Avto
48 ogledov

Evoque ostal lep in postal še naprednejši

Evoque
1/25
Anže Petkovšek
Malo je avtov, ki bi po petih letih proizvodnje potrebovali tako majhno dozo osvežitve, da ostanejo še naprej eden najbolj markantnih avtov v svojem razredu. Range rover evoque je takšen avto.

Ni najbolj prostorsko uporaben in tudi ne najbolj športen med križanci svojega razreda. Ni niti najbolj pregleden, je pa gotovo tehnično zelo napreden in med najzmogljivejšimi na brezpotjih, hkrati pa pozna odslej tehnološke trike, ki jih bodo morali tekmeci šele osvojiti. 

Range rover evoque, ki je na trgu od leta 2009, tudi sedem let kasneje na cestah deluje zelo sveže. Medgeneracijska pomladitev z novo, še drznejšo oblikovano osvetlitvijo, novimi odtenki barv in posodobljenimi materiali je ob hkratni osvežitvi motorja ter dodanimi tehničnimi pomagali povsem dovolj, da ostaja med najboljšimi. 

Evoque | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Všeč mi je kompaktnost avta in njegovi proporci, ki niso ne preobsežni ne premajhni. Nasajen na velika platišča (pri testniku 19-palčna) in povrh še v češnjevi barvi testnika deluje zelo dinamično, a hkrati trendovsko suvovsko. Ko sedem v avto, me v kabini pozdravi kvaliteta z aristokratskim pridihom, ki je za Range Rover tako značilen. Izdelava oblog in sedežev deluje vrhunsko, skorajda rokodelsko, primarna in sekundarna stikala so prilagojena enostavni in logični rabi, morda so le za odtenek preveč “ljudska”.

Evoque ohranja družinsko posebnost, ko je marsikatera rešitev netradicionalna. Denimo vrtljivi gumb za nadzor menjalnika. Vrtljivih gumbov je še kar nekaj, a s tem ni popolnoma nič narobe. Tudi nadzor nad delovanjem zmogljivega štirikolesnega pogona bi bil težko bolj enostaven - pesek, blato, sneg … Evoque ima rešitve za vse scenarije, še posebej če ima vgrajen doplačljivi štirikolesni pogon z neodvisno sklopko, ko se navor na kolesa z boljšim oprijemom razporeja bliskovito hitro. 

Da ga bo lastnik še samozavestneje nagnal v divjino, pa pomagajo tudi njegove “oči” v obliki kamer. Med drugim lahko prednja kamera deluje ves čas vožnje in tako vozniku kaže sliko na osrednjem zaslonu. S tem omogoča samozavestno vožnjo po razriti podlagi, saj sama preglednost s sedeža ni med najboljšimi niti naprej niti nazaj. Le zakaj takšne enostavne rešitve ne ponudijo tekmeci?

Evoque | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Evoque | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Prednji sedeži so nadpovprečno udobni, slabše pa se počutijo odrasli potniki zadaj, saj zmanjkuje prostora za gležnje in ramena. Presenetilo me je, da je evoque eden redkih, če ne edini avto svoje vrste, v katerega gredo na zadnjo klop trije otroški sedeži hkrati. Da, evoque je s svojima skoraj dvema metroma širok avto. Prtljažnik je s 420 litri le zmerno prostoren, a je dobro zamišljen in zato uporaben v različnih scenarijih.

Evoque je precej novega doživel pri zabavni elektroniki. Infotainment si zasluži pohvalo za svoje zmogljivosti, a tudi grajo, saj ni med najlažje obvladljivimi in grafično zaostaja za siceršnjo podobo avta. Zvok audio sistema Meridian je zelo dober.

Sama vožnja z evoquom si zasluži visoko oceno glede obvladovanja najbolj pogostih situacij. Notranjost je dobro zatesnjena, vozne sposobnosti pa zelo dobre, a ne najboljše v razredu, Germani znajo še ostreje. A to zlahka prezrem, navsezadnje govorimo o suvu.

Land rover range rover evoque TD4 HSE dynamic (132 kW)

Motor:1.999 ccm, 132 kW (180 KM), 430 Nm pri 1.750 vrt./min


Poraba na testu:6,1 l/100 km, 134 g CO2/km


Zmogljivosti:200 km/h, 9,0 sek 0-100 km/h


Cena:57.520 €

AvtoTest


Videz, zmogljivosti, udobje, tehnologija


Prostor zadaj, cenovni razvrat dodatne opreme.

Udobje.

Evoque kljub svojim kompaktnim meram lahko s seznamom serijske in dodatne opreme zadosti še tako zahtevnim zahtevam. Za zajetne 3.300 evrov si je moč omisliti prilagodljive polne LED žaromete, ki delujejo zelo dobro.Asistenčni varnostni pripomočki (lane assist, parkirni asistent …) dobro delujejo, znajo pa nekateri konkurenti še bolje. Posebno poglavje je osrednji informacijski zaslon, ki kaže sliko odvisno od kota, pod katerim zremo vanj. Medtem ko voznik lahko vidi zgolj podatke o vozilu, lahko sopotnik hkrati med vožnjo gleda televizijo. Da ne bi motil voznika, si lahko na ušesa povezne slušalke. Ampak kombinacija vsega tega stane 2.200 evrov.

 
Pogon.

Prenovljeni dvolitrski dizel dopolni vtis celotnega avtomobila. V različici s 132 kW omogoča hitre skoke ali ležerno vožnjo, pri čemer mu prideta prav prožnost in devetstopenjski menjalnik. Slednji deluje vzorno dobro in se logično odziva na trenutne potrebe ter zahteve. V položaju S je še malenkost hitrejši in prestavlja kasneje. Na testnem krogu je avto nameril povprečno porabo 6,1 litra na 100 kilometrov. Očitno držijo trditve, da je prenova precej znižala porabo. Razmeroma majhen rezervoar hitro zahteva postanke na črpalki.

 
Konkurenti.

Evoque ima dobre adute, da se bori z najbolj prepoznanimi člani razreda manjših križancev. Nasproti mu stojijo BMW X1, mercedes-benz GLA in audi Q3. Tu je lexus NX, glede na vse, kar zna, lahko med to premium združbo primerno opremljen sodi tudi novi VW tiguan.

 
Vrednost.

Evoque se ceni svojemu stasu primerno. Za 50 tisočakov, kar ni nič nenavadnega za avte tega kova, dobimo ob 132-kilovatnem motorju srednjo opremo SE plus, ki ima že kar veliko udobja in tehnike, ne pa še avtomatskega menjalnika. HSE dynamic s testne flote je bil crème de la crème, saj je imel poleg vrhunske serijske opreme (57.520 evrov) še veliko dodakov. Čeprav je zelo zmogljiv na terenu, je takšnega evoqua kar škoda zapeljati med kamenje in blato. Če pri teh cifrah zazvonijo alarmi, potem bo morda vendarle dovolj šibkejši dizel (110 kW) in manj bohotna oprema. Evoque bo kljub temu še vedno eden najbolj opaznih avtov na cesti.

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.