Avto > Dosje Avto
3447 ogledov

V Parizu nam je Citroën razkril družinskega SUV aduta

citroën C5 aircross
1/45
MatijaJanežič
V Parizu smo se udeležili predstavitve nove generacije citroëna C5 aircrossa. Veliki križanec, s katerim je Citroën zaključil obsežno prenovo modelne palete, bo na naše ceste zapeljal v začetku jeseni.

Novi citroën C5 aircross, za katerega pri francoskem proizvajalcu pravijo, da bodo z njim osvojili novo dimenzijo v priljubljenem segmentu C-SUV, se močno naslanja na študijo, ki so si jo lani jeseni lahko ogledali obiskovalci avtomobilskega salona v Parizu.

citroën C5 aircross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

 V nasprotju s predhodnikom, ki je z zaobljenimi linijami deloval malce zadržano, novi citroën C5 aircross deluje veliko močnejši in bolj mišičast, vendar pa hkrati tudi prefinjen in poln aerodinamičnih prijemov. Kljub temu pa pri Citroënu še naprej stavijo na enega svojih temeljnih atributov, udobje, ki se ga občuti v prostorni kabini, za katero pravijo, da je visokotehnološki kokon, ki obda potnike. Velik pa je tudi prtljažnik, ki razpolaga s prostornino 565 litrov in možnostjo povečanja na 1.668 litrov in je enak ne glede na pogonsko različico.

Novi citroën C5 smo si na mednarodni predstavitvi v Parizu lahk ogledali od blizu in vanj tudi sedli. Kakšni so prvi vtisi? Predvsem oblikovno, kljub temu, da je narejen na enaki platformi kot peugeot 3008 in opel grandland, deluje zares samosvoje in zelo se je reba potruditi, da v njem odkrijemo poteze sorodstva. Zanimive s prdvsem razčlenjene  krilate luči na zadku, tudi soredaj pa vas v živo presenetijo kombinacije likov na sprednjih žarometih, ki so lahko tudi matrični. Notranjost je, kot se za Citroënov avtomobil spodobi, zelo udobna in prostorna, kar velja tudi za zadnjo klop, kjer vdolbine v vratih zagotavljajo tudi dober občutek širine. Osnovo armaturne plošče, sredinskega grebena in vratnih panelov sicer tvori trda plastika, kar je gotovo posledica želje pol varčevanju, vendar tega niti ne opazite, saj je dovolj površin, ki so debelo oblazinjene in oblečene v prijetno tkanino. Osrednji zaslon, ki se kot slap poševno spušča proti sredinski konzoli, je dovolj odziven in intuitiven, da vas niti ne moti tudi to, da so na dotik občutljiva tudi stikala klime, ki se sicer stalno prikazujejo v okviru fiksnega dela zaslona. Ko gre za upravljanje menjalnika in voznih programov, pa tudi citroën C5 aircross ne skriva koncernskega porekla.

To izhaja predvsem iz Stellantisove modularne platforme STLA-medium, ki so jo citroën C5 aircross med drugim deli s peugeotoma 3008 in 5008 ter oplom grandlandom, in je bila razvita za različne pogonske sklope brez kompromisa pri prostornosti. Med drugim je citroën C5 aircross na njej postal precej večji, saj je z dolžino 4,652 metra za 15 centimetrov daljši od predhodnika. Širok je 1,902 metra, visok 1,66 metra, z 2,784 metra pa je medosna razdalja za 6 centimetrov daljša od predhodnikove. S temi merami se pravzaprav postavlja ob bok največjemu citroënu C5 X.

citroën C5 aircross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

To podpirajo tudi 20-palčna kolesa, ki jih je kot katerikoli citroën dobil prvič in precej popestrijo bočno silhueto. Platišča so oblikovana tako, da izboljšujejo aerodinamiko avtomobila, ki se pohvali s količnikom zračnega upora 0,75, kar je precejšnja izboljšava s predhodnikovim količnikom 0,84.

Samozavesten nastop

Silhueta novega citroëna C5 aircrossa je sicer zasnovana predvsem na širokih kolotekih ter izrazitih blatnikih, ki mu dajo samozavesten nastop. Za prednji del pri Citroënu pravijo, da izraža moč in fluidnost. Izstopa predvsem novi logotip, ki ga obdajajo luči z novo interpretacijo tritočkovnega podpisa z izrazito tankimi svetlobnimi trakovi, ki predvsem poudarjajo širino avtomobila. Na električni različici je sprednji del povsem zaprt.

citroën C5 aircross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Pri Citroënu so se pohvalili, da je novi citroën C5 aircross zasnovan in izdelan v Franciji, saj ga izdelujejo v njihovi zgodovinski tovarni v Rennesu v Bretanji. Tudi veliko drugih komponent je proizvedenih v Franciji. Baterijske sklope neposredno sestavljajo v Rennesu, električni pogonski modul v Tremeryju, kjer izdelajo tudi sinhroni elektromotor s trajnim magnetom, močnostno elektroniko pa izdeluje Stellantisova tovarna v Valenciennesu.

