Impreza je eden tistih avtomobilov, ki te resnično prevzame šele, ko se z njim zapodiš v prvi ovinek. Če pa ima vgrajen kvaliteten dizelski motor, je navdušenje še večje.
PLUSI, MINUSI |
Plusi: delovanje motorja in podvozja, informativen volan, športni izgled dodatkov.
Minusi: pusta notranjost, prostornina prtljažnika, okleščen informacijski vmesnik,
cena.
|
Nabrita zunanjost ...
Ker smo preizkusili opremsko različico sport, so testno imprezo krasila še 17-palčna platišča (pnevmatike Yokohama), športni pragovi, difuzor zraka poleg športne izpušne cevi na zadku in gumb za zagon motorja v notranjosti, pa še kaj bi se našlo. Vsekakor več kot dovolj športen izgled, da se za avtomobilom obračajo tudi glave nepoznavalcev, pa četudi osnovna oblika ne obljublja ravno brezčasne privlačnosti.
Znotraj vas čaka tipično Subarujevo delovno okolje z enostavnimi stikali in merilniki, brez kakšnih posebnih elektronskih pomagal. Prednja sedeža sta športno oblikovana, udobna in s pravo mero oprijema, ne glede na stil vožnje. Prostora je dovolj, volan deluje športno, je zelo natančen in informativen.
Zadnja klop ne prenaša presenečenj v nobeni smeri, manj zadovoljni smo bili s prtljažnikom, ki s 301 litrom prostornine ne ponuja kaj več kot osnovne uporabnosti.
Motor daje, kar obljublja
Nazaj k motorju. Tudi v imprezi se izkaže za zelo dobro izbiro, saj 110 kilovatov (150 KM) ne ostaja le na papirju. Poleg moči hvalimo tudi zvezno delovanje, 350 Nm navora od 1.800 vrtljajev dalje pa je dovolj za lenarjenje pri prestavljanju med že tako skrajšanimi razmerji šeststopenjskega menjalnika. Temu še vedno manjka nekoliko več gladkosti. Do prve "stotke" mine 8,6 sekunde, igla merilnika se ustavi 205 km/h. Zmogljivosti dizla so torej precej boljše od dvolitrskega bencinarja, zato je dober tisočak dodatnega denarja dobra naložba.
O legi vse dobro
Glede na povedano je jasno, da zna biti tale impreza še kako športno nastrojena, če to od nje zahtevamo. Dejstvo je, da bo marsikatera noga prej popustila stopalke za plin, kot pa da bi avtomobil klecnil pred kakšnim zavojem. Razlog zato sta nizko težišče, zahvaljujoč bokserju, in izvrstno uravnoteženo podvozje, ki bi mu v tem razredu s težavami našli primerljivega konkurenta. Udobno med vožnjo prek neravnin vseh vrst, a brezkompromisno, ko je potrebno držati stik s podlago. Stalni simetrični (50:50) štirikolesni pogon pri tem opravlja nalogo tako dobro, da morate že resnično zahtevati nemogoče, če želite videti lučko o vklopljenem ESC na armaturi. Videti, pravim, saj ESC skoraj neopazno popravi napako voznika. Zavore, katerih koluti so pri dizlu nekoliko večji, delujejo zanesljivo tudi po daljšem priganjanju.
Cena za prave ljubitelje
Mednje ne moremo uvrstiti cene, ki s 27.990 evri, kolikor je potrebno odšteti za dizelsko imprezo sport, že sega v premium segment kombilimuzin. Tam pa je notranjega udobja običajno več, čeprav ne smemo pozabiti na kakovostno ozvočenje, "keyless" vstopanje in tempomat. Vseeno pa bo impreza dizel verjetno na cestah na žalost redkejši gost, kot ji to gre po zmogljivostih in užitkih, s katerimi nas je zalagala.