Avto > Dosje Avto
27473 ogledov

Kako si takoj poceniti račun za gorivo za do 20 odstotkov

Bencinska črpalka točenje goriva Profimedia
Ob istem številu prevoženih kilometrih.

Po dostopnih podatkih agencije za okolje Slovenci za delovanje osebnih transportnih sredstev porabimo kar 12 odstotkov prihodkov povprečnega gospodinjstva. Ta številka v največji meri pomeni prav stroške za gorivo. 

A na stroške je mogoče vplivati, v kar nas še posebej sili položaj z visokimi cenami goriva. K obširnim ukrepom k znižanju porabe goriva je že pred časom države pozvala mednarodna agencija za energijo IEA s programom v desetih točkah. Eno od priporočil, ki bi imelo po mnenju IEA odstotkovno velik učinek na zmanjšanje, je znižanje hitrosti na avtocestah za 10 km/h. Veljati bi moralo tako za avtomobile kot tovornjake.

Kaj je ugotovila raziskava avtokluba ADAC

  • Pri vozilu s koeficientom zračnega upora cd 0,43 (terensko vozilo) je lahko razlika v porabi med 130 in 120 km/h okoli 1,5 litra goriva na 100 kilometrov oziroma pri zdajšnjih cenah na slovenskih črpalkah lahko 15 evrov in več pri rezervoarju.
  • Pri vozilih z nizkim koeficientom cd 0,23 (sodobne limuzine) ta razlika znaša do največ 0,6 l.
  • Poraba pri vožnji po avtocesti se precej poveča, ko vozilo poganja motor manjše prostornine, ki ga mora voznik zaradi zračnega upora držati v višjih vrtljajih. 
  • Pri vozilu z motorjem prostornine 1,0 litra je bila na testu dosežena enaka poraba tako v šesti kot v peti prestavi (pri 130 km/h).Pri hitrostih nad 90 km/h se zračni upor precej povečuje, kar občuti predvsem naša denarnica. 

Svojih 21 milijonov članov je k znižanju hitrosti in s tem k varčevanju z dragim gorivom že pozval tudi vplivni nemški avtoklub ADAC. Vodja avtokluba Christian Reinicke trdi, da je mogoče za volanom prihraniti do 20 odstotkov goriva. Nižja hitrost ima pri tem poglavitno vlogo, a zelo pomembna je po njegovem tudi bolj predvidljiva vožnja z manj zaviranja in pospeševanja.

ADAC Nemce poziva, naj v največji mogoči meri uporabljajo javni prevoz, kolesarijo in pešačijo. Nižja poraba avtomatsko pomeni tudi manj emisij. 

Cene goriva AMZS Avto AMZS opozoril na napako, ki jo Slovenija dela na trgu goriv

Varnostna razdalja | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zgolj znižanje dovoljene hitrosti neučinkovito 

Bi Slovenija na državnem nivoju lahko znižala najvišjo dovoljeno hitrost? Z ministrstva za infrastrukturo, ki ga trenutno še vodi minister Jernej Vrtovec, odgovora nismo prejeli.

Študija Evropske okoljske agencije EEA pa je pokazala, da bi zgolj deklarativno znižanje omejitve, na primer s 120 na 110 km/h, lahko imelo le majhen, do triodstoten vpliv na porabo.

Različne simulacije v raziskavi so pokazale, da lahko današnji avtomobili s trenutno tehnologijo porabo pri omenjenih hitrostih zmanjšajo za 12 do 18 odstotkov. A to je mogoče le ob pogoju upoštevanja pravil defenzivne vožnje in ob stoodstotnem upoštevanju omejitev.

Če bi vozniki pogosto kršili omejitve ali vozili ofenzivno, torej na kratki varnostni razdalji, bi bil prihranek kljub znižanju najvišje hitrosti komaj zaznaven.

Kdor je zaspal, plačuje več

Da je ključ v ljudeh ne pa v zakonih, poudarjajo tudi pri Avto moto zvezi Slovenije (AMZS). "S spremembo načina vožnje v povprečju lahko prihranimo med 5 in 10 odstotki porabe goriva. Največji izziv pri doseganju tega cilja ponazori pregovor: 'Kar se Janezek nauči, to Janez zna.' Vozniki se moramo zavedati, da se je treba tudi glede vožnje vseskozi izobraževati, saj se tehnologija nenehno razvija, njene prednosti pa lahko izkoristimo le, če jih znamo pravilno uporabljati," pojasnjuje AMZS inštruktor Danijel Granda, specialist za problematiko varčne vožnje. 