Bočna silhueta je podrejena čim boljšemu toku zraka mimo karoserije, izstopa pa predvsem ramenska linija, ki deluje, kot da bi jo z eno potezo narisali od sprednjega proti zadnjemu delu. K dinamičnemu občutku pripomore tudi poglobljeni pokrov motorja, ki spodbuja tok zraka, linija strehe, ki se za stebričkom C precej nagne navzdol, pa hkrati izboljša aerodinamiko in ohrani prostor za glave potnikov v kabini.

citroën C5 aircross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Zadek je precej poenostavljen in zasnovan okrog zelo navpičnih prtljažnih vrat, ki s sijajno črno površino tudi pripomorejo k povečanemu občutku širine. Le zgornji del je precej zaokrožen proti strehi, veliko pa je tudi manjših dodatkov, ki preprečujejo vrtinčenje zraka.

Zanimive so tudi zadnje luči s tritočkovnim svetlobnim podpisom, ki so zasnovane po konceptu Citroën Light Wings. Predvsem za zunanji svetlobni točki, ki sta ločeni od svetlobne letve, se zdi, da kot plavuti lebdita na vsaki strani avtomobila. Takšna zasnova luči ne služi le estetiki, ampak tudi aerodinamiki, saj vključuje tudi deflektorje zraka.

citroën C5 aircross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Občutek sedenja v dnevni sobi

Pri Citroënu pravijo, da bo novi citroën C5 aircross najbolj udoben elektrificirani družinski SUV segmenta C na trgu. Njegovo notranjost so zasnovali po načelih arhitekture C-Zen Lounge, ki se trudi zagotoviti dobro bivalno vzdušje za potnike in voznika, ki mu poskuša tudi čim bolj olajšati vozniška opravila.

Citroënov vodja oblikovanja Pierre Leclercq je povedal, kako so se pri oblikovanju citroëna C5 aircrossa lotili problema vgradnje baterij pod kabino, ki je element platforme STML-medium. Avtomobil oziroma položaj sedenja so raztegnili kolikor je bilo le mogoče ter to združili z razmeroma nizko strešno linijo. V avtomobilu se zato sedi precej limuzinsko. To se, kot smo ugotovili, ko smo se na zadnje sedeže vsedli, pozna v precej nizkih sedalih, zaradi katerih bodo potniki višje rasti imeli precej skrčena kolena, kar lahko vpliva na počutje med dolgotrajnim sedenjem.

Potniki zato sedijo v prostoru, ki je urejen kot dnevna soba. Izstopa predvsem "sofa design", dolga in zračna armaturna plošča, ki so jo zasnovali kot kos pohištva za dnevno sobo. Spodnji del je oblečen v temno ali svetlo penasto tkanino, ki sega do oblog vrat in sedežev ter kot kokon ustvarja udobno vzdušje. Toplo vzdušje poudarja tudi sistem z osmimi ambientalnimi barvami, ki še poveča občutek širine in obeležuje tudi zvočnike, vrata in sredinsko konzolo.

citroën C5 aircross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Citroënovega koncepta udobja ne bi bilo brez ustreznih sedežev. Citroën C5 aircross je opremljen s sedežema Citroën Advanced Comfort, ki že s prešito površino in obliko vzbujata prijetne občutke. Sedala in spodnji deli naslonjal so obdani z elementi iz debele teksturirane pene, za zgornji del naslonjal pa pri Citroënu pravijo, da se kot šal ovije okoli ramen potnikov, se spusti vzdolž njihovega hrbta in oblikuje bočne opore, ki so prvič električno nastavljive.

Kot zanimivost lahko povemo, da prozorna plastika v odlagalnih predalih na vratih in osrednji konzoli vsebuje 20 odstotkov poganjkov vinske trte, ki so jih lokalno pridelali v ekoloških vinogradih v Burgundiji. Te poganjke običajno po obiranju skurijo. Dodajajo, da so v želji po zmanjšanju ogljičnega odtisa sedeži izdelani iz recikliranih tkanin, vsak avtomobil pa vsebuje tudi 160 kilogramov recikliranih kovin, 47 kilogramov reciklirane plastike in plastike biološkega izvora ter 20 odstotkov recikliranih pnevmatik. V avtomobilu ni usnja, zelo malo pa je tudi uporabljenega kroma.

Sedeži so opremljeni tudi s pnevmatskim sistemom, ki jih prilagodi vsakemu posameznemu telesu. So vsestransko nastavljivi in omogočajo tudi pet masažnih programov. Naslonjalo zadnje klopi, ki je tudi izdelana iz kakovostne pene, je mogoče nagibati med kotoma 21 in 33 stopinj, zato si potniki lahko nastavijo udobni položaj. Pred njimi je kar za 51 milimetrov več prostora za kolena kot v predhodniku, ki na tem področju tudi ni bil od muh, nad glavami pa je tudi 68 milimetrov več praznine. Občutek zračnosti lahko izboljša še panoramska sončna streha s površino 1.069 x 720 milimetrov, ki jo je mogoče tudi odpreti.

citroën C5 aircross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Tako kot na predhodniku, tudi na novem citroënu C5 aircrossu udobje zagotavlja tudi učinkovito vzmetenje, nova izvedba progresivnih hidravličnih blazin, ki daje občutek lebdenja na čarobni preprogi in zagotavlja vrhunsko blaženje neravnin ob solidnih voznih lastnostih vozila. Sprednjemu vzmetenju so konstruktorji namenili dva progresivna blažilnika, enega za kompresijo in drugega za odboj, ki zagotavlja več prožnosti na majhnih neravninah.

Slap zaslon

V notranjosti je bilo veliko pozornosti usmerjene tudi na izboljšanje ergonomije upravljanja avtomobila. Izstopa predvsem velik pokončni osrednji zaslon "Waterfall" (slap), ki  ga tako imenujejo, ker se kot slap spušča z armaturne plošče. Sestavljajo ga fiksna zgornja vrstica s pomembnimi podatki, prilagodljiv osrednji del, ki omogoča tudi programiranje do 16 bližnjic med katerimi se sprehajate kot na pametnem telefonu, spodaj pa sta še fiksni vrstici za hiter dostop do nastavitev vozila, telefona itd, ter za upravljanje klimatske naprave. Zraven pa je še priročen naslon, ki roki nudi stabilno oporo med brskanjem po zaslonu.

citroën C5 aircross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Najnovejša generacija infotainmenta med drugim omogoča tudi ustvarjanje osebnega profila osmih potnikov. Povezava s pametnimi telefoni je brezžična, brezžični polnilnik pa je narejen tako, da omogoča pogled na zaslon telefona. Na voljo je tudi orodje umetne inteligence ChatGPT, ki olajša predvsem govorne ukaze ter tudi upravljanje aplikacij. Voznik ima v vseh različicah avtomobila pred seboj prilagodljivo 10-palčno digitalno armaturno ploščo, na voljo pa je tudi projekcijski zaslon, ki po površini za 30 odstotkov presega zaslon iz citroëna C5 X in je popolnoma prilagodljiv.

Direktor tovarne v Rennesu Ettiene Martin Commandeur je povedal, da so v posodobitev tovarne, ki je eden Citroënovih najstarejših obratov, v zadnjih štirih letih vložili okrog 60 milijonov evrov. Med drugim so iz Peugeotove tovarne v Socheauxu v vsega dveh tednih pripeljali 400 robotov. Nabavili so tudi naprave za vbrizgavanje plastike v kalup, s čimer so za 33 odstotkov pocenili proizvodnjo teh delov, sestavljajo pa tudi baterije za elektrilne avtimobile. Zmanjšali so tudi porabo energije ter prešli na ogrevanje na biomaso namesto plina, s čimer so med letoma 2021 in 2025 ogljični odtis zmanjšali za 60 odstotkov. Dodatnih deset odstotkov pa bo k zmanjšanju ogljičnega odtisa prinesla namestitev sončnih celic.

