarina edinstvena služba na svetu, kjer lahko en mesec oblikujete ferrari, nato neki majhen japonski avtomobil, za tem pa tudi BMW.

Kakšno je vaše mnenje o Kitajcih in njihovih kopijah?
Menim, da se temu ni bilo mogoče izogniti. Kitajska industrija se je v zadnjih letih zahvaljujoč ogromnemu notranjemu tržišču, ki je najverjetneje najbolj potencialno v vsem svetu, izjemno hitro razvijala. Kitajci so prikrajšani za izkušnje in profesionalne vire, vendar pa menim, da bodo to fazo zelo hitro preskočili. Izjemno hitro se učijo.

Japonci in Korejci so potrebovali veliko časa, da so si v Evropi ustvarili ime in postali uspešni. Koliko časa bodo po vašem potrebovali Kitajci?
Mislim, da se danes po vsem svetu vse odvija veliko hitreje kot v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Zato bo tudi čas preboja Kitajcev sorazmeren s tem.

Kako zelene tehnologije vplivajo na delo oblikovalca in dizajn avtomobila?
Zagotovo ima in bo imelo velik vpliv tudi v prihodnje. Vzrok je ta, da se bodo zgodile velike spremembe tako v mehaniki kot arhitekturi avtomobila. V tej fazi je zelo težko govoriti, bo pa oblika, teža in velikost baterij zagotovo fleksibilna, zato bo kreacija avtomobilov omogočala veliko svobode in novih konceptov.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.