5 učinkovitih nasvetov AMZS, kako voziti ceneje

  • Najbolj pomembna je primerna varnostna razdalja. Ta je neločljivo povezana z opazovanjem prometne situacije daleč pred nami, s prilagajanjem hitrosti ob čim manjši uporabi zavore in upoštevanjem prometne signalizacije. Vse to so pogoji za varno vožnjo. Le varna vožnja je lahko tudi varčna.
  • Na pot se odpravite pravočasno, saj s prerivanjem v gneči ne boste hitreje na cilju.
  • V mestni gneči avto največ goriva porabi med speljevanjem. Poskušajte voziti tako, da se vozilo čim manjkrat ustavi. Bolje je, da z vozilom 'lezete', kot da velikokrat speljujete. Pospešujte nežno in pretikajte v nizkih vrtljajih.
  • Na odprtih cestah pospešujte odločneje, vendar menjajte prestave pri največ 2000 vrt./min, če vozite vozilo s klasičnim menjalnikom. Če vozite vozilo z avtomatskim menjalnikom, ne pospešujte odločno, ampak nežno z občutkom in z malo plina. Na tak način bo vozilo prestavljalo v zelo nizkih vrtljajih, poraba bo nižja.
  • V naseljih ali mestih uporabljajte funkcijo omejevalnika hitrosti, na regionalnih in avtocestah pa čim več časa vozite s tempomatom, še posebej, če ima vozilo prilagodljivega. Vožnja s tempomatom je manj utrujajoča za voznika in veliko bolj konstantna, kar pomeni tudi manjšo porabo. 

Granda, ki v okviru AMZS vodi tudi tečaje varčne vožnje, opozarja, da smo "ne glede na vso tehnologijo in napredne asistenčne sisteme, ki jih imajo sodobni avtomobili, glavni računalnik vsakega avtomobila še vedno – vozniki."

slovenija 29.04.2010 tankanje goriva, bencin, gorivo, petrol, bencinska crpalka; Velika napaka Avto Velika napaka voznikov, ki jo počnejo ob divjanju cen goriv

DARS avtocesta varnostna razdalja omejitev 100 znaki | Avtor: Saša Despot Saša Despot

S 130 šli na 100 km/h - Nizozemci zelo zadovoljni

Če bi se v državah začeli resno pogovarjati o zniževanju hitrosti, potem bo ključen pravilen vpliv na javno mnenje. Primer Nizozemske danes lahko mnogi ustvarjalci politik jemljejo za zgled. V državi so leta 2020 kljub negodovanju številnih voznikov drastično znižali največjo dovoljeno hitrost. Podnevi lahko namesto 130 km/h na nizozemskih cestah vozite le 100 km/h. Gre za enega v kompletu ukrepov, ki jih je nizozemska vlada sprejela za znižanje emisij in ustvarjanje čistejšega okolja.

Danes je s 30 km/h nižjo hitrostjo zadovoljnih večina Nizozemcev, 60 odstotkov bi jih celo podprlo znižanje še za dodatnih 10 km/h. 

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 13
  • Željko 09:38 15.maj 2022.

    Zato ker vi jahate Rusijo naj zdaj mi sparamo in se vam še naprej podrejamo. Ko vas j... mater.

  • 277e7e0798e154efbedb78510b05597587d206c4 09:23 15.maj 2022.

    To je spet en tak usmerjen članek. Na naših avtocestah že sedaj zaradi pregostega prometa najprej tovornjakov, potem pa vseh ostalih ki morajo voziti z njimi, v resnici ne vozimo povprečno prav nič hitreje. Celo obratno, zaradi pogostega stanja na ...prikaži več avtocestah zaradi nesreč, ki jih taka gostota neizogibno ustvarja sama od sebe, porabljamo bistveno več goriva, kot bi ga z normalno vožnjo do 130 km/h in bi bila tekoča, varna in bolj varčna, kot je v sedanjih razmerah. Samo kasiranje.

  • mihatirs 21:55 14.maj 2022.

    brez veze...voziti v zaveterju za tovornjakom do cilja je najboljše...80km/h pa skoraj nič upora... :) hahaha.tistemu ki se da