Za spreminjanje noči v dan lahko skrbijo matrični led žarometi z 20 svetlobnimi diodami, ki zmanjšujejo tudi intenzivnost osvetlitve prometnih znakov, za varnost pa paket asistenčnih sistemov Drive Assist 2.0, ki poleg obveznih sistemov vsebuje tudi možnost polavtomatskega menjavanja voznega pasu, opozarjanje pred prometom za vozilom, kamero za nadzor voznika in razširjeno zaznavanje objektov v mrtvem kotu. Na voljo je tudi 360-stopinjska kamera.

citroën C5 aircross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Hibridi in elektrika

Platforma SLTP-Medium je citroënu C5 aircrossu omogočila tudi večjo izbiro različnih pogonski sklopov, ki jih sicer že poznamo iz nekaterih drugih predstavnikov skupine Stellantis. Za osnovo bo poskrbel 48-voltni blagi hibrid s sistemsko močjo 107 kilovatov, ki združuje 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik, 21-kilovatni elektromotor, ki je integriran v 6-stopenjski dvosklopčni menjalnik in baterijo s kapaciteto 0,9 kilovatne ure.

Prihodnje leto bo na voljo tudi možnost uporabe električnega citroëna ë-C5 aircrossa v funkciji V2L, torej za napajanje zunanjih naprav, denimo električnih skirojev, telefonov ali tablic.

Na voljo bo tudi priključni hibrid s sistemsko močjo 143 kilovatov in električnim dosegom do 86 kilometrov, kar je za dobro tretjino več kot pri predhodniku in v mestu lahko naraste celo čez 100 kilometrov. V kombinaciji z bencinom se doseg na avtocesti poveča na 650 kilometrov. Gre za kombinacijo 150-kilovatnega 1,4-litrskega turbobencinskega štirivaljnika, 7-stopenjskega menjalnika eDCS, 92-kilovatnega elektromotorja in baterije s kapaciteto 21 kilovatnih ur. Na voljo sta dva AC polnilnika, 3,7-kilovatni, ki za polnjenje celotne baterije potrebuje 5 ur in 15 minut, ter doplačilni 7,4-kilovatni, ki za enak podvig potrebuje 2 uri in 55 minut.

citroën C5 aircross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Električni citroën ë-C5 aircros je na voljo v dveh različicah. Različica 210 standard range je opremljena s 157-kilovatnim elektromotorjem v kombinaciji z baterijo s kapaciteto 73 kilovatnih ur in obljublja doseg do 520 kilometrov. Različica 230 high range pa je opremljena s 170 kilovatnim elektromotorjem in baterijo s kapaciteto 97 kilovatnih ur, ki zagotavlja do 680 kilometrov dosega.

Citroën C5 aircross bo k nam predvidoma pripeljal v začetku jeseni. Cene seveda še niso znane, a verjetno lahko računamo, da bodo v višini cen tehnično sorodnega opla grandlanda. V začetku bo na voljo tudi omejena serija v zeleni barvi incredible green, kakršno smo si lahko ogledali na študiji, iz katere je nastal citroën C5 aircross.

Obe sta na voljo s tremi načini vožnje in tremi stopnjami regeneracije zavorne energije. Na voljo je tudi planer poti, ki z upoštevanjem različnih dejavnikov in navigacije naredi načrt najbolj učinkovite poti in optimalnih postankov za polnjenja baterije. To sicer serijsko poteka z AC polnilnikom z močjo do 11 kilovatov, prihodnje leto bo na voljo tudi možnost 22-kilovatnega polnilnika, na voljo pa bo tudi možnost DC hitrega polnjenja z močjo do 160 kilovatov.

dezurni@styria-media.si

citroën C5 aircross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Komentarjev 2
  • radovednica 09:53 30.april 2025.

    ...in nadaljujem, citroen že od zadnjih C5 druge in tretje generacije, nima nobenega uporabnega in všečnega modela. CX novejše variante so spakedrala celega kupa poceni komponent, nepotrebno štrlečih delov zunaj, kup nepotrebne in neuporabne elektronike, ki že pri starejših, že ...prikaži več omenjenih modelih, pomeni dokaj velik problem in stalne menjave. In koliko naj bi to predstavljeno čudo stalo? 15 ali 18 tisoč evrov, če je sploh vredno tega denarja!?

  • radovednica 09:49 30.april 2025.

    Ubogi proizvajalci avtomobilov! A tako kravo težko 1.7 tone naj bi poganjal 1.2 motor? To je malo še za kakšen C3. Tale skvot bi moral imeti vsaj 2.5 l dizel in ne neke bencinarje in baterije, pa hibride. Da sploh ...prikaži več ne omenjam "vse reciklirano...Kot lastnik več citroenov v nekaj desetletjih, s sedanjim 2 l strojem dizlom, lahko samo rečem: nikoli več citroena, kakršni so danes, če so sedeži iz recikliranih materialov, vemo kakšni so, nikakršni, neudobni in oh, groza... kakšen grd znak..