Avto
156 ogledov

Ekskluzivni slovenski koledar

Alpra Design Alpra Design
Slovenec Aleksander Praper že 19 let ustvarja koledarje s tematiko avtomobilskega oblikovanja.

Kakšni so bili vaši začetki?
Prvi koledar Alpra Design sega v leto 1994, ko je na Koroškem, kjer sem doma, še cvetela avtomobilska industrija. Pomislil sem, da bi na koledarju predstavil svoje zamisli in tem podjetjem ponudil edini nevtralni avtomobilski koledar – brez obstoječih znamk.

Kako se je razvijal koledar do danes?
Od prve izdaje dalje je obdržal svojo posebno tematiko – avtomobilsko oblikovanje. Tokom let so koledarji Alpra Design postajali vedno bolj kakovostni, kupci pa so jih pričeli zbirati.

Alpra Design | Avtor: Alpra Design Alpra Design
Kako so se razlikovale tematike?
Praviloma so povezane z avtomobilskim oblikovanjem. Izjemi sta bila koledarja posvečena najlepšim prototipom tistega obdobja, z ženskimi obrazi v ozadju, in z avtomobili filmskega junaka Jamesa Bonda. Vsi ostali koledarji so imeli nevtralno oblikovana vozila po mojih zamislih. To je tisto, kar koledarje Alpra Design  loči od ostalih. Je edini takšen koledar pri nas in tudi širše. Vsako leto je drugačen – ima drugačno rdečo nit, spreminja se papir, postavitev, včasih je barven drugič črno-bel, … S časom se izboljšujejo papir, embalaža, dodelava… Na željo kupcev, ki koledarje pošiljajo v tujino, sem uvedel dodatno stran, z razlago tematike v petih jezikih. Koledarji so podpisani in oštevilčeni, kar jim daje dodatno zbirateljsko vrednost. Sprva so bili podpisi individualne želje, sedaj opažam, da je to kupcem všeč.

Kje dobivate ideje?
Prav vsi koledarji Alpra Design so zasnovani na podlagi nekih trenutnih impulzov in razmišljanj. Na primer - lanski je bil na temo kupejev, ker ta izraz novodobni marketing izkrivlja. Pri najnovejšem koledarju za leto 2013 sem navdih dobil ob obisku znamenite razstave najlepših vozil Concours d’Elegance, kjer sem se vprašal, kakšna je sodobna eleganca in moj pogled poskušal prikazati na koledarju - s poudarjeno upodobitvijo ključnih linij.

Koliko časa nastaja koledar?
Različno. Poleg novih zamisli sem pri koledarju za leto 2013 uporabil tudi skice, ki so stare tri ali štiri leta, a so se mi zdele ustrezne za temo elegance. Drugače avtomobile dizajniram čez celo leto. Dokončni izbor pa naredim s pomočjo določenega kroga ljudi, katerih mnenje posebej cenim.

Se da služiti z ustvarjanjem koledarjev?
S prodajo tako majhnih količin nikakor ne. Koledar, ki je avtorsko delo, natisnjen na kakovostnem papirju, ima dodatno stranico, delno srebrni tisk, je vstavljen v škatlo, številčen in podpisan, stane 13,5 evra in se zaenkrat prodaja le neposredno. Torej je, glede na trud in stroške ter količino, ostanka malo. Je pa veselja med izdelavo in pri srečevanjih s kupci veliko. Za prihodnje leto, ko bom izdal jubilejni 20 koledar, upam, da bom našel posrednike in razširil prodajo. V zadnjih letih so po njem namreč posegale bolj ali manj stalne stranke kar me veseli, a verjamem, da je ta krog lahko še širši. Vendar ne za vsako ceno, saj želim, da je koledar tudi tiskarsko vedno bolj kakovosten izdelek, kar poveča stroške in vzdigne ceno. Cilja torej na kupce, ki to znajo ceniti in takšni me zanimajo. Tudi, če jih ni veliko.

Alpra Design | Avtor: Alpra Design Alpra Design
So koledarji v času, ko so nam zavladali računalniki še tako popularni, kot so bili včasih?

Že pred 18 leti so mi rekli, da bo vse na računalnikih, tudi koledarji. Prodaja se je res zmanjšala, a ne le zaradi računalnikov, pač pa bolj zaradi krize in posledično zmanjšanja sredstev za obdarovanje. Še vedno pa je koledar klasika med darili. Glede na to, da je moj specifičen, ga stranke niti ne jemljejo kot koledar zaradi številk, pač pa kot 12 motivov avtomobilskih dizajnov, ki jih med letom menjajo na steni.

Se vam zdi, da gre trend oblikovanja avtomobilov v pravo smer?
Postajam skeptičen. Na eni strani so znamke, ki se trudijo z dizajnom ustvarjati specifično identiteto - kot Citroën z linijo DS. Na drugi strani pa imamo kar nekaj platformskih avtomobilov, ki so vsi povprek "linearno oblikovani" ali pa celo enaki avti z različnimi značkami. Tu mislim predvsem, a ne izključno, na znamke koncerna VW. Prav tako mi ni všeč enačenje znamk Chrysler/Dodge in Lancia/Fiat, ki so iz povsem različnih svetov. Sprašujem se, ali ljudje kupujejo le značko in jim identiteta, ki se izraža tudi skozi dizajn, ni več pomemben dejavnik?

